Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Lancia 037 se ukázala ve skutečném světě a v pohybu. Poslechněte si, jak úžasně zní

Jan Zajíc Jan Zajíc 31. 8. 2021 • 03:08
49
6
Zobrazit náhledy (49)
Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37 Kimera EVO37

V květnu italská společnost Kimera Automobili, kterou vede závodník Luca Betti, představila moderní interpretaci slavné Lancie 037. Podívejte se, jak to autu sluší v pohybu a poslechněte si, jak zní.

Lancia 037 patří mezi nejslavnější rallye vozy v historii. Speciál s motorem uprostřed závodil v osmdesátých letech ve slavné Skupině B a jde dokonce o poslední zadokolku, která zvítězila ve světovém šampionátu. Silniční verze se vyráběla mezi lety 1982 až 1987, vzniklo jen 207 kousků.

Velmi exkluzivní bude také nová verze od firmy Kimera Automobili. Vůz, který dostal jméno Evo37, vznikne v počtu pouhých 37 exemplářů. Cena činí 480.000 eur, tedy asi 12,2 milionu korun.

Kupé pochopitelně designově navazuje na svůj vzor, využívá však moderní materiály, konstrukci i technologie. Panely karoserie jsou například z uhlíkových vláken, světla jsou "LEDková".

Zachována zůstává koncepce s motorem uprostřed. O pohon se stará čtyřválec o objemu 2,1 litru, přeplňovaný turbodmychadlem a poskytující výkon 377 kW a točivý moment 550 N.m. Samozřejmostí je přitom zachování pohonu zadních kol, nechybí ani manuální převodovka. V minulosti se však hovořilo také o nabídnutí čtyřkolky nebo sekvenční převodovky. Moderní techniku pak dále zastupuje čtyřprvkové zavěšení Öhlins nebo dostupné karbon-keramické brzdiče Brembo.

A protože se jeden kousek nedávno ukázal na motoristické akci ve Švýcarsku, máme díky videu zveřejněnému na YouTube kanálu NM2255 Car HD Videos šanci prohlédnout si vůz opravdu detailně, dokonce i v pohybu.

Díky tomu, že auto na záběrech také jezdí, současně máme možnost si "novou" Lancii 037 i poslechnout. My jsme to udělali a máme jasný názor: tohle se povedlo!

Související články

Témata
1. 9. 2021 22:05
Re: Tohle je neuvěřitelný krasavec
Thesis i poslední Delta jsou povedená auta. Thesis má příjemnej nadčasovej retro design, který funguje pořád i dnes. Respektive pořád i dnes vypadá líp, než spousty současné produkce. Za Deltou se otočím vždycky, když už se náhodou nějaká někde zjeví. Když pomineme rodokmen, na který trojka prostě nemá, tak auto jako takové, je vizuálně atraktivní. Klidně by mohla stát na náplavce v S Momo paketu vedle Formentora a zvenčí se tvářit, jako čerstvá novinka. Uvnitř už samozřejmě dostane na řiť.
Avatar - lordlord
1. 9. 2021 15:52
kup
jezdila už v Goodwoodu
Avatar - speedfred
1. 9. 2021 10:22
Re: Tohle je neuvěřitelný krasavec
Toto auto sa fakt dizajnovo podarilo, či pôvodná verzia alebo táto súčastná verzia. Možno by to chcelo inú farbu ale inak paráda. Za 500 PS + manual :yes:
Avatar - KANKUNEN
1. 9. 2021 06:29
Tohle je neuvěřitelný krasavec
porovnej to s tou hrůzou Thesis a nebo poslední bachratou Deltou. Toho motivu dvou kulatých světel by se mělo zase chytit BMW.
Avatar - Charger
31. 8. 2021 22:32
Re: Krásná Lancia
To vůbec - on totiž článek absolutně neřekl to podstatné. Tuto reinkaranci vyvíjeli stejní lidé, kteří stojí za původními závodními Lanciemi ze zlaté éry. Pan motorář Lampredi tak použil upravenou verzi svého původního motoru pro Deltu S4, tedy čtyřválec s kombinací turba a kompresoru, který je zároveň příbuzný s motorem z původní 037. Tedy díky bohu, že tam není žádná V6.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud