Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Maserati GranCabrio je tak krásné, jak čekáte. Šestiválec nechybí

Ondřej Šámal
Diskuze (14)

Italská automobilka představila otevřenou verzi svého dvoumístného gran turisma. S ním sdílí nádherný design i třílitrový šestiválec Nettuno.

Minulé generace dvoudveřového maserati se střechou i bez ní se v letech 2007 až 2019 vyrobilo 40.520 exemplářů. Na kupé připadlo 28.805 vozů, otevřené grancabrio v 11.715 kusech. Na nástupce si elegantní modelová řada musela počkat zhruba čtyři roky. Trpělivost se ovšem vyplatila.

Aktuální provedení stojí na platformě Giorgio Sport, která vychází z architektury Giorgo, jež se poprvé představila u Alfy Romeo Giulia. Maserati GranCabrio tradičně vyjíždí s plátěnou střechou, kterou můžete ovládat do rychlosti až 50 km/h. Její složení zabere pouhých 14 sekund, natažení je o dvě sekundy pomalejší.

Interiér zůstává čtyřmístný, byť zadní sedadla jsou určena spíše pro kratší cesty. Vpředu si cestující mohou užívat sedadla se standardními výdechy teplého vzduchu proudícím na krk. Samozřejmostí je větrný štít, který v případě potřeby můžete složit do zavazadelníku.

Přes 65 % vozu je vyrobeno z lehkého hliníku, konstrukce ovšem zahrnuje také vysokopevnostní ocel a hořčík. Díky tomu je Maserati GranCabrio jen o 100 kilogramů těžší než kupé GranTurismo. S ním kabriolet sdílí dvojitě přeplňovaný šestiválec Nettuno o objemu 3,0 litru, který nahrazuje atmosférický osmiválec s objemy 4,2 a 4,7 litru u předchůdce.

Zpočátku bude Maserati GranCabrio dostupné pouze ve verzi Trofeo s výkonem 405 kilowattů. Agregát disponuje vypínáním pravé poloviny válců při nižším zatížení. Stejně jako u kupé se standardem stává pohon všech kol. Minulé provedení přitom roztáčelo výhradně zadní kola. Ve srovnání s motorem v supersportu MC20 má šestiválec Nettuno mokrou klikovou skříň místo suché.

Verze Trofeo nabídne čtyři jízdní režimy: Comfort, GT, Sport a Corsa. Přidá navíc také vypínatelnou elektronickou stabilizaci. Výhradně digitální palubní přístroje se zobrazují na displeji o úhlopříčce 12,2 palců, který doplňují hned dvě středové obrazovky. Horní má 12,3“ a slouží jako hlavní, na spodním s 8,8“ se zobrazují ovládání ventilace a další funkce. Další vychytávkou jsou digitální hodiny v zakulaceném pouzdře na palubní desce s trojicí různých designů a kompasem, stopkami a měřením akcelerace a přetížení. Nechybí ani konfigurovatelný head-up displej.

Video se připravuje ...

Multimediální systém Maserati Intelligent Assistant (MIA) je založen na Androidu, díky čemuž se může pochlubit rychlou odezvou a vysokým výpočetním výkonem, který připomíná tablet. O pořádný zvukový doprovod se vedle šestiválce a výfukové soustavy postará audiosystém Sonus faber s 13 reproduktory a výkonem 815 wattů. K dispozici je také vyšší varianta s šestnácti reproduktory a 1060 watty.

Technické údaje Maserati GranCabrio Trofeo
Motor V6, biturbo
Objem (cm3) 2992
Výkon (kW/min) 405/6500
Točivý moment (Nm/min) 650/3000
Kompresní poměr 11,0 : 1
Vrtání x zdvih (mm) 88,0 x 82,0
Zrychlení 0-100/200 km/h (s) 3,6/12,2
Maximální rychlost (km/h) 316
Vnější rozměry (mm) 4966 x 1957 x 1365
Rozvor (mm) 2929
Zavazadlový prostor (l) 172/131
Pohotovostní hmotnost (kg) 1820
Ondřej Šámal
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
1. 3. 2024 14:36
Re: Nevim no...
Oni ho cielia proti nemeckej prémií a tá v tejto veľkosti má 4 miestne resp. 2+2 kabriá aj so 4x4. Design parádny, technika detto, ak to nenacenia až príliš ambiciózne mohlo by to mať úspech v rámci segmentu trhu.
Avatar - Barrichello
1. 3. 2024 09:15
Re: Nádhera!
Maserati nikdy nebyla značka pro masy, můžeš si koupit ojetinu, ty už sou někde za 300+ ale poněkud horší je servis, ten stojí raketu
Avatar - Barrichello
1. 3. 2024 09:14
Re: krása střídá nádheru
Naprostý souhlas, konečně pořádný motor a elegantní auto
Avatar - 3_diamanty
1. 3. 2024 07:46
Re: Nádhera!
Len skoda ze ide o maloseriovy kusok... ktory moc ludi stejne nekupuje...
Avatar - 3_diamanty
1. 3. 2024 07:45
Re: krása střídá nádheru
Parada... maserati mam dnes uz z talianskych znaciek najradsej... len mam obavy co bude v buducnosti s ghibli ci quattroporte