Nové Maserati GranCabrio je tak krásné, jak čekáte. Šestiválec nechybí
Italská automobilka představila otevřenou verzi svého dvoumístného gran turisma. S ním sdílí nádherný design i třílitrový šestiválec Nettuno.
Minulé generace dvoudveřového maserati se střechou i bez ní se v letech 2007 až 2019 vyrobilo 40.520 exemplářů. Na kupé připadlo 28.805 vozů, otevřené grancabrio v 11.715 kusech. Na nástupce si elegantní modelová řada musela počkat zhruba čtyři roky. Trpělivost se ovšem vyplatila.
Aktuální provedení stojí na platformě Giorgio Sport, která vychází z architektury Giorgo, jež se poprvé představila u Alfy Romeo Giulia. Maserati GranCabrio tradičně vyjíždí s plátěnou střechou, kterou můžete ovládat do rychlosti až 50 km/h. Její složení zabere pouhých 14 sekund, natažení je o dvě sekundy pomalejší.
Interiér zůstává čtyřmístný, byť zadní sedadla jsou určena spíše pro kratší cesty. Vpředu si cestující mohou užívat sedadla se standardními výdechy teplého vzduchu proudícím na krk. Samozřejmostí je větrný štít, který v případě potřeby můžete složit do zavazadelníku.
Přes 65 % vozu je vyrobeno z lehkého hliníku, konstrukce ovšem zahrnuje také vysokopevnostní ocel a hořčík. Díky tomu je Maserati GranCabrio jen o 100 kilogramů těžší než kupé GranTurismo. S ním kabriolet sdílí dvojitě přeplňovaný šestiválec Nettuno o objemu 3,0 litru, který nahrazuje atmosférický osmiválec s objemy 4,2 a 4,7 litru u předchůdce.
Zpočátku bude Maserati GranCabrio dostupné pouze ve verzi Trofeo s výkonem 405 kilowattů. Agregát disponuje vypínáním pravé poloviny válců při nižším zatížení. Stejně jako u kupé se standardem stává pohon všech kol. Minulé provedení přitom roztáčelo výhradně zadní kola. Ve srovnání s motorem v supersportu MC20 má šestiválec Nettuno mokrou klikovou skříň místo suché.
Verze Trofeo nabídne čtyři jízdní režimy: Comfort, GT, Sport a Corsa. Přidá navíc také vypínatelnou elektronickou stabilizaci. Výhradně digitální palubní přístroje se zobrazují na displeji o úhlopříčce 12,2 palců, který doplňují hned dvě středové obrazovky. Horní má 12,3“ a slouží jako hlavní, na spodním s 8,8“ se zobrazují ovládání ventilace a další funkce. Další vychytávkou jsou digitální hodiny v zakulaceném pouzdře na palubní desce s trojicí různých designů a kompasem, stopkami a měřením akcelerace a přetížení. Nechybí ani konfigurovatelný head-up displej.
Multimediální systém Maserati Intelligent Assistant (MIA) je založen na Androidu, díky čemuž se může pochlubit rychlou odezvou a vysokým výpočetním výkonem, který připomíná tablet. O pořádný zvukový doprovod se vedle šestiválce a výfukové soustavy postará audiosystém Sonus faber s 13 reproduktory a výkonem 815 wattů. K dispozici je také vyšší varianta s šestnácti reproduktory a 1060 watty.
Technické údaje Maserati GranCabrio Trofeo | |
Motor | V6, biturbo |
Objem (cm3) | 2992 |
Výkon (kW/min) | 405/6500 |
Točivý moment (Nm/min) | 650/3000 |
Kompresní poměr | 11,0 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 88,0 x 82,0 |
Zrychlení 0-100/200 km/h (s) | 3,6/12,2 |
Maximální rychlost (km/h) | 316 |
Vnější rozměry (mm) | 4966 x 1957 x 1365 |
Rozvor (mm) | 2929 |
Zavazadlový prostor (l) | 172/131 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1820 |