Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Flying Spur oficiálně: Sportovní limuzína umí jet až 333 km/h

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 11. 6. 2019
17
2
Zobrazit náhledy (17)
Bentley Flying Spur Bentley Flying Spur Bentley Flying Spur Bentley Flying Spur Bentley Flying Spur Bentley Flying Spur Bentley Flying Spur Bentley Flying Spur Bentley Flying Spur Bentley Flying Spur Bentley Flying Spur Bentley Flying Spur

Třetí generace modelu Bentley Flying Spur se oficiálně představuje světu. Slibuje sportovní svezení i mnoho novinek v oblasti inovací.

Automobilka Bentley oficiálně představuje třetí generaci modelu Flying Spur, konkurenta Rolls-Royce Ghost, jenž má kombinovat nezaměnitelné DNA značky a zároveň moderním designem přilákat novou generaci kupujících. Flying Spur je definován jako sportovní limuzína, která uspokojí široké spektrum řidičů. Zejména těch čínských a amerických, právě tyto trhy jsou pro novinku klíčové.

Bentley zároveň říká, že s předchůdcem má Flying Spur společné pouze jméno. Zcela nový je podvozek či motor W12 ve spojení s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Ve velkém sdílí novinka technologie s loni představeným Continentalem GT. Mají shodnou architekturu MSB, stejnou jako Porsche Panamera, Bentley se ale snažilo tyto dva modely maximálně odlišit.

Ale vraťme se k pohonné jednotce, kterou je šestilitrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 467 kW a 900 newtonmetry točivého momentu. Z klidu na stovku auto zrychluje 3,8 sekundy a pokračovat může do maximální rychlosti 333 km/h. Akceleraci na 100 km/h zvládá novinka o 0,7 sekundy lépe než předchůdce, což rozhodně není zanedbatelná hodnota. Nový osmistupňový automat je naladěn tak, aby pomohl k plnění přísnějších emisních norem, k čemuž je určeno i vypínání poloviny válců.

Robustní dvanáctiválec je vstupní motorizací, jež bude posléze doplněna o osmiválec. Ochuzeni nebudeme ani o plug-in hybrid se základem v šestiválci, jenž bude následovat Bentaygu Hybrid. Flying Spur dostává natáčecí zadní nápravu, takže se s 5,3 metru dlouhou limuzínou bude snadněji manipulovat i na menším prostoru. Zatímco druhá generace disponovala ryzí čtyřkolkou, novinka přijíždí s aktivním řešením, které preferuje pohon zadních kol, ale v případě potřeby dokáže posílat točivý moment také na přední nápravu. Inženýři říkají, že díky tomu je přední část „mnohem lehčí“. Z dalších pomocníků vypíchněme ještě 48voltovu palubní síť či vyspělejší vzduchové odpružení.

Zvenčí zaujme hlavně výrazná maska chladiče, jakož i jednadvacetipalcová kola ve standardu. Při konfiguraci však budou k dispozici i dvaadvacítky, což je pro Flying Spur největší doposud nabízený rozměr.

Nový je taktéž interiér, kde najdeme i rotující 12,3“ dotykový displej. Ten lze zaměnit za tři nastavitelné ciferníky, případně zcela čistou plochu korespondující se zbytkem přístrojové desky. Přepracování se dočkala také středová konzola s ozdobnými prvky, USB porty a vícero přihrádkami na drobné předměty.

První vozy zamíří k zákazníkům počátkem příštího roku a očekává se, že ceník bude startovat na částce 185.000 liber (5,3 milionu korun) za verzi s dvanáctiválcem. Ani osmiválec ale nebude za žádnou lidovku, očekává se cena 4,75 milionu korun.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CICERO
Re: Krasa na ctyrech kolech
| 11. 6. 2019
Dokonalost no nevím, mě to zepředu připomíná papuč s obličejem velryby, zezadu aurus senat a z profilu? Jo z profilu je to nejhezčí !!! Už tam není ten feeling těžkého čumáku ála audííí smrt :-)
Avatar - peprnik
Krasa na ctyrech kolech
| 11. 6. 2019
Takhle nejak si predstavuji automobilovou gentlemantskou dokonalost :-O

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku