Nové BMW M4 s obřími ledvinami prozrazeno. Největší tajemství ale zatím tají
Nová generace ostrého kupé střední třídy mnichovské automobilky vsadí na stejný třílitrový šestiválec jako SUV BMW X3 M. Jak to ale bude s poháněnými koly?
BMW tento týden představilo dlouho očekávanou druhou generaci kupé řady 4, která již dopředu šokovala sázkou na obří ledviny. To ale není poslední novinka na téma řada 4. Po kupé dorazí také kabriolet a Gran Coupé s dvěma páry dveří. Hlavně ale samozřejmě přijde také nové BMW M4, které už se odhalilo v celé své kráse, díky uniklým snímkům odhaleného prototypu.
Popravdě řečeno o kráse mluvíme s nadsázkou. Nová čtyřka vzbudila během premiéry hodně kontroverze a M4 generace G82 na tom nebude jinak. Také v jejím případě budou přídi dominovat obří ledvinky masky chladiče, který se svojí vertikální orientací inspirovaly u někdejšího BMW 328 z třicátých let. V tomto případě však budou doplněny o mnohem agresivněji tvarovaný nárazník a také přepracovanou kapotu.
Pod ní se podle potvrzených zpráv bude ukrývat dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 2993 cm3 převzatý z modelů X3 M/X4 M. Stejně jako v jejich případě, by nové BMW M4 mělo nabídnout výkon 353 kW a točivý moment 600 N.m, respektive 375 kW a 600 N.m ve vrcholné formě M4 Competition.
O přenos této síly na kola se má postarat výhradně osmistupňová automatická převodovka, která nahradí dnešní sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Zároveň ale nadále bude k dispozici rovněž šestistupňový manuál.
Novinkou bude také zástavba pohonu všech kol, která tentokrát vytvoří zásadní rozdíl mezi nabízenými variantami. Zákulisní zprávy naznačují, že zatímco základ (tzv. M4 „Pure“) bude nadále zadokolkou pro pravověrné puristy, posílené M4 Competition vsadí na čtyřkolku, když převezme systém z modelů M5 a M8. To bude znamenat možnost odpojení čtyřkolky a sepnutí zadokolkového módu.
Jiné zdroje ale zase hovoří o tom, že pohon ovlivní zvolená převodovka. Zatímco s manuálem má být podle těchto informací M4 vždy zadokolkou, s automatem bude vždy čtyřkolkou. I to by s ohledem na cílovou klientelu té které verze mělo svoji logiku. Nechme se tak překvapit, jak to vlastně bude.
Podobu BMW M4 (G82) sice již známe, přesto si na ni ještě zákazníci hodnou chvíli počkají. Automobil má sice oficiálně debutovat ještě letos (mluví se o září 2020), prvním majitelům ale budou vozy dodány až během prvního pololetí roku 2021.