Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW řady 8 se poodhaluje. Podívejte se na záběry z jeho testování!

David Bureš
Diskuze (1)
Vývoj nového luxusního kupé je teď v plném proudu. Automobil se světu odhalí ještě během letošního roku.

BMW pro letošní rok chystá důležitou novinku, na scénu se vrátí řada 8, bude se jednat o velké luxusní kupé s technikou sedmičkové řady. Ještě před oficiálním odhalením, které proběhne ještě během letošního roku, automobilka poodhalila další informace o této novince.

Spolu s tím BMW zveřejnilo několik fotografií vozu zachyceného během testování. Jelikož už jsme tu měli špionážní fotografie odhaleného auta, o vzhledu už víme hodně. Těšit se tak můžeme na dynamické tvary, nízkou siluetu a výrazné partie vpředu i vzadu.

Video se připravuje ...

Vývoj auta aktuálně probíhá mimo jiné na vysokorychlostním testovacím okruhu nedaleko italského města Aprilia, kdy je optimalizována jízdní dynamika vozu. Vedle jízd vysokou rychlostí a testů přilnavosti jsou zde na slalomových tratích a různých površích analyzovány schopnosti nového sportovního vozu akcelerovat, brzdit a také jeho ovladatelnost.

„Dosažené dynamické hodnoty jsou absolutně impozantní. Naši zákazníci a fanoušci se tak mohou těšit na skutečně sportovní vůz,“ říká Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW AG, zodpovědný za vývoj a výzkum. Podle jeho slov zatím řada 8 dokazuje jak vysokou agilitu, tak maximální komfort.

Nové kupé je vyvíjeno souběžně se sportovní variantou M8 i závodním speciálem M8 GTE. Zatímco prototyp sériového modelu podstupuje vytrvalostní testy, týmy podporované BMW Motorsport se v nyní v americké Daytoně připravují na první závodní nasazení BMW M8 GTE, které se uskuteční už tento víkend. Letos se M8 GTE navíc zúčastní i slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.

„Vůbec poprvé v historii BMW Motorsport bude závodní auto v akci ještě před sériovým modelem,“ upozorňuje ředitel BMW Motorsport Jens Marquardt. To vývojové práce závodního prototypu poněkud komplikovalo, protože tým musel úzce synchronizovat své kroky s vývojáři sériového auta.

Zase má díky tomu šasi nebo design blízko produkčnímu modelu, protože už od začátku stáj spolupracovala s designéry, aby si závodní prototyp uchoval co nejvíce prvků sériového auta. Naopak motor se bez bližších detailů bude zásadně lišit od toho sériového.

David Bureš
Diskuze (1)
2. 2. 2018 03:16
Pockam si
Z duvodu nechteni z prilisneho chteni, nelze nic rict. Nechci odvozovat ale poznat. Pockam si na oficialni odhaleni.