Nová Toyota Urban Cruiser je dvojče Suzuki e Vitara. Ani čtyřkolka nechybí
Japonská automobilka představuje nový malý elektromobil, který technicky vychází z nedávno představeného Suzuki e Vitara.
Ohledně elektromobility je Toyota dost opatrná. Jednak se snaží experimentovat i s jinými koncepcemi v podobě aut s palivovými články na vodík (a zatím neúspěšně), jednak na rozdíl od ostatních nepředstavuje jedno elektrické auto za druhým. Ostatně ani nemusí. Díky dominantnímu postavení klasických hybridů totiž nemusí tolik řešit emisní limity. A racionální přístup se jí zatím vyplácí.
Přesto ani Japonci lokálně bezemisní mobilitu zcela nezavrhují. V Evropě nabízejí kompaktní SUV bZ4X, které nedávno vyhrálo tendr na dodávku více než 500 aut českým úřadům, a také elektrické deriváty dodávek od Stellantisu.
V následujícím roce k nim přibude také malý crossover se známým názvem Urban Cruiser. Novinka již na první pohled zejména zezadu připomíná Suzuki e Vitara ze začátku letošního listopadu. Oba modely totiž stojí na totožné platformě pro čistě elektrické vozy. Toyota díky tomu nabídne velmi prostorný interiér. Rozvor se protáhl na 2700 mm, což je o 140 mm více než v případě o něco kratší Toyoty Yaris Cross, nejprodávanějšího modelu japonské značky v Evropě. Potěší zadní opěradla dělená v poměru 40 : 20: 40.
Pokud jste o zmíněném suzuki již četli, technické parametry vás nepřekvapí. K dispozici budou dvě velikosti trakčního akumulátoru (49 a 61 kWh), tři výkonové verze a pohon předních, či všech kol. Ten je zajištěn přídavným elektromotorem se 48 kilowatty na zadní nápravě.
Toyota Urban Cruiser: Technické údaje | |||
Typ pohonu | předních kol | předních kol | všech kol |
Kapacita akumulátoru [kWh] | 49 | 61 | 61 |
Výkon předního elektromotoru [kW] | 106 | 128 | 128 |
Výkon zadního elektromotoru [kW] | - | - | 48 |
Systémový výkon [kW] | 106 | 128 | 135 |
Maximální točivý moment [Nm] | 189 | 189 | 300 |
Vnější rozměry [mm] | 4285 x 1800 x 1640 | ||
Rozvor [mm] | 2700 |
Velkou přidanou hodnotu představuje standardní tepelné čerpadlo, za které například u mnohem větší Škody Enyaq musíte připlácet 30.500 Kč. Chybět nebude ani manuálně ovládaný předehřev baterie.
Těšit se můžeme též na bohatou bezpečnostní výbavu obsahující třeba předkolizní systém, adaptivní tempomat či udržování v jízdním pruhu. Toyota slibuje také panoramatický parkovací systém, jehož obraz se bude zobrazovat na středovém displeji o úhlopříčce 10,1“, před řidičem bude místo analogových přístrojů 10,25palcová obrazovka. Satelitní navigace bude sbírat aktuální data z cloudu, na což jsme si u toyot a sesterských lexusů již zvykli. Samozřejmostí jsou Apple CarPlay a Android Auto. V závislosti na výbavě bude dostupné také elektrické nastavování sedadla řidiče, audiosystém JBL či střešní okno.
Premiéra nové Toyoty Urban Cruiser proběhne v rámci autosalonu v Bruselu, který se koná 10. až 19. ledna 2025.