Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Prologue s americkou technikou je konkurencí pro Hyundai a Volkswagen

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Na americkém trhu se nově představuje nová Honda Prologue, která je jedním z prvních kroků značky k bezemisní mobilitě. Automobilka ji chce dosáhnout už v roce 2024.

Honda vyvíjí elektrifikaci už od devadesátých let a nejmodernější hybrid e:HEV je jednou z nejefektivnějších a řidičsky nejpříjemnějších technologií dneška. S nejnovější hybridní Hondou Civic dokonce ovládla i prestižní českou anketu Auto roku 2023. Plná elektrifikace se u Hondy zatím objevuje pouze minimálně a prvním novodobým pokusem bylo městské supermini Honda e. Až teď Japonci představují první elektromobil podle dnešních trendů.

Novou Hondu Prologue pro severoamerický trh si však automobilka nevyvinula sama, protože sdílí platformu Ultium s elektromobily od General Motors, jako je Chevrolet Blazer EV. Nejnovější crossover se inspiruje moderním designem značky a Japonci jsou přesvědčení, že se specifickým i tradičním stylingem i kabinou je novinka plnohodnotnou Hondou. Je přibližně stejně velká jako zdejší crossover Passport, konkurent globálního Subaru Outback.

Honda Prologue bude dostupná ve dvou variantách s jedním nebo dvěma elektromotory a má relativně velký vysokonapěťový akumulátor s kapacitou 85 kWh. Americká divize značky láká na nejdelší dojezd až 480 kilometrů na jedno nabití, a přestože zatím nezveřejnila úplnou specifikaci nového modelu, udává, že čtyřkolka nabídne 288 koní a 450 newtonmetrů.

Honda uvádí, že elektromobil Prologue umí dosáhnout stejnosměrného nabíjecího výkonu až 155 kW. V reálném světě tak lehce zaostává za konkurenčními elektromobily jako Hyundai Ioniq 5 nebo Volkswagen ID.4. Platformoví sourozenci Chevrolet Blazer EV a Cadillac Lyriq se mohou dobíjet výkonem až 195 kW. Vypadá to, že americký koncern General Motors si to nejlepší z technologie Ultium pro sebe. Elektřinu pro dojezd 100 kilometrů se pak nabije za 10 minut.

Elektrický crossover Prologue je jedním z prvních kroků Hondy ke splnění plánu bezemisní mobility. Automobilka chce dosáhnout prodeje aut s nulovými emisemi už v roce 2040. V budoucnu začne představovat i další elektromobility, avšak už založené na vlastní platformě „Architecture e:“.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme