Nová Škoda Fabia v prvních testech. Co o boleslavské novince píšou ve světě?
Vynikající podvozek, velikost na úrovni kompaktů, ale také vyšší cenovka nebo hůře fungující start-stop, to se zatím píše o nové Fabii po prvních jízdách s ní.
Škoda aktuálně pořádá v Polsku mezinárodní jízdní prezentaci nové Fabie pro novináře, a tak se už po celé Evropě začaly objevovat první recenze nové generace tohoto populárního hatchbacku. Jak je mladoboleslavská novinka napříč Evropou hodnocena?
Začněme hned v sousedním Německu, kde s novou Škodu Fabia už jezdil i redaktor respektovaného Auto Bild. Ten si vyzkoušel současný vrchol (před příchodem 1.5 TSI/110 kW) v podobě 1.0 TSI (81 kW) v kombinaci s převodovkou DSG. Právě ta si zasloužila kritiku za váhající změnu převodu, stejně jako „rustikálně“ fungující start-stop, který údajně třese celým vozem. Naopak velkou pochvalu zasloužil podvozek pro komfort na dlouhých cestách i při každodenním používání.
Stejný motor si vyzkoušel také Heinrich Lingner z konkurenčního magazínu Auto, motor und sport. Také ten si povšiml nekultivovaného start-stopu, u něhož zdůrazňuje, že moderní mildhybridy startování spalovacího motoru zvládají mnohem lépe. Bohužel s takovým řešením se u Fabie v tuto chvíli nepočítá. Lingner však jinak litr hodnotí pozitivně, působí prý hbitěji, než říkají parametry, a je kultivovaný, že při jízdě tři válce prakticky nerozeznáte. Stejně tak si pochvalu zasloužil podvozek, který prý v rámci srovnání s konkurencí bude patřit mezi nejlepší.
Richard Lane z britského Autocaru si zase povšiml v rámci segmentu nebývale prostorné kabiny, stejně jako chytrých řešení Simply Clever. O motoru 1.0 TSI (81 kW) pak píše, že je dostatečně silný a chválí fakt, že na poměry přeplňovaných agregátů se hladce dávkuje jeho síla. Považuje ho však za nezábavnou, monotónní věc, a to i s šestistupňovým manuálem. Základnímu atmosférickému MPI pak Lane doporučuje se vyhnout, pokud ho nechcete kvůli ceně. Považuje ho za příliš slabý. Vyzdvihuje však podvozek, který je pohodlný a tichý, a to i na 17" kolech.
John Mcllroy z magazínu Auto Express zase své poznatky shrnuje takto: je komfortní, prostorná, hezky zpracovaná a nabitá množstvím chytrých řešení a užitečnou technikou. Doporučuje však pečlivě vybírat motor, zvlášť když budete jezdit v plném obsazení. A tvrdí, že o úspěchu rozhodně cena, a to přestože novou Fabii Mcllroy považuje za seriózního soupeře pro Clio, Fiestu a i20.
Novou Fabii si vyzkoušeli také první polští novináři, kteří se díky akci v okolí Gdaňsku mohli s autem svézt z domovském prostředí. Tomasz Kaminski ze serveru Auto-Swiat.pl tak chválí tichý podvozek, stejně jako ideální naladění, které není moc měkké při rychlém průjezdu klikatými cestičkami. O slabší verzi benzinového tříválce 1.0 TSI pak Kaminski píše, že pocitově působí rychleji, než uvádí oficiální parametry.
Novou Fabii si vyzkoušel i Lukasz Kifer z Moto.pl, který už měl zkušenost s vozem z jízd s jeho prototypem na začátku roku. Tvrdí, že se od té doby moc nezměnilo, zároveň však dodává, že je Fabia univerzální automobil s minimem chyb. Za jednu z nich však považuje vyšší pořizovací cenovku, moc se mu nelíbí ani omezená paleta motorů. Díky své velikosti nicméně podle Kifera může novinka hrát roli rodinného auta.