Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi RS 3 je nejrychlejším kompaktem Nürburgringu

Jan Zajíc
Diskuze (12)

Audi se krátce po představení nové generace ostrého modelu RS 3 chlubí jejím prvním velkým úspěchem.

Ten se týká rekordního zápisu na slavné Severní smyčce okruhu Nürburgring. Audi RS 3 v karosářském provedení sedan (u nás se prodává jako RS 3 Limuzína) je totiž novým nejrychlejším kompaktním vozem Nordschleife.

V nižší střední třídě dosud vládl Renault Megane R.S. Trophy-R s časem 7:45.389, Audi s Frankem Stipplerem za volantem ovšem zvládlo 20,8 kilometrů dlouhou trať zajet za 7 minut a 40,748 sekundy. 

Vůz měl být v sériovém stavu, dokonce i semi-slicky Pirelli P Zero Trofeo R (pro pokus specificky nahuštěné) si zákazníci mohou vybrat ze seznamu příplatkových prvků. Jen bezpečnostní rám k RS 3 určitě nedostanete.

RS 3 rekordní jízdu zvládlo ještě v červnu, před oficiální premiérou, proto ta zvláštní kamufláž.

O pohon se stará přeplňovaný zážehový pětiválec s objemem 2,5litru, který dává nejvyšší výkon 294 kW a maximální točivý moment 500 newtonmetrů. Motor spolupracuje výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Z klidu na stovku vůz zrychlí za 3,8 sekundy, maximální rychlost s dynamickým paketem činí až 290 km/h.

Novinkou této generace je systém Tourque Splitter s elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou na příslušném hnacím hřídeli ke každému kolu. Tím je zajištěno optimální rozdělování točivého momentu na zadní nápravě. Torque Splitter v praxi zvyšuje přenos hnací síly na vnější, více zatížené zadní kolo, čímž výrazně potlačuje sklon k nedotáčivosti. Díky této technologii bude RS 3 také podstatně benevolentnější k jízdě bokem.

Standardní sportovní podvozek dostává nově vyvinuté tlumiče a systém ventilů, na přání je dodáván sportovní podvozek RS plus s adaptivní regulací tlumičů, která nepřetržitě přizpůsobuje jednotlivé tlumiče stavu vozovky a jízdní situaci.

Zákazníci v České republice mohou nové Audi RS 3 objednávat od poloviny srpna tohoto roku, na trh budou novinky uvedeny letos na podzim. Základní cena hatchbacku je 1.552.900 Kč, sedan stojí minimálně 1.626.900 Kč.

Video se připravuje ...

Jan Zajíc
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - white label
7. 10. 2021 14:41
Re: Papírově skvostné parametry
Vážně sis nikdy nevšiml, že auta s pouze jednou poháněnou nápravou mají na (suchém) okruhu logicky lepší časy, než "ekvivalenty" s awd?
Avatar - kari.laz
4. 8. 2021 11:20
Re: Re: Vorsprung durch Technik
já si myslím, že při stávajícím systému si s tím moc dobře poradit nelze. Musel by tu být jeden člověk pomalu nonstop a hlídat každou diskuzi. Udělat si zde novou registraci není taková práce. Myslím, že by bylo ideální na něj nereagovat, nepsat si o něm, neklikat mu ani +/-. Pokud bude mimo zájem, půjde jinam, má evidentně duševní poruchu a přesně na tohle čeká.
4. 8. 2021 10:54
Re: Re: Vorsprung durch Technik
Blbci budu v diskisiach vzdy, otazka je, preco s tym redakcia nic nerobi. Niekedy mi propada, ze su tu menej nez ja
4. 8. 2021 10:24
Re: Papírově skvostné parametry
No právě že nic, at jezdí všichni to samý a bude to přehledný.
Avatar - Ham.
4. 8. 2021 10:10
Re: Papírově skvostné parametry
Má. A co? To je čas bez posledních 200 metrů, ekvivalentní čas RS3 je 7:35,55.
Viz video čas 7:47
https://www.youtube.com/watch?…