Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Emory Porsche 356 A Coupe Restomod
Emory Porsche 356 A Coupe Restomod
Emory Porsche 356 A Coupe Restomod
Emory Porsche 356 A Coupe Restomod
60 Fotogalerie

Nové Emory Porsche 356 A Coupe je moderní sporťák s klasickou karoserií

Kalifornská společnost Emory Motorsports, zaměřená na elegantní úpravy Porsche 356, se pochlubila další parádní zakázkovou přestavbou.

Pokud se jen trochu víc zajímáte o modely Porsche 356, pak už jste se nejspíš někdy setkali se společností Emory Motorsports, která předvádí restomod v tom nejlepším slova smyslu. Jinými slovy – vezme klasické Porsche, decentně upraví jeho karoserii a kompletně přestaví jeho pohonný systém tak, aby mohl nabídnout jízdní vlastnosti srovnatelné s podstatně mladšími vozy.

A jinak tomu nebylo ani v případě nejnovějšího Porsche 356 A Coupe z roku 1959, které společnost vytvořila na zakázku pro Eli Kogana z arizonského OTTO Car Clubu. Základem úpravy přitom byla lehce pozměněná karoserie, která dostala jiné B sloupky a speciální výklopné panely se žaluziemi před zadním kolem.

Tahle drobná modifikace, která vznikla jako pocta hliníkové karoserii Porsche RS-60 z šedesátých let, přitom není jen estetickou záležitostí. Za těmito panely je totiž přístup k chladiči oleje a olejovému filtru, přičemž tvar žaluzií umožňuje efektivní proudění vzduchu a tím i chlazení. Kromě toho dostala karoserie lakovaná v modré metalické barvě Aquamarine i hliníkové kliky a hliníkové madlo na kapotě.

Zlepšené chlazení motoru a oleje přitom rozhodně přijde vhod. Pod kapotu se totiž nastěhovala pohonná jednotka vlastní výroby Emory-Rothorsport Outlaw-4 o objemu 2,6 litru, která je odvozena z 3,6 litrového čtyřválce Porsche používaného pod kapotou modelu 964. Menší objem však není jediná změna.

Video placeholder
1960 Porsche 356 Emory Outlaw Roadster • Zdroj: Emory Motorsport

Lidé z Emory Motorsports motoru nadělili například speciální systém vstřikování paliva, zapalovací systém Motec, speciální klikovou hřídel, speciální vačky, nezávislé vzduchové klapky nebo nerezové svody. Výsledkem je tak výkon 260 koní, který putuje přes čtyřstupňový manuál na zadní kola.

Zvýšenému výkonu ovšem odpovídá i přestavba podvozku. O brzdění obou náprav se starají kotoučové brzdy, které jsou ale pro zachování autentičnosti ukryty za falešnými bubny. Vůz také dostal nezávislé zadní zavěšení, přední i zadní stabilizátor, zcela nový systém řízení nebo nastavitelné tlumiče. Speciální 15“ litá kola obouvají pneumatiky o rozměru 205/55.

Interiér ovšem zůstal věrný době, kdy byl vůz vytvořen. Řidič a spolujezdec sedí v kůží čalouněných sportovních sedadlech postrádajících opěrky hlavy, jednoduché palubní desce čalouněné kůží dominuje kaplička přístrojů s trojicí jednoduchých budíků, volant i hlavice řadicí páky mají stylové dřevěné obložení a v zadní části je umístěna demontovatelná ochranná klec.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zakázkovou stavbu, bohužel neznáme cenu přestavby nebo finálního vozu. Při rozsahu přestavby ale rozhodně nepůjde o levnou srandu.