Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Flying Spur oficiálně: Sportovní limuzína umí jet až 333 km/h

Stanislav Kolman
Diskuze (3)

Třetí generace modelu Bentley Flying Spur se oficiálně představuje světu. Slibuje sportovní svezení i mnoho novinek v oblasti inovací.

Automobilka Bentley oficiálně představuje třetí generaci modelu Flying Spur, konkurenta Rolls-Royce Ghost, jenž má kombinovat nezaměnitelné DNA značky a zároveň moderním designem přilákat novou generaci kupujících. Flying Spur je definován jako sportovní limuzína, která uspokojí široké spektrum řidičů. Zejména těch čínských a amerických, právě tyto trhy jsou pro novinku klíčové.

Bentley zároveň říká, že s předchůdcem má Flying Spur společné pouze jméno. Zcela nový je podvozek či motor W12 ve spojení s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Ve velkém sdílí novinka technologie s loni představeným Continentalem GT. Mají shodnou architekturu MSB, stejnou jako Porsche Panamera, Bentley se ale snažilo tyto dva modely maximálně odlišit.

Ale vraťme se k pohonné jednotce, kterou je šestilitrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 467 kW a 900 newtonmetry točivého momentu. Z klidu na stovku auto zrychluje 3,8 sekundy a pokračovat může do maximální rychlosti 333 km/h. Akceleraci na 100 km/h zvládá novinka o 0,7 sekundy lépe než předchůdce, což rozhodně není zanedbatelná hodnota. Nový osmistupňový automat je naladěn tak, aby pomohl k plnění přísnějších emisních norem, k čemuž je určeno i vypínání poloviny válců.

Robustní dvanáctiválec je vstupní motorizací, jež bude posléze doplněna o osmiválec. Ochuzeni nebudeme ani o plug-in hybrid se základem v šestiválci, jenž bude následovat Bentaygu Hybrid. Flying Spur dostává natáčecí zadní nápravu, takže se s 5,3 metru dlouhou limuzínou bude snadněji manipulovat i na menším prostoru. Zatímco druhá generace disponovala ryzí čtyřkolkou, novinka přijíždí s aktivním řešením, které preferuje pohon zadních kol, ale v případě potřeby dokáže posílat točivý moment také na přední nápravu. Inženýři říkají, že díky tomu je přední část „mnohem lehčí“. Z dalších pomocníků vypíchněme ještě 48voltovu palubní síť či vyspělejší vzduchové odpružení.

Zvenčí zaujme hlavně výrazná maska chladiče, jakož i jednadvacetipalcová kola ve standardu. Při konfiguraci však budou k dispozici i dvaadvacítky, což je pro Flying Spur největší doposud nabízený rozměr.

Nový je taktéž interiér, kde najdeme i rotující 12,3“ dotykový displej. Ten lze zaměnit za tři nastavitelné ciferníky, případně zcela čistou plochu korespondující se zbytkem přístrojové desky. Přepracování se dočkala také středová konzola s ozdobnými prvky, USB porty a vícero přihrádkami na drobné předměty.

První vozy zamíří k zákazníkům počátkem příštího roku a očekává se, že ceník bude startovat na částce 185.000 liber (5,3 milionu korun) za verzi s dvanáctiválcem. Ani osmiválec ale nebude za žádnou lidovku, očekává se cena 4,75 milionu korun.

Stanislav Kolman
Diskuze (3)

Doporučujeme

17. 10. 2019 18:18
Re: Krasa na ctyrech kolech
Já se na design dívám tak, že 99% času strávím v autě, ne koukáním na něj. Za mne je interiér naprosto super - jednoduchý a elegantní. Ty velrybí kostice na chladiči jsou mně fuk. Já se ve své V40 (2012) s kombinací smetanová kůže/látka a obložením ořech cítím super.
Avatar - peprnik
11. 6. 2019 14:26
Krasa na ctyrech kolech
Takhle nejak si predstavuji automobilovou gentlemantskou dokonalost :-O