Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi A4: premiéra nového modelu a nového TDI (oficiální foto a info)

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 31. 8. 2007 • 06:43
23
232
Zobrazit náhledy (23)
Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4
Ve střední třídě to vře. Po novém Fordu Mondeo a Mercedesu třídy C přichází další omlazený bojovník, tentokráte z ingolstadtské stáje Audi. (Doplněno nové foto S-line).

Světový debut se sice chystá na autosalon ve Frankfurtu, už nyní jsou k dispozici technické údaje a první fotografie vozu Audi A4 pro modelový rok 2008.

Na první pohled se oproti stávající generaci nic moc nezměnilo. Nové Audi A4 (interní označení B8) vypadá jako evoluce předchozí generace (B7) . Na druhý pohled je řada změn přeci jen patrná.

Tou nejpodstatnější změnou je zvětšení rozměrů. Nová A4 naroste do délky o 11 cm na celkových 470 cm, šířka vozu se zvětšila na 183 cm. Díky konstrukční úpravě, kde si místo vyměnil diferenciál se spojkou, bylo možné prodloužit rozvor náprav o 154 mm. To zajistilo o 36 mm více místa pro nohy cestujících vzadu. Nový rozvor vozu A4 (2808 mm) je tak o téměř pět centimetrů větší než u konkurentů BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C a o necelých osm centimetrů delší než u modelu Lexus IS.

AutomobilyNové Audi A4 (B8)Audi A4 (B7)BMW řady 3Mercedes-Benz C
Délka [m]4,704,594,524,58
Šířka [m]1,831,771,821,77
Rozvor [m]2,8082,6482,7602,760

Díky prodloužení rozvoru a posunutí agregátu o něco blíže ke středu vozu by tak automobil měl být méně nedotáčivý, lépe držet stopu a být celkově agilnější. Nezměněna zůstává také možnost objednat si pohon všech kol, realizovaný i nadále mezinápravovým diferenciálem TorSen, který by měl za standardních adhezních podmínek rozdělovat síly od motoru v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.

Dieselové i benzinové motory pro Audi A4 budou skoro stejné jako v případě modelu A5, v některých případech však budou k mání i verze s menším nebo sníženým výkonem (1,8 TFSI – 96 kW/130 k a 118 kW/160 k; 250 Nm). Do příchodu modelů S4 a RS4 bude nejsilnějším benzinovým agregátem v nabídce šestiválec 3,2 FSI (195 kW/265 k; 330 Nm při 3000 ot./min.). Osazena manuální převodovkou zrychlí nová A4 s tímto motorem z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy. Na vrcholu nabídky se ale časem objeví větší svalovec - osmiválec 4,2 FSI. V modelu S4 naladěný na 260 kW (354 k), ve špičkové RS4 až na 331 kW (450 k).

Naftové motory zastupuje čtyřválec 2,0 TDI (105 kW a 125 kW) a šestiválce 2,7 a 3,0 TDI. Revolucí v rámci koncernu Volkswagen je zavedení nové generace čtyřválců 2,0 TDI se vstřikováním common-rail (1800 bar). Nejvyšší točivý moment má i nadále hodnotu 320 Nm mezi 1750 a 2500 ot./min, nová A4 s ním zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,4 s a nejvíce jede 215 km/h. Se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou činí spotřeba v kombinovaném cyklu 5,5 l/100 km. V nabídce bude pro tento motor také převodovka Multitronic.

Nejsilnější dieselový agregát 3,0 TDI bude mít výkon 176 kW a nejvyšší točivý moment okolo 500 Nm již při 1500 otáčkách za minutu. O tři decilitry menší dieselový motor nabídne nejvyšší výkon 140 kW a točivý moment 400 Nm. Všechny motory, dieselové 2,0 TDI nevyjímaje, splňují emisní normu Euro 5.

Podle zvolené motorizace bude možné objednat si jednu ze tří převodovek – nejmenší počet stupňů bude mít klasická manuální (6), dvouspojková převodovka DSG jich nabídne 7, klasický šestistupňový Tiptronic bude k dispozici například pro motor 3,2 FSI a u bezstupňové převodovky multitronic bude možné na přání aktivovat sekvenční režim s osmi přednastavenými stupni.

V Evropě můžeme první vozy očekávat u dealerů Audi v průběhu prosince, v USA a jiných trzích je nástup omlazené A4 naplánován na počátek příštího roku.

Související články

Témata
Avatar - CIZEK
12. 4. 2009 20:58
Re: Tedy CIZEK(u)!
No, auto jezdí samozřejmě dobře :-) :-) :-)

Veselé Velikonoce :-) :-) :-) :-)
Avatar - Hammunasakra
10. 4. 2009 21:46
Re: Tedy CIZEK(u)!
NEmám "nic" proti "povedenému" design(u), ale těch " :yes: " a " :-) " mi tam přišlo ... trošičku MOC
PS: NEbylo by lepší "zajímat se" jak auto jezdí? (a pračka pere a ... atp.?) ;-)
Hezké Velikonoce :-)
Avatar - CIZEK
9. 4. 2009 21:40
Au au au ...
proč????
Avatar - CIZEK
9. 4. 2009 21:36
Re: Tedy CIZEK(u)!
proč???
Avatar - Hammunasakra
4. 4. 2009 22:42
Au au au ...
... to JSOU ale VĚCi! Tak budoucí audi A4 se rozvorem už skroro VYROVNÁ Citroën C5 a KONEČNĚ (!) už přišli na to, že motor PŘED nápravou je (pěkná) "bubost" (no to OBJEVILI Ameriku!).
A v naftových motorech se dokonce Citroën TAKÉ už "přiblížili"!
PS: NOjo nojo - to je asi ten "VORSPRUNG DURCH TECHNIK" (v praxi :-) )
PPS: Jojo jojo - to jak já si přečetla srovnávací test "prémie" Audi A3 a spíše cenového konkurenta fabie - pomalu "dojíždějící" Citroën C4 - tak to já mám vůči "VORSPRUNG DURCH TECHNIK" respekt! Sice na nestabilním povrchu o DOST bubeji brzdí a o DOST buběji světlomety svítí (ale stále skvěle proti GOLF, ten byl ze 14ti hodnocených myslím 3tí ... ale z toho BUBÉHO konce :-) ) a docela by mne ZAJÍMAL pocit řidiče "prémiové" audi A3, jež před zatáčkou dojede spořádaně jedoucí maminku v C4 kontrolující své děťátko v autosedačce ... a ta "mamina" mu v té zatáčce s Citroën C4 co jí taťka laskavě neb je tak levné koupil o 7 km/h ujede Ujede UJEDE UJEDE 8-s - to je DRSNÁ realita!
TAk ten "VORSPRUNG DURCH TECHNIK" česky "Všechnyzbubnem díky MARKETING", ten já RÁDA :yes: :-) (s ním legrace bývá - ale R8 bych vyzkoušela OPRAVDU a ;-) )
Pvwěkný den
Články odjinud