Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lancia Ypsilon HF
Lancia Ypsilon EcoChic
Lancia Ypsilon EcoChic
Lancia Ypsilon EcoChic
49
Fotogalerie

Lancia počítá se třemi novinkami. Ypsilon, Aurelia a Delta se budou prodávat i mimo Itálii

Lancia dnes prodává jediný model, a to výhradně v domovské Itálii. Potvrzuje však, že počítá s rozšířením nabídky i opětovným vstupem na trhy mimo Apeninský poloostrov.

Značka Lancia má díky vzniku koncernu Stellantis zažít opětovnou renesanci. Vedení skupiny vzniklé fúzí Skupiny PSA a automobilky Fiat Chrysler Automobiles potenciálu této italské značky věří a počítá s jejím rozvojem. Lancia tak postupně odhaluje, co pro následující roky chystá.

Už dříve vyšlo najevo, že Lancia změní svoje zaměření. Vrátí se totiž ke kořenům a opět obsadí post prémiově laděné značky - své nové vozy vyvíjí ve spolupráci s DS a Alfou Romeo. Od nich se má odlišit „italskou elegancí“ a pokrokovou technikou, ve stylu svého někdejšího inovátorství. Jestliže tak dnešní Ypsilon patří i po letech mezi nejžádanější auta v Itálii (i kvůli absenci Fiatu v segmentu malých hatchbacků), do budoucna už Lancia takové ambice mít nebude. Chce také zacílit na trochu jinou klientelu, dnešní Ypsilon hodně oslovuje ženy, novinky značky však mají opět ve velké míře lákat také muže. Spolu s tím má vzrůst i průměrný věk klientely. Ta má být podle vedení obdobná jako u Tesly, Mercedesu nebo Volva.

Generální ředitel značky Luca Napolitano už dříve potvrdil, že Lancia v rámci své renesance opět rozšíří svoje portfolio, aby oslovila širší klientelu. Konkrétně se přitom počítá se třemi modely, alespoň v rámci aktuální strategie.

Jako první dorazí náhrada za dnešní hatchback Ypsilon, a to v roce 2024. Novinka si zřejmě uchová jméno předchůdce, mluví se však o přeměně v malý crossover, v duchu dnešních módních trendů a zájmu zákazníků. Automobil bude nabízen také ve formě elektromobilu, čistě elektrické verze ale doplní také varianty se spalovacím motorem, nejspíše však výhradně s mildhybridním pohonem.

V roce 2026 pak má dorazit crossover s délkou 4,6 metru. O něm se nedávno mluvilo jako o novodobé Deltě, nyní se však spekuluje o tom, že tato novinka oživí jiný historický název Lancie. Jmenovat se má Aurelia, jako hold stejnojmennému poválečnému modelu, prvnímu silničnímu autu s vidlicovým šestiválcem. Novodobá Aurelia má nicméně vsadit na čistě elektrický pohon, právě od roku 2026 totiž Lancia hodlá představovat vozy výhradně s elektropohonem.

Nová Lancia Delta totiž podle současných informací přijde až v roce 2028. Má jít o blíže nespecifikovaný vůz nižší střední třídy, který však zřejmě rovněž využije prvků crossoverů, podle aktuálních trendů. Podobně jako v případě Aurelie navíc půjde o bateriový elektromobil.

Trojice modelů během následujících sedmi let se možná zdá málo, je to ale realistický plán, který má pomoci oživit kdysi slavnou značku. Lancia se navíc musí zaměřit na opětovný návrat na trhy, kde působila už v minulosti. V roce 2017 se však postupně stáhla jen do domovské Itálie, kde už tehdy prodávala většinu svých automobilů.

Aktuálně se počítá s rozvojem výhradně v rámci Evropy. Konkrétně Napolitano hovoří o postupné expanzi v několika vlnách, mezi prvními se Lancie opět dočkají v Německu, Francii, Španělsku, Rakousku a Belgii. Posléze má následovat Velká Británie a další trhy.

S opětovnou expanzí prodejní sítě přitom Lancii mají pomoci moderní obchodní trendy. Značka už nepočítá s klasickými prodejci. Auta se mají prodávat přímo přes automobilku, a to z velké části online cestou. Zákazníkům však bude k dispozici osoba, která jim pomůže s procesem nákupu, nabídne testovací jízdu a později třeba zařídí pravidelný servis. Ve velkých evropských městech pak mají vzniknout jen maličké showroomy s plochou nejvýše 140 m2.