Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

David Bureš David Bureš 19. 10. 2017
55
42
Zobrazit náhledy (55)
Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback
Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!

Audi se dalo na mezigenerační odměnu svých největších konvenčních modelů. V létě se světu představila čtvrtá generace vlajkové lodi A8, kterou už jsme si prohlédli v Praze a vyzkoušeli ve španělské Valencii, a nyní přišel čas na premiéru sportovně laděného liftbacku A7 Sportback. Na český trh dorazí v únoru 2018, ceny zatím známé nejsou.

Tvarově vůz prošel jen evoluční proměnou, svébytná nízká silueta s elektricky výsuvným spoilerem autu zůstala, jednotlivé detaily se však zostřily po vzoru A8. Vpředu je tak širší šestiúhelníková maska single frame, vzadu pak koncová světla propojená vodorovným páskem jako u vlajkové lodi čtyř kruhů.

360p720p

Z A8 byl převzat také interiér. Minimalistické palubní desce vládnou dvě dotykové obrazovky na středovém panelu, ta horní s úhlopříčkou 10,1 palce, ta dolní s 8,6“. Zatímco pomocí horního displeje řidič ovládá informační a zábavní systém, dolní zpřístupňuje ovládání klimatizace, komfortních funkcí nebo zadávání textu. Na přání Audi nabízí ještě digitální přístrojový štít a průhledový displej promítající potřebné informace na čelní sklo před řidiče.

Audi A7 Sportback – srovnání generací
ModelA7 Sportback (2017-)A7 Sportback (2010-2017)
Délka [mm]49694974
Šířka [mm]19081911
Výška [mm]14221420
Rozvor [mm]29262914
Objem zavazadelníku [l]535-1390535-1390

Automobilka ovládání připodobňuje k ovládání chytrého telefonu, výhodou je akustická i haptická zpětná vazba. Jakmile prst aktivuje příslušnou funkci, uživatel uslyší a pocítí kliknutí jako potvrzení. K dispozici je i hlasové ovládání, které si má poradit i s hovorovým jazykem.

Z vlajkové lodi byli převzati také jízdní asistenti pomáhající s řízením. Od příštího roku budou k dispozici systémy pojmenované Audi AI remote parking pilot a Audi AI remote garage pilot, díky nimž A7 zvládne sama zaparkovat i vyparkovat. Řidič musí jen nepřetržitě držet příslušné tlačítko v aplikaci pro chytrý telefon, pomocí níž tyto systémy ovládá.

Revolucí je i nabídka motorů, všechny verze A7 budou hybridy, respektive mild-hybridy. V době uvedení na trh bude vůz k dispozici výhradně s přeplňovaným benzinovým šestiválcem o objemu tří litrů, který poskytne výkon 250 kW a točivý moment 500 N.m. Podle nového vzoru pojmenování agregátů zní jeho obchodní název 55 TFSI.

Hnací sílu motoru přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic a pohon všech kol. Jedná se o řešení ultra, která odpojuje pohon zadní nápravy vždy v situacích, kdy není zapotřebí, a v případě potřeby jej na základě předvídavého řízení opět připojuje.

Krátce po zahájení výroby budou následovat další šestiválcové a čtyřválcové agregáty na benzin i naftu.

Zásadně se změnil také podvozek, přední i zadní nápravy byly zbrusu nově vyvinuty, jiné je i progresivní řízení. Co se týče samotného podvozku, mají zákazníci na výběr čtyři varianty: konvenční podvozek s ocelovými pružinami, sportovní variantu se světlou výškou sníženou o 10 milimetrů, elektronicky řízené tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení s udržováním stálé světlé výšky. Dále je možné zvolit sportovní zadní diferenciál nebo natáčení zadní nápravy zlepšující agilitu i stabilitu vozu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

naznačují tím snad
jenda911
| 2. 11. 2017
on má pravdu, vážně byla (zapátral jsem a našel, chytám se za nos) 99% předchozího příspěvku je tedy čirá blamáž to jedno procento nechávám zcela záměrně :-)
Avatar - pallas
prototypy im horeli pri testovaní
pallas
| 21. 10. 2017
tak to snáď nejako vychytali
Avatar - Hittman
predseda
Hittman
| 20. 10. 2017
:yes:
Quattro zaplakalo...
webpaja
| 20. 10. 2017
Děkuji za technické detaily, ketré jsem nikde nenašel... ;-)
Quattro zaplakalo...
webpaja
| 20. 10. 2017
OK, díky za cennou lekci ;-)