Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové DS 7 Crossback se už rýsuje. Použije techniku jako Opel Manta a Lancia

David Bureš David Bureš 23. 11. 2021 • 10:49
40
1
Zobrazit náhledy (40)
DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020) DS Aero Sport Lounge (2020)

Francouzská prémiová značka DS chce do budoucna nabízet výhradně elektromobily. Plán už se týká i náhrady za dnešní DS 7 Crossback.

DS po svém oddělení od mateřského Citroënu možná prodejně nezaujalo tak, jak tehdejší vedení plánovalo a doufalo, v rámci portfolia koncernu Stellantis však má tato francouzská prémiová značka své pevné místo. Nejen v domovské Francii chce lákat na "francouzskou" avantgardu, což má platit i pro novou generaci vozů, na níž se už pracuje.

Jednou z novinek bude i náhrada za dnešní SUV DS 7 Crossback. To se vyrábí od roku 2017, životní cyklus však bude mít podle všeho docela dlouhý, protože s nástupcem se počítá až pro rok 2025.

Jestliže dnešní provedení pořídíte se spalovacími motory nebo jako plug-in hybrid, druhá generace už vznikne čistě jako elektromobil. Bude už součástí budoucího plánu značky, kdy DS od roku 2024 hodlá představovat výhradně automobily s čistě elektrickým pohonem.

Konkrétně se základem stane platforma STLA Medium určená pro středně velké vozy koncernu Stellantis, odvozená od stávající architektury EMP2 z dílny Skupiny PSA. Nástupce DS 7 Crossback ji bude sdílet s připravovaným Opelem Manta-e, což má být sportovně laděný crossover s čistě elektrickým pohonem, a chystanou Lancií Aurelia, blíže nespecifikovanou novou vlajkovou lodí italské značky.

Konkrétně má architektura STLA Medium znamenat baterie s kapacitou 60 až 100 kWh, které mají zajistit dojezd až 650 kilometrů podle metodiky WLTP. V útrobách se pak budou moci objevit dva elektromotory pro zajištění pohonu všech kol a výkonu na úrovni 250 kW.

DS v rámci vzniku koncernu Stellantis má úzce spolupracovat s dalšími prémiovými značkami skupiny, vedle Lancie také s Alfou Romeo. Kromě sdílení techniky s těmito automobilkami se to podepíše také na výrobě.

Podle zákulisních zpráv totiž nové DS 7 Crossback bude vznikat v Itálii v závodě Melfi, a to v rámci výrazné proměny organizace produkce koncernu Stellantis.

Francouzská továrna v Mylhúzách, kde se vyrábí dnešní DS 7 Crossback, se do budoucna přeorientuje čistě na produkci kompaktů značky Peugeot. V závodě Melfi se dnes vyrábí třeba Jeep Renegade nebo Fiat 500X, jejichž nástupci se však budou vyrábět v polské továrně Tychy, a to počínaje rokem 2023. Uvolněnou kapacitu italské továrny tak vyplní právě DS 7 Crossback, a to společně se zmíněnou novinkou Lancie. V Melfi se mají do budoucna vyrábět celkem čtyři elektromobily, vedle nového DS a Lancie by mohlo jít právě o Opel Manta-e a další blíže nespecifikované dílo DS.

Související články

Témata
Avatar - del42sa
24. 11. 2021 08:31
samoúčelná extravagance
kdo tohle chce/potřebuje ?

Citroen byl v minulosti známý svým originálním pojetím designu, ale nikdy ne vyloženě samoúčelným. Naopak velmi dobře promyšlenými detaily a nadčasovou technikou

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud