Nová vlajková loď Bentley je dlouhé SUV. Těžko mu lze něco vytknout
Bentley představilo novou vlajkovou loď, která vychází z modelu Bentayga. Luxusní SUV dostalo ve verzi EWB Mulliner (extended wheelbase) rozšířený rozvor a řadu prémiové výbavy v interiéru.
Britská značka Bentley představila novou vlajkovou loď v podobě modelu Bentayga EWB Mulliner. Oproti standardní verzi se novinka pyšní rozšířeným rozvorem a řadou vylepšení v interiéru. Dle slov zástupců automobilky z Crewe se může nová Bentayga pochlubit větším prostorem v kabině, než jakýkoliv jiný konkurent v tomto segmentu.
Napříč celou modelovou řadou představuje označení Mulliner nejvyšší a nejluxusnější variantu daného vozu. Mezi charakteristické prvky této výbavy patří speciální vzor mřížky chladiče Double Diamond, specifické blatníky s logem výrobce či dvoubarevné kryty zrcátek s exkluzivní povrchovou úpravou. Rovněž nová 22 palcová kola jsou dílem inženýrů z Mulliner - interní karosárny značky Bentley. Pro ty, kteří upřednostňují střídmější design automobilka nabízí verzi Blackline, která eliminuje veškerý chrom a nahradí jej leskle černou úpravou.
Největší změny se ovšem odehrály uvnitř kabiny vozu. Bentley u své vlajkové lodi nabízí jedinečné tříbarevné provedení kůže a obložení, které mohou zákazníci dále personalizovat různými variantami prošívání, vždy však s charakteristickým vzorem Mulliner vyšitým do hlavové opěrky. Pocit luxusu umocňují koberečky, které jsou vyrobeny ze stoprocentní vlny. Čtyřmístná verze je navíc standardně vybavena sedadly Airline Seat, kterou Bentley označuje za nejpokročilejší sedací systém na světě, obsahující 12 elektromotorů a nastavitelný ve 22 směrech.
Bentayga EWB Mulliner je osazena 4litrovým osmiválcem se dvěma turbodmychadly, který dosahuje výkonu 542 koní a točivého momentu 770 Nm. Výkon je přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky a navzdory ohromným rozměrům a hmotnosti Bentley zrychlí na 100 km/h za 4,8 sekundy.
Cenu automobilka zatím nezveřejnila, nicméně vzhledem k tomu, že standardní Bentayga s krátkým rozvorem u nás začíná na částce 4,5 milionu korun, můžeme počítat s nárůstem minimálně o třetinu.