Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi A4 Allroad odhaluje české ceny, k dispozici je jen s 3.0 TDI

David Bureš
Diskuze (25)
Nabídka motorů pro zvýšenou oplastovanou verzi nového Audi A4 Avant se rozšíří až v druhé polovině roku.

Nová generace Audi A4 Allroad čtyři měsíce po své premiéře na lednovém detroitském autosalonu odhaluje své ceny na českém trhu. V době uvedení do prodeje je zvýšené a oplastované kombi střední třídy možné objednávat výhradně se vznětovým šestiválcem 3.0 TDI. Ten je dostupný ve dvou výkonových provedeních.

Slabší varianta třílitrového turbodieselu nabízí výkon 160 kW a kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, standardem je i pohon všech kol. Za takový model čeští zákazníci zaplatí 1.330.990 korun. Jedinou další možností je v tuto chvíli 3.0 TDI s 200 kW a osmistupňovým automatem, které přijde na 1.445.900 korun.

Audi počítá také se slabšími motory pro A4 Allroad, ty budou ale k dispozici až v druhé polovině roku. Základem se stane 2.0 TDI se 110 kW a manuálem, z benzinových jednotek se počítá pouze s 2.0 TFSI (185 kW). Dvoulitrový turbodiesel bude nabídnut i ve variantách se 120 a 140 kW. Všechny motory budou sériově spárovány s pohonem všech kol.

Oproti běžnému kombíku se A4 Allroad liší přepracovanou přídí s maskou chladiče s vertikálně orientovanými lamelami a robustním nárazníkem. Dále nechybí oplastovaná spodní část karoserie, střešní ližiny nebo nezbytné nápisy Allroad. Podvozek je navíc zvýšen o 23 mm, což spolu s koly s větším průměrem znamená zvýšení světlé výšky o 34 mm.

Základní výbava nového Allroadu zahrnuje 17palcová litá kola, multimediální systém ovládaný prostřednictvím sedmipalcové obrazovky, multifunkční volant, automatickou klimatizaci, dojezdovou rezervu, zadní sedadla sklopná v poměru 40:20:40, elektricky ovládané víko zavazadelníku nebo xenonové světlomety.

Standardně dodávaný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select pak nabízí nový režim offroad, který zajistí optimální nastavení motoru, převodovky, řízení a všech relevantních asistenčních systémů pro jízdu v lehkém terénu.

Výbavu je možné dále rozšířit, v ceníku mimo jiné zaujmou diodové Matrix světlomety za 54.300 Kč, vyhřívané čelní sklo za 12.000 Kč, Audi Phone Box s bezdrátovým nabíjením chytrých telefonů za 9.700 Kč nebo adaptivní podvozek za 28.000 Kč.

Audi A4 Allroad – ceny na českém trhu
Motor2.0 TDI quattro*2.0 TDI quattro*2.0 TDI quattro*2.0 TFSI quattro*3.0 TDI quattro3.0 TDI quattro
Zdvihový objem [cm3]196819681968198429672967
Válce/ventily4/44/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min]110/3250-4200120/3000-4200140/3800-4200185/5000-6000160/4000-5000200/3250-4250
Točivý moment [N.m/min]320/1500-3250400/1750-2750400/1750-3000370/1600-4500400/1250-3750600/1500-3000
Převodovka6M7DS6M (7DS)DSG7DS8A
Max. rychlost [km/h]-210220246231250
Zrychlení 0-100 km/h [s]-8,37,86,16,65,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,44,94,96,45,15,3
Základní cena [Kč]1.069.9001.156.9001.169.9001.309.9001.330.9001.445.900
*Dostupné až v druhé polovině roku 2016

David Bureš
Diskuze (25)
Avatar - Plautus
5. 5. 2016 08:10
Re: hezké je, že tam už nepatlají zastaralé zážehové motory
Možno Ty si nevidel nikoho, kto by mal 3.0 TDI s manuálom, ale ja som videl a poznám takéhoto "fajnšmekra". >:D Mám kamaráta, ktorý má Avant (pravda ešte generáciu A6 C6-4F) práve 3.0 TDI (176 kW) s manuálom. Osobne by som takto v prípade rodinného dostavníku nevolil, ale každý nech si vyberie podľa chuti. Pokým je/bola možnosť.
4. 5. 2016 15:54
Re: hezké je, že tam už nepatlají zastaralé zážehové motory
Kdybych si měl tipnout, tak řeknu, že ta jednotka, která funkci parkovací brzdy obstarává, dělá i tohle. Normálně využívá provozních brzd, tohle tedy může být nadstavba. Nicméně samotnou elektromechanickou parkovací brzdu pro to nepotřebuješ, dalo by se to udělat i bez ní (když tedy pominu tu část, že po nějaké době má přejít z provozních na parkovací, ale nevím, po jak dlouhé době to má být). Například adaptivní tempomat také umí brzdit a není na tohle navázaný. Nemluvě o autonomním brzdění. Provozní brzdy budou ovládané přes jednotku ESP.

Nevím, proč nenabízí Auto Hold i bez toho. Možná si myslí, že klasický Hill Hold stačí.
Avatar - Dinar
4. 5. 2016 14:36
Re: hezké je, že tam už nepatlají zastaralé zážehové motory
Ano, při autoholdu svítí brzdová světla, jsou aktivovány brzdy, ale spojitost s el. ovládáním park. brzdy nějaká být musí, auto s mech park brzdou HDM AT a fcí autohold jsem nezaregistroval, a to ani v rámci jedné značky a modelů osazených stejným motorem a AT převodovkou. Ale jestli to platí stoprocentně...

A samo nemluvím o autoholdu ve smyslu vteřinového přidržení brzd po vyšlápnutí spojky u manuálu při rozjezdu do kopce, to je jiná story.
4. 5. 2016 14:27
Re: hezké je, že tam už nepatlají zastaralé zážehové motory
Auto Hold se stejně nedělá přes samotnou parkovací brzdu (je příliš pomalá), ale přes provozní. V dávnějších dobách se to dělalo mechanicky, co si tak vzpomínám, dnes se o to stará elektronika. Neřekl bych tedy, že je to díky ní.
4. 5. 2016 13:48
Re: hezké je, že tam už nepatlají zastaralé zážehové motory
Přesně tak, neviděl jsem nikoho s 3.0 TDI s manuálem. Vlastrně jsem myslel, že to ani není možní kvůli krouťáku. A k té nádrži - mám ve VW Touareg 100 litrů - díky Bohu.
Po Touaregu zvažuji koupit právě A6 Allroad 3.0. Prostorem se skoro vyrovná Touaregu a na dálnici je rychlejší. Je v něm ale víc "kurvítek".