Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Kodiaq RS do detailu: Srovnali jsme všechny verze od roku 2018

Škoda Kodiaq RS
Škoda Kodiaq RS
Škoda Kodiaq RS
Škoda Kodiaq RS
80 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (6)

Přinášíme vám podrobné srovnání všech tří variant vlajkové Škody Kodiaq RS. Je novinka ve všem lepší, nebo jí v něčem překonávají její předchůdci?

Nová Škoda Kodiaq RS je oficiálně venku a už při prvním seznámení bylo zřejmé, že je velkou evolucí předcházejícího modelu. Poprvé se Škoda Kodiaq RS představila v roce 2018 a automobilka na sebe upoutala pozornost, když s ní vytvořila nový rekordní čas na závodním okruhu Nürburgring. Kodiaq RS se tam s výsledným časem 9:29,84 stal nejrychlejším produkčním sedmimístným SUV.

Nejnovější Kodiaq RS je už třetí variantou nejsilnější motorizace vlajkového SUV značky, ale jak se evoluce těchto modelů lišila postupem času? Vytvořili jsme detailní přehled všeho, co byste o nich měli vědět. Jen připomínáme, že první generace byla uvedena na trh v roce 2018 a v roce 2021 prošla faceliftem, při němž vyměnila původní vznětový motor 2.0 bi-TDI za zážehovou jednotku 2.0 TSI.

Novinka není ve všem nejlepší

Dnešní Škoda Kodiaq RS, v pořadí již třetí, pokračuje se srdcem svého předchůdce – turbodmychadlem přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 2.0 TSI, s nímž je nejvýkonnější evolucí modelu. Jak si však můžeme všimnout v technických údajích, nemá nejvyšší točivý moment – prvenství si stále ponechává původní první verze s turbodieselem. A zatímco novinka je nejrychlejší co do akcelerace z 0 na 100 km/h, maximální rychlostí vládne prostřední model.

Video placeholder
Škoda Kodiaq RS • Zdroj: Škoda

Pokud se teď budeme věnovat výhradně benzinovým variantám, automobilka při evoluci zapracovala na nižší kombinované spotřebě paliva i emisích CO2 (udávanou spotřebou paliva i emisemi je však oba strká do kapsy první naftová verze). Mezigeneračně se u zážehových kodiaqů nijak nezměnila palivová nádrž a zejména ve městech využijete maličko lepší manévrovatelnost – vůz si v průměru otáčení polepšil z 11,6 na 11,2 metru.

Všechny tři verze disponují sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG s mokrými spojkami, pohonem všech kol 4x4 i adaptivními podvozky. S novou druhou generací kodiaqu se také verze RS dočkala vylepšeného podvozku DCC+ s dvouventilovou technikou tlumičů, zatímco oba modely na základech první generace mají podvozek DCC se starší jednoventilovou koncepcí.

Škoda Kodiaq RS: Technické údaje
ModelŠkoda Kodiaq 2.0 bi-TDIŠkoda Kodiaq 2.0 TSIŠkoda Kodiaq 2.0 TSI
Rok uvedení2018 (1. generace)2021 (1. generace facelift)2024 (2. generace)
Motorpřeplňovaný vznětovýpřeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Zdvihový objem [cm3]196819841984
Válce/ventily4/44/44/4
Vrtání x zdvih81,0 x 95,582,5 x 92,882,5 x 92,8
Kompresní poměr15,5:19,6:19,6:1
Maximální výkon [kW/ot.min.]176/4000180/5250-6500195/5000-6500
Maximální točivý moment [Nm/ot.min.]500/1750-2500370/1600-4300400/1650-4350
Max. rychlost [km/h]221 (220)234 (233)231
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,9 (7,0)6,5 (6,6)6,3 (6,4)
Převodovka7DSG7DSG7DSG
Pohon4x44x44x4
Adaptivní podvozekDCCDCCDDC+
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]6,48,6-8,98,2-8,6
Emise CO2 [g/km]167195-203189-197
Vnější průměr otáčení [m]11,611,611,2
Objem palivové nádrže [l]605858
Základní cena při uvedení na trh [Kč]1.189.9001.249.900zatím nezveřejněno
*údaj v závorce platí pro 7místnou verzi

Nový Kodiaq RS je nejdelší i nejnižší

Všechny tři kodiaqy existují v pěti- i sedmimístných konfiguracích interiéru a při srovnání rozměrů, kapacit a dalších údajů je nejvíce znát přesnější poskytování technických údajů automobilkou. Minimálně co do spodní hranice pohotovostní hmotnosti stojí nejnovější model přesně uprostřed, ale maxima si bohužel neporovnáme u všech evolucí. U prvního Kodiaqu RS totiž automobilka udává pouze jediný údaj, zatímco o obou benzinových vozů přesnější rozsah v závislosti na výbavách vozu. Stejně tomu je i u dalších parametrů.

Součinitel odporu vzduchu se postupem vývoje Kodiaqu RS zlepšoval, zatímco celková hmotnost se různě měnila (z pohledu sedmimístných variant s každou další verzí trochu klesla). Všechny tři vozy mají stejné maximální zatížení střechy i maximální hmotnost nebrzděného přípojného vozidla. Nejnovější pětimístný kodiaq má nižší maximální hmotnost brzděného přípojného vozidla, zatímco sedmimístná verze ji má překvapivě nejvyšší.

Při srovnání rozměrů si navíc můžete všimnout, že se kodiaq mezigeneračně nepatrně prodloužil, ale je užší a nižší. Rozvor náprav novinky je o milimetr delší, světlá výška je nejnižší a rozchod kol se rozšířil o jeden milimetr vpředu i vzadu. Všechny verze generace Škody Kodiaq RS si můžete porovnat v našich tabulkách.

Škoda Kodiaq RS: Rozměry, kapacity a další údaje
ModelŠkoda Kodiaq 2.0 bi-TDIŠkoda Kodiaq 2.0 TSIŠkoda Kodiaq 2.0 TSI
Rok uvedení2018 (1. generace)2021 (1. generace facelift)2024 (2. generace)
Konfigurace sedadelpětimístná/sedmimístnápětimístná/sedmimístnápětimístná/sedmimístná
Objem zavazadlového prostoru [l]725 (715)-1960 (1950)835 (765)-2065 (2005)910 (845)-2105 (2035)
Součinitel odporu vzduchu Cx0,338 (0,343)0,326-0,362 (0,330-0,362)0,295-0,323 (0,305-0313)
Celková hmotnost [kg]2421 (2529)2373-2390 (2507)2390-2420 (2500)
Pohotovostní hmotnost [kg]1880 (1913)1794-1938 (1826-1972)1859-1966 (1903-2010)
Užitečné zatížení [kg]616 (691)527-654 (610-756)529-616 (565-672)
Maximální zatížení střechy [kg]757575
Maximální hmotnost přípojného vozidla nebrzděného [kg]750750750
Maximální hmotnost přípojného vozidla
brzděného – stoupání 12 % [kg]
2500 (1750)2300-2500 (2000)2300 (2500)
Délka [mm]469946994761
Šířka [mm]188218821864
Výška [mm]1686 (1685)1666 (1665)1663
Rozvor [mm]279027902791
Světlá výška [mm]197195 (194)194
Rozchod kol vpředu [mm]157915791580
Rozchod kol vzadu [mm]156715691570
*údaj v závorce platí pro 7místnou verzi
Vstoupit do diskuze (6)