Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi A7 Sportback odhalilo český ceník. Jak si stojí proti konkurenci?

David Bureš David Bureš 31. 3. 2018
55
33
Zobrazit náhledy (55)
Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback
Druhá generace velkého liftbacku z Ingolstadtu je zatím dostupná s dvěma třílitrovými šestiválci, naftovým s 210 kW a benzinovým s 250 kW.

Kdo chce auto vyšší střední třídy, může vedle zavedených sedanů zvolit nějakou dynamičtěji tvarovanou alternativu. Na český trh v nedávné době dorazily hned dvě takové novinky, nové generace Audi A7 Sportback a Mercedes-Benz CLS. Jak si ve vzájemném srovnání stojí? Porovnali jsme jejich ceny mezi sebou i s jejich konkurentem v podobě BMW 6 Gran Coupé.

A7 Sportback se světu sice odhalilo již na podzim, český ceník ale odhalilo až nyní. V tuto chvíli je jednoduchý, na výběr jsou jen dva šestiválcové motory. Vznětový s obchodním označením 55 TDI a výkonem 210 kW pořídíte za 1.745.900 korun, zatímco zážehový 55 TFSI s 250 kW stojí 1.785.900 Kč.

Oba jsou sice spárovány s automatem a pohonem všech kol, tím ale podobnost končí. Turbodiesel využívá sofistikovanou osmistupňovou převodovku s hydrodynamickým měničem a pohon všech kol s centrálním diferenciálem, zatímco benzinový šestiválec se spoléhá na sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a systém quattro ultra, která odpojuje pohon zadní nápravy vždy v situacích, kdy není zapotřebí.

Audi A7 Sportback – srovnání nabízených motorů s konkurencí
ModelAudi A7 SportbackBMW 6 Gran CoupéMercedes-Benz CLSAudi A7 SportbackBMW 6 Gran CoupéMercedes-Benz CLS
Motor50 TDI quattro640d xDrive350 d 4Matic55 TFSI quattro ultra640i xDrive450 4Matic
Zdvihový objem [cm3]296729932925299529792999
Válce/ventily6/46/46/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min]210/3500-4000230/4400210/-250/5000-6400235/5800-6000270/-
Točivý moment [N.m/min]620/2250-3000630/1500-2500600/-500/1370-4500450/1300-4500500/-
Převodovka8A8A9A7DS8A9A
Max. rychlost [km/h]250250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,75,25,75,35,34,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,65,76,87,97,5
Základní cena [Kč]1.745.9002.501.2001.729.0001.785.9002.301.0001.772.000

V obou případech je A7 Sportback každopádně dražší než nová generace jeho přímého konkurenta ze Stuttgartu. Mercedes-Benz CLS se stejně výkonným vznětovým třílitrem (350 d) přijde na 1.729.000 Kč, přičemž spárován je s pohonem všech kol a devítistupňovým automatem. Na straně benzinového motoru pak lze zvolit verzi 450 4Matic, což je třílitr s 270 kW, kterému dodatečný elektromotor umí krátkodobě přidat dalších 16 kW. Za něj zaplatíte 1.772.000 korun.

To jestli byste raději zvolili BMW 6 Gran Coupé, počítejte s tím, že je o hodně dražší než němečtí soupeři. Tahle šestka byla odjakživa laděna jako luxusnější zboží, což je patrné i na jejích cenách. Za srovnatelně výkonné motory totiž dáte hodně přes dva miliony korun. 640i xDrive s 235 kW stojí 2.301.000 Kč, zatímco 640d xDrive s 230 kW dokonce 2.501.200 korun.

Audi A7 Sportback– srovnání rozměrů s konkurencí
ModelAudi A7 SportbackBMW 6 Gran CoupéMercedes-Benz CLS
Délka (mm)496950074988
Šířka (mm)190818941890
Výška (mm)142213921435
Rozvor (mm)292629682939
Objem zavazadelníku (l)535460520

Z hlediska výbavy se ukazuje, co všechno v této kategorii zákazníci žádají. A7 Sportback tak bez příplatku nabízí diodové světlomety, tempomat, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo navigaci, což jsou nicméně prvky, které standardně nabízí i konkurence. Čalounění je ale u Audi v základu jen textilní, zatímco CLS standardně nabízí kombinaci textilu a kůže a řada 6 rovnou kůži.

