Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia počítá se třemi novinkami. Ypsilon, Aurelia a Delta se budou prodávat i mimo Itálii

David Bureš David Bureš 10. 11. 2021 • 12:26
49
7
Zobrazit náhledy (49)
Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta

Lancia dnes prodává jediný model, a to výhradně v domovské Itálii. Potvrzuje však, že počítá s rozšířením nabídky i opětovným vstupem na trhy mimo Apeninský poloostrov.

Značka Lancia má díky vzniku koncernu Stellantis zažít opětovnou renesanci. Vedení skupiny vzniklé fúzí Skupiny PSA a automobilky Fiat Chrysler Automobiles potenciálu této italské značky věří a počítá s jejím rozvojem. Lancia tak postupně odhaluje, co pro následující roky chystá.

Už dříve vyšlo najevo, že Lancia změní svoje zaměření. Vrátí se totiž ke kořenům a opět obsadí post prémiově laděné značky - své nové vozy vyvíjí ve spolupráci s DS a Alfou Romeo. Od nich se má odlišit „italskou elegancí“ a pokrokovou technikou, ve stylu svého někdejšího inovátorství. Jestliže tak dnešní Ypsilon patří i po letech mezi nejžádanější auta v Itálii (i kvůli absenci Fiatu v segmentu malých hatchbacků), do budoucna už Lancia takové ambice mít nebude. Chce také zacílit na trochu jinou klientelu, dnešní Ypsilon hodně oslovuje ženy, novinky značky však mají opět ve velké míře lákat také muže. Spolu s tím má vzrůst i průměrný věk klientely. Ta má být podle vedení obdobná jako u Tesly, Mercedesu nebo Volva.

Generální ředitel značky Luca Napolitano už dříve potvrdil, že Lancia v rámci své renesance opět rozšíří svoje portfolio, aby oslovila širší klientelu. Konkrétně se přitom počítá se třemi modely, alespoň v rámci aktuální strategie.

Jako první dorazí náhrada za dnešní hatchback Ypsilon, a to v roce 2024. Novinka si zřejmě uchová jméno předchůdce, mluví se však o přeměně v malý crossover, v duchu dnešních módních trendů a zájmu zákazníků. Automobil bude nabízen také ve formě elektromobilu, čistě elektrické verze ale doplní také varianty se spalovacím motorem, nejspíše však výhradně s mildhybridním pohonem.

V roce 2026 pak má dorazit crossover s délkou 4,6 metru. O něm se nedávno mluvilo jako o novodobé Deltě, nyní se však spekuluje o tom, že tato novinka oživí jiný historický název Lancie. Jmenovat se má Aurelia, jako hold stejnojmennému poválečnému modelu, prvnímu silničnímu autu s vidlicovým šestiválcem. Novodobá Aurelia má nicméně vsadit na čistě elektrický pohon, právě od roku 2026 totiž Lancia hodlá představovat vozy výhradně s elektropohonem.

Nová Lancia Delta totiž podle současných informací přijde až v roce 2028. Má jít o blíže nespecifikovaný vůz nižší střední třídy, který však zřejmě rovněž využije prvků crossoverů, podle aktuálních trendů. Podobně jako v případě Aurelie navíc půjde o bateriový elektromobil.

Trojice modelů během následujících sedmi let se možná zdá málo, je to ale realistický plán, který má pomoci oživit kdysi slavnou značku. Lancia se navíc musí zaměřit na opětovný návrat na trhy, kde působila už v minulosti. V roce 2017 se však postupně stáhla jen do domovské Itálie, kde už tehdy prodávala většinu svých automobilů.

Aktuálně se počítá s rozvojem výhradně v rámci Evropy. Konkrétně Napolitano hovoří o postupné expanzi v několika vlnách, mezi prvními se Lancie opět dočkají v Německu, Francii, Španělsku, Rakousku a Belgii. Posléze má následovat Velká Británie a další trhy.

S opětovnou expanzí prodejní sítě přitom Lancii mají pomoci moderní obchodní trendy. Značka už nepočítá s klasickými prodejci. Auta se mají prodávat přímo přes automobilku, a to z velké části online cestou. Zákazníkům však bude k dispozici osoba, která jim pomůže s procesem nákupu, nabídne testovací jízdu a později třeba zařídí pravidelný servis. Ve velkých evropských městech pak mají vzniknout jen maličké showroomy s plochou nejvýše 140 m2.

Související články

Témata
11. 11. 2021 11:26
Za ty roky se jim elektrika snad "rozlezi" v hlave
Ypsilonka se mi libi.
To ze bude existovat i jako elektro mi nevadi, dokud bude i jina volba.
Mildhybrid mi nevadi. Zvlast ten fiati mild litr je fajn a hodne nenapadnej.
Co bude dal se uvidi.

Takze za me cajk.
:-)
Avatar - Avanti
11. 11. 2021 07:47
Re: Delta
Lancia už dnes predáva Ypsilonky cez internet, rovnako ako Fiat. V Taliansku.
11. 11. 2021 05:59
Re: Delta
Však ,,Deltu" tu už máme ;-)
10. 11. 2021 17:58
Re: LANCIA
Taky myslím… Pokud chtějí nalákat hlavně muže, tak tam musí být motor se zvukem a ne elektrický bzučení. Spíš to vypadá beznadějně, tedy jako derivát PSA modelů alá zbytečné DS :no:
Avatar - hugino
10. 11. 2021 16:17
Delta
Delta má prísť na trh až za sedem rokov a to ešte ako elektromobil.No to je vízia do budúcnosti typická pre talianov pritom som mal v minulosti talianske autá fakt dosť rád.To akože sedem rokov budú vyvíjať Deltu ?A kto si kúpi nové auto cez internet bez toho aby si ho fyzicky pozrel ?Za sedem rokov myslím že Lancia už nebude definitívne ani existovať a to je škoda lebo taliani totálne dojeb...Fiat,Alfu aj Lanciu. :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud