Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW i8 Roadster oficiálně. Více síly díky lepšímu elektromotoru

David Bureš David Bureš 30. 11. 2017
59
39
Zobrazit náhledy (59)
BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster
Příchod BMW i8 Roadster znamená také inovace pro výchozí kupé. Ty se zaměřily hlavně na posílení elektrického ústrojí.

BMW podle očekávání odhaluje na autosalonu v Los Angeles druhou karosářskou variantu svého plug-in hybridního sporťáku i8. Po kupé přichází roadster, spolu s nímž se inovací dočkal i výchozí vůz. Na trh však BMW i8 Roadster vstoupí až v květnu 2018. Bude to šest let po představení prvního konceptu tohoto auta, BMW i8 Spyder.

Vedle otevřené karoserie je hlavní novinkou i8 Roadster a současné modernizovaného i8 kupé vylepšená technika. Hybridní systém totiž nově poskytuje 275 kW, o 9 kW více než dosud. Nárůst je způsoben hlavně posílením elektromotoru, který je nově naladěn na 105 kW, o 9 kW více než dosud. To benzinový tříválec o objemu 1,5 litru si uchoval 170 kW a 320 N.m, nově je však kvůli emisním normám doplněn o filtr pevných částic.

360p720p

Tato síla i8 Roadster umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 4,6 sekundy, kupé je i nadále na stovce za 4,4 sekundy. Snížila se však udávaná spotřeba, která u kupé činí 1,9 l/100 km, o dvě desetiny méně než dosud.

Za tím hledejme modernizované lithium-iontové baterie, jejichž kapacita proti dosavadní verzi vzrostla ze 7,1 kWh na 11,6 kWh. Díky tomu i8 kupé ujede větší vzdálenost v čistě elektrickém režimu, konkrétně 55 kilometrů (dosud jen 37 km). Maximální rychlost v elektrickém režimu navíc vzrostla ze 70 km/h na 105 km/h.

Kombinace s šestistupňovým automatem (spalovací motor) a dvoustupňovým automatem (elektromotor) zůstala zachována, stejně jako pohon všech kol, kdy přední kola pohání elektromotor a za zadní spalovací tříválec.

360p720p

Co se týče designových změn, ty se zaměřily hlavně na interiér. V něm se objevuje nejnovější multimediální systém BMW, což znamená samostatně stojící, dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 8,8 palce. Jiné jsou také sedačky. Zvenku jsou novinkou nově nabízené laky (E-Copper a Donington Grey) nebo kola, ty výchozí jsou o kilogram lehčí než doteď.

Rozdíly mezi kupé a roadsterem souvisí hlavně s otevřenou karoserií. Zadní boční okénka u roadsteru nahradily výplně, na rozdíl od kupé totiž nenabízí konfiguraci 2+2, jedná se o výhradně dvoumístný vůz. Otevřená karoserie si samozřejmě vyžádala i úpravu nastavení zavěšení, tlumičů nebo řízení.

Elektricky ovládací natahovací střecha je textilní, za záda posádky se ukryje za pouhých 15 sekund. Celý proces přitom může probíhat až do rychlosti 50 km/h. Natažení střechy pak vytvoří dodatečný prostor o objemu 100 litrů za sedadly, specialitou je i zadní okénko, které se po stažení střechy vytáhne asi o 30 mm, aby do kabiny tolik nefoukalo. Zajímavým údajem je pak to, že úpravy související s otevřenou karoserií zvýšily hmotnost auta jen o 60 kilogramů, což je na poměry roadsterů vcelku nízké číslo.

BMW i8 – srovnání verzí
ModelBMW i8 RoadsterBMW i8 kupéBMW i8 kupé
Roky výroby2018-2018-2014-2018
Zdvihový objem [cm3]149914991499
Válce/ventily3/43/43/4
Výkon spalovacího motoru [kW/min]170/5800170/5800170/5800
Točivý moment spalovacího motoru [N.m/min]320/3700320/3700320/3700
Výkon elektromotoru [kW/min]105/4800105/480096/4800
Točivý moment elektromotoru [N.m]250250250
Největší výkon [kW]275275266
Kapacita baterií [kWh]11,611,67,1
Převodovka6A+2A6A+2A6A+2A
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,44,4
Komb. spotřeba [l/100 km]2,11,92,1
Dojezd v elektrickém režimu [km]535537

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Blue Sun
Jak tomu mám rozumět?
| 30. 11. 2017
No, posledních deset let fakt ve velkém. Do té doby to ještě relativně šlo. Já třeba mám u Clia psanou spotřebu 5,9 litru a jezdím o dvě deci méně, většinou ve dvou a krátké trasy s polovinou dálnice. U 206 bylo psáno 5,5 a jezdil jsem s ní za 5,5... Teď? U pracovních Fabií a Octavií je psáno někde kolem 3,5-4,5 litrů a realita je u šesti a výše.
Avatar - Hammunasakra
Jak tomu mám rozumět?
| 30. 11. 2017
Jen 10? :-)
Avatar - Blue Sun
Jak tomu mám rozumět?
| 30. 11. 2017
Lžou... už nejméně deset let.
Avatar - Blue Sun
Jak tomu mám rozumět?
| 30. 11. 2017
Tys byl posledních deset let v hibernaci? Vždyť se takhle nepokrytě lže u všech aut. Diesely uvádí spotřebu okolo 3,5 litrů a realita bývá přes pět...
Jak tomu mám rozumět?
| 30. 11. 2017
zakon jim udava zverejnit tu kterou jim nameri v testu, takze co maj jako uvadet? kdyby ucadeli vic u oficialni spotreby, tak by jim klepla prez prsty EK, coz je pro ne vetsi pruser nez nespokojeni diskuteri na forech

ano muzou uvadet i beznou spotrebu nekde dal v PR textech aby zakaznika lepe informovali, ale oficialne musi uvadet ty nesmysly co jim nameri v NEDC, stezuj si u Ek jaky nesmysly po automobilkach chtej :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku