Test Auto.cz

BMW 640d xDrive Gran Coupé – Mezi nebem a zemí

20.4. 2016
Verdikt
 

Šestkové Gran Coupé je i po čtyřech letech od představení na autosalonu v Ženevě neuvěřitelně svěží a majestátní. Vyzkoušeli jsme jej s jediným turbodieselem nabídky a pohonem všech kol xDrive.

Tohle auto mě fascinuje už od doby, co se jako koncept Gran Coupé ukázalo na autosalonu v Pekingu roku 2011. Produkční verze představená téměř rok na to v Ženevě se po vzhledové stránce téměř nezměnila, což v dnešní době není až tak zvykem. Měla se stát trnem v oku konkurenčních modelů ze stájí Audi a Mercedesu, jenže zatímco modely A7CLS potkáváme na našich silnicích dnes a denně, šestkové Gran Coupé by člověk pohledal. Důvod je poměrně jednoduchý: zatímco ceny jeho soků začínají zhruba na 1,3 milionu korun, byť se čtyřválcovými motory 2.0 TFSI a 220 d, čtyřdveřová „Šestka“ se nabízí přinejmenším se šestiválcem 640i o výkonu 235 kW a včetně dopravy a předprodejního servisu vychází na 2.268.400 Kč. Trochu jiná liga, že?

Pravdou ovšem zůstává, že zatímco Audi a Mercedes už alespoň v mých očích pomalu ztrácejí šmrnc, BMW získává s každým dalším rokem produkce na atraktivitě. Je tak nadčasové, že v rámci faceliftu představeném na konci rok 2014 dostalo pouze pozměněný design ledvinek, větší koncovky výfuku a pět nových laků karoserie, což jsou prvky pro vozu méně znalého člověka takřka nepostřehnutelné. Testovaný kousek vybavený sportovním paketem M za 173.862 Kč a dvacetipalcovými koly za dalších bratru 35.000 Kč budil dojem všude, kde se objevil, a dokázal zastínit i takové velikány, jako je Bentley Continental nebo Maybach 57. Jde o moderní umění – skulpturu, kterou bych umístil na podstavec a po večerech si ji prohlížel se sklenkou portského v ruce. Až tak silný dojem tohle auto dokáže vzbudit.

obrázek [600 x 280]  

Hlavními taháky jsou vedle nízké, dlouhé a široké siluety (auto na délku měří 5.007 milimetrů, je 1.894 milimetrů široké a pouze 1.392 milimetrů vysoké) hlavně rozměrově menší přední světlomety evokující pohled kočkovité šelmy ženoucí se za kořistí. Podobně na tom byla i minulá generace vlajkové lodi 7, které se Gran Coupé dokonce rozměrově přibližovala. Téměř třímetrový rozvor podporuje dojem korábu silnic, celek nicméně nepůsobí tak „neohrabaně“ jako v případě výchozího kupé. Otázkou však zůstává, co bude dál. Pokud se totiž další generace vozu podvolí stejnému trendu jako současná řada 7 a vsadí na úzké světlomety napojené na masku chladiče, nemuselo by to být úplně ono. Uvidíme.

Jiná dimenze luxusu

Nizounká karoserie daná proporcemi výchozího kupé (to je pouze o 22 milimetrů nižší) nečiní usedání za volant ve srovnání s řadami 5 či 7 tak snadné, konkurence na tom ale není o moc lépe. Konvence velí použít masivní dveře s bezrámovými okny, v našem případě dokonce s automatickým dovíráním soft close (součástí paketu M Sport), a kdybych měl ale udělovat ceny za design kokpitu, nerozmýšlel bych se ani minutu a přiklonil se k BMW. Pravda, aby vypadal tak jako na fotografiích, bude vás to nad rámec linie M Sport stát dalších 41.132 Kč za exkluzivní čalounění kůží Nappa a 33.644 Kč dáte za ultrapohodlá přední sedadla s všestranným elektrickým nastavením včetně zalomení opěradel, z takto vybaveného auta už ale nebudete chtít vystoupit.

Test 2012: BMW 640d Gran Coupé – Smyslná rozmařilost

Obklopuje vás totiž obrovské množství nádherně vonící kůže a s každým dotekem je cítit kvalita a cit pro bezchybné zpracování. Tak rozsáhlé množství kontrastního prošívání jsem snad v žádném BMW ještě neviděl! Nedávná modernizace je pak patrná především podle digitálního přístrojového štítu známého například z SUV X5 a většího ovladače infotaimentu iDrive s dotykovou horní plochou pro snazší zadávání dat do navigace, jinak ale zůstalo všechno při starém, včetně předních bezpečnostních pásů integrovaných do opěradel. Na ty jsem si musel trochu zvykat, stejně jako na trochu omezený výhled šikmo vzad kvůli masivním prostředním a zadním sloupkům – důkaz, že za stylovost se ale kolikrát neplatí pouze penězi…

obrázek [600 x 403]  

Výšce karoserie byl uzpůsoben také posaz za volantem, který dovolí doslova zaplout pod celou tu masu kůže, kvalitních plastů a broušeného hliníku. Jak je u BMW zvykem, najdete si výbornou pozici k řízení opravdu rychle už i díky sportovnímu volantu s perfektně tlustým věncem v místech úchopu ani nemáte dojem, že se ve skutečnosti chystáte řídit něco tak velkého. Tohle auto nicméně není typická limuzína, s jejímž pořízením byste začali pokukovat po vlastním řidiči, a popravdě ani nenabídne bezbřehou rezervu prostoru nad hlavou a před koleny, dokonce i zadní sedadla ale perfektně podepřou tělo a posaz lze přirovnat spíše k „pololehu“. Šířka zadních sedáků i opěradel je dimenzovaná pro výraznější postavy a je znát také náznak funkčního bočního vedení. To kdyby náhodou řidiče popadla sportovní nálada a začal řezat zatáčky.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 640d xDrive Gran Coupé

Cena v základní výbavě: 2 466 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 931 690 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, BMW E-Call, litá 17“kola s pneumatikami run flat, kožené čalounění interiéru Dakota, prahové lišty s chromovaným označením BMW, osmistupňová automatická převodovka, tlačítko Driving experience s módem Eco Pro, plně diodové světlomety, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, velurové koberce, sdružený ovladač iDrive na středové konzole, navigace BMW Professional s dotykovým displejem o úhlopříčce 10,25 palce, HiFi systém s devíti reproduktory o celkovém výkonu 205 W a další.

Výbava testovaného vozu:Adaptivní tlumiče (+34.701 Kč), integrované univerzální dálkové ovládání (+6.942 Kč), vyhřívání zadních sedadel (+12.012 Kč), kontrastní švy čalounění (+6.682 Kč), Driving Assistant (+17.940 Kč), audio Harman Kardon (+34.450 Kč), Speed Limit Info - ukazatel aktuální povolené rychlosti (+8.554 Kč), BMW ConnectedDrive Advanced Plus (+23.218 Kč), M Sport edice - obsahuje mimo jiné aerodynamický vnější paket, head-up displej, adaptivní diodové světlomety, sportovní kožený volant M, automatické dovírání dveří, parkovací kameru, kožené čalounění Dakota a další (+173.862 Kč), litá dvacetipalcová kola Double-spoke 373 M (+34.170 Kč), elektricky nastavitelná komfortní sedadla vpředu (+33.644 Kč), metalíza Mediterranean Blue (+28.834 Kč), kožené čalounění Nappa s rozšířením Ivory White/Black/Ivory White (+41.132 Kč).

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

Video: Podívejte se, co zlevní a kdo bude tratit na konci intervencí Video: Podívejte se, co zlevní a kdo bude tratit na konci intervencí

Uměle udržovaný slabý kurz české koruny může výrazně…

 
Technické údaje
Motor BMW 640d xDrive Gran Coupé
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 230 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 630 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 5.5 / 6
Emise CO2:158
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1265
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1945 / 570
Rozměr pneu:245/35 R20, 275/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5007
b) šířka (mm): 1894
c) výška (mm): 1392
d) rozvor (mm): 2968
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1665
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 635
výška opěradla vzadu (mm): 705
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW 640d xDrive Gran Coupé – Mezi nebem…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

 




BMW řady 6 2015: Modernizace ve znamení diod BMW řady 6 2015: Modernizace ve znamení diod

Celá šestková řada automobilky BMW prošla lehkou…

BMW 6 Gran Tourer: Chystají v Mnichově velký shooting brake? BMW 6 Gran Tourer: Chystají v Mnichově velký shooting brake?

Nabídka BMW 6 se každou generaci rozšířila o novou…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Dnes 19:50

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se sem vydat po celý rok!

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se…

Švýcarsko není jen lyžařskou destinací, alpská země má turistům co nabídnout po celý rok. Ať už jde o…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu prošlapal cestu i Nedvěd

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu…

Byl jedním z nejúspěšnějších fotbalistů slavné éry české reprezentace: pod koučem Brücknerem si zahrál na dvou…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…