Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Mazda MX-5 se už rýsuje. Dorazí v roce 2023 a bude to hybrid

David Bureš David Bureš 20. 11. 2020 • 16:00
46
28
Zobrazit náhledy (46)
Mazda MX-5 Spyder Mazda MX-5 Spyder Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Mazda MX-5 30th Anniversary Edition

Pátá generace dnes už legendární Mazdy MX-5 vznikne. Bude se však muset přizpůsobit době, což teoreticky může znamenat nárůst rozměrů.

Mazda MX-5 je dnes už nedílnou součástí nabídky této japonské značky. První generace dorazila v roce 1989 jako odkaz na někdejší lehké britské roadstery, čímž nadchla svět, a tak je dnes na trhu už její čtvrtá generace. Ta se v roce 2014 vrátila ke kořenům, když se opět stala opravdu kompaktním a lehkým roadsterem, když se oproti předchůdci zkrátila o 105 mm a zhubla asi 100 kilogramů. Pátou generaci ale opět mohou čekat výrazné změny.

Naznačuje to diagram zveřejněný během prezentace finančních výsledků automobilky za poslední čtvrtletí tohoto fiskálního roku. Ten totiž potvrzuje informace, o nichž se mluví už delší dobu - MX-5 se v nové generaci minimálně za příplatek stane hybridem.

Diagram totiž dokazuje, že Mazda počítá u nové MX-5 s elektrifikovanou architekturou. Ta má znamenat zachování vpředu podélně uloženého čtyřválcového motoru, doplněného však o elektromotor umístěný mezi spalovacím motorem a převodovkou. Ta by minimálně v případě hybridu měla být výhradně automatická.

Hlavně je ale otázkou, jak se konstruktérům povede zabudovat elektrický motor do tak kompaktního auta, jako je MX-5 v dnešní generaci. Vždyť se svojí délkou vejde do čtyř metrů. I proto se hovoří o dvou možnostech. Tou první je zachování dnešních rozměrů, což si vynutí zmenšení motoru – to by mohlo znamenat konec dnešního dvoulitru a třeba omezení se na již dnes nabízenou patnáctistovkou. Druhou možností je sice zachování dvoulitrového motoru, avšak nárůst rozměrů nad rámec dnešní generace.

Buď jak buď je takřka jisté, že elektrifikace povede k nárůstu hmotnosti auta. Konstruktéři každopádně budou mít jistě za úkol zachovat parádní jízdní vlastnosti vozu. Jak se to povede, teprve uvidíme, stejně jako to, zda hybrid bude jedinou možností, nebo jen volbou za příplatek. Bohužel s ohledem na přísné evropské emisní normy není vyloučeno, že v Evropské unii se dočkáme výhradně MX-5 Hybrid.

Více se každopádně dozvíme nejpozději v roce 2023, kdy má nová Mazda MX-5 dorazit. Právě rok 2023 má být pro Mazdu hodně důležitý. Právě v tomto roce se mají plně rozběhnout prodeje nových generací modelů 6 a CX-5, u nichž se hovoří o velkých změnách. Údajně použijí novou platformu s podélně uloženými motory, mezi nimiž nemá chybět ani nově vyvíjený řadový šestiválec.

Související články

Témata
Avatar - Beefcake
21. 11. 2020 18:48
Hhhh
A co, klasicke porovnanie s hothatchmi od nejakeho myslitela nebude ? :-[]
Avatar - Blue Sun
21. 11. 2020 14:44
Re: Bombáá!
Evropani moc nekupují ani tu nehybridní. Ale určitě i za tohle může ta zlá EU, že? :-D :-D
Avatar - Hammunasakra
21. 11. 2020 09:30
Re: Při tendenci prodejů Mazdy v EU
To se ti stane když budeš zlobit https://www.lidovky.cz/…video-idnes.aspx?… a dál polykat.. :-!
Avatar - Hammunasakra
21. 11. 2020 09:26
Re: Bombáá!
Asi si prošvih https://ct24.ceskatelevize.cz/…losvetove-dohody časový vokno https://www.irozhlas.cz/…a_2011131827_tzr :-!

I když https://zpravy.aktualne.cz/…0f60cc47ab5f122/ :D

Jinak fakt PRČA jaký reakce vyvolá MOŽNOST že JEDEN z pohonů tohohle místně velmi okrajovýho auta v příští generaci ASI bude TAKÉ hybrid :-O :*) :D :-! :-[]

No furt to co kdysi nevěřil a na letišti bylo otestováno pod vedením Ozzyho https://www.auto.cz/…y-edition-128296 v nižších rychlostech dá elektromotůrek dynamiku jak žádnej spalovák = hned v první vteřině. Narozdíl od spalováku kterej se na to hrabe http://fyzweb.cz/…/moment/podr.php a musíš řadit a musí musíš řadit = než se na to maximum dohrabe ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku