Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová MX-5 dostane atmosférický Skyactiv, Alfa Spider přeplňované TBi

David Bureš David Bureš 5. 5. 2013 • 22:45
27
Nová technika Skyactiv se nevyhne ani budoucí MX-5. To sesterský model se znaky Alfy Romeo dostane vlastní motor.

Společně vyvíjené roadstery značek Alfa Romeo a Mazda dostanou odlišné agregáty. Zatímco příští Mazda MX-5 dostane motor z rodiny Skyactiv, Alfa Romeo použije vlastní jednotku, patrně o objemu 1,4 litru.

Díky technice Skyactiv Mazda slaví velké úspěchy, loni byla po pěti letech konečně zisková, a tak není žádným překvapením, že tuto techniku použije i MX-5, zvlášť když Skyactiv dbá i na zábavu za volantem.

Podle zdrojů britského magazínu Autocar budoucí MX-5 použije 1,6litrový motor o výkonu okolo 96 kW. Nabídnutý agregát by měl být atmosférický, dosud se přitom hovořilo o použití jednotky 1,3 Turbo.

Zvažována je i dieselová verze tohoto sporťáku, Mazda však váhá, zda je pro takový automobil dostatečně velký trh.

To chystaná Alfa Romeo (hovoří se o použití názvu Duetto nebo Spider) použije vlastní přeplňovaný motor z rodiny TB. Vedle základní čtrnáctistovky o výkonu 88 kW by mohl být k dispozici i silnější motor s 218 kW. Takový agregát by patrně pocházel ze sporťáku 4C, jednalo by se tedy o benzinový čtyřválec 1750 TBi.

Jak Mazda, tak Alfa Romeo budou s největší pravděpodobností nabízeny se šestistupňovým manuálem, za příplatek by však mohl být k dispozici i šestistupňový automat s řadicími páčkami pod volantem.

Japonský výrobce se netají tím, že chce hmotnost budoucí MX-5 srazit na minimum. Automobil by měl vážit méně než tunu, některé zdroje dokonce uvádějí cíl konstruktérů snížit váhu auta na 800 kilogramu.

Oba automobily s pohonem zadních kol budou vyvinuty v rámci loni ohlášené spolupráce mezi Alfou Romeo a Mazdou. Budoucí MX-5 a Spider/Duetto by se měly začít vyrábět v roce 2015, výroba bude probíhat v továrně Mazdy v Hirošimě. Dvojice modelů je sice společně vyvíjena, každý z nich však má mít svébytný design.

Související články

Témata
Avatar - filko
27. 6. 2013 03:47
Re: Nech ich sila sprevadza
Wawris; dobra úvaha v obou bodech. Souhlas.
6. 5. 2013 13:30
Re: Nech ich sila sprevadza
Ano, ale nie kazdy si to takto prepoctava. Vacsina vidi, ze auto stoji napr 300 000 Kc a nekdysi stalo 80tisic.
Avatar - Uživatel_5340709
6. 5. 2013 13:26
Re: Japonci vs. Taliáni
Pořád mi nějak uniká, co z tohoto spojení budou mít japonci - schassi jejich, motory jejich, celkový nápad jejich. Tak možná snad když za to koncern fiat dobře zaplatí, to by se dalo pochopit.
6. 5. 2013 11:15
Re: Nech ich sila sprevadza
Exige má 3,5 V6 s kompresorem a výkonem 258 kW.
Avatar - Enthusiastic.driver
6. 5. 2013 09:47
Re: Japonci vs. Taliáni
A to už vůbec nezmiňuji to, že důraz na minimální váhu a spojení s relativně slabým motorem je vyloženě návrat ke kořenům - pokud bude vše dodrženo, myslím, že následující generace bude MX komunitou přijata víc než vřele.
Články odjinud