Bohatá je i příplatková výbava. Zvolit tak lze noční vidění, adaptivní podvozek nebo třeba servomechanické dovírání dveří, přičemž ceny se nijak zásadně neliší od konkurence. CLS je každopádně i z tohoto pohledu levnější. Ostatně srovnání cen jednotlivých příplatků napoví více:

Audi A7 Sportback – srovnání standardní a příplatkové výbavy s konkurencí
ModelAudi A7 SportbackBMW 6 Gran CoupéMercedes-Benz CLS
Motor50 TDI quattro640d xDrive350 d 4Matic
Základní cena [Kč]1.745.9002.501.2001.729.000
Adaptivní podvozek32.80035.23031.505
Airbagy667
Automatický parkovací asistent34.5009.49023.231
Čalouněnítextilníkoženékůže/tkanina
Digitální příjem TV signálu39.10033.878-
Dojezdové kolo5.300--
Head-up displej40.50037.67431.505
Klimatizacedvouzónová automatickádvouzónová automatickádvouzónová automatická
Kola18" kovaná17" z lehkých slitin18" z lehkých slitin
Metalický lak28.70029.79627.686
NavigaceSSS
Noční vidění62.30059.618-
Odvětrávání předních sedadel23.20023.03635.005
Parkovací senzory vpředu/vzaduS/SS/S32.778
Servomechanické dovírání dveří18.60018.43417.503
Střešní okno47.50033.87835.801
Světlometydiodovédiodovédiodové
TempomatSSS
Vyhřívaná přední sedadlaSS11.456
Cena s příplatky [Kč]2.078.4002.782.2341.964.014

Audi však v době uvedení do prodeje láká i na zvýhodněný balíček výbavy Gravity, který přináší výbavu ve výši 203.400 Kč se zvýhodněním 61 400 Kč. Obsahuje LED Matrix světlomety, automatickou čtyřzónovou klimatizaci, asistenční paket Tour, komfortní klíček, ambientní

a konturní osvětlení interiéru, elektricky sklopná zpětná zrcátka, Audi phone box nebo Audi Sound System.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Audi jede...
| 3. 4. 2018
No nevim, nejsem kupcem teto kategorie, ale A7 je stylova tak, jak se to u A6 asi nepovede. Nemyslim, ze by zrovna v teto kategorii aut slo o jizdni vykony a vlastnosti, ty jsou pro cilovku jiste dostatecne Hezci tvar karoserie + bezramovky + par dalsich detailu pomohou odlisit auto sefa od aut obchodaku a to je dle meho to, oc tu bezi. Tady mi tedy A7 smysl dave, stejne tak to ultra-quattro - kdyz je treba zabira, kdyz neni, nebere energii, emisni poplatky jsou porad prisnejsi. S-tronic nechci hodnotit, ale posledni generace DSG, ktere jsem mel moznost zkusit, davaji zapomenout na ucukana DSG z pred deseti let, Takze cekam, ze u AUDI maji toto jiz poresene a laik nepozna behem jizdy rozdil mezi dvojspojkou a ZF8HP. A stejne tak asi ani rozdil mezi U-Q a torsenem/Haldexem a podobnymi... Faulem je spis cena, kde za konstrukcne jedodussi dvojspojku chteji stejne prachy, jako za spickovy HDM automat, ale cenovy jemnocit je jine tema...
Fantazie dizajnérů Audi je obdivuhodná.
| 1. 4. 2018
Co ten patník nebo schod na palubovce. Vy jelita.
Avatar - white label
Audi jede...
| 1. 4. 2018
Nejsilnější "konkurencí" A7 je A6, ta je hlavním důvodem proč mi A7 nedává příliš smysl.
Když byla A7 ještě jako studie, byl jsem z ní nadšený, ale sériová verze pak byla spíš zklamáním a ani 2. generace to nemění, co se designu týče, tak za mě je nepovedené to provedení spojení zadních světel, které se v případě téhle A7 vůbec nepovedlo.
A co se techniky týče, tak tam je obrovským faulem spojení V6 benzínu s tzv. "ultraquattrem" (a ještě k tomu s S-tronicem).
Dražší BMW
| 1. 4. 2018
6GC vychází z 6er coupé, které je posazeno výš a tím pádem je taky dražší.
Avatar - white label
A7
| 1. 4. 2018
Ad odkaz, doslova k nerozeznání..., skoč si co nejdřív k lékaři!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku