Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Mitsubishi ASX odhaluje motory, jsou povědomé

Ondřej Mára Ondřej Mára 9. 6. 2022 • 21:39
29
31
Zobrazit náhledy (29)
Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015) Mitsubishi eX Concept (2015)

Vzhledem k technické spřízněnosti s Renaultem Captur není zveřejněná nabídka motorizací vlastně žádným překvapením.

Nová generace kompaktního SUV Mitsubishi ASX by měla dorazit začátkem příštího roku a jejím základem by se podle dostupných informací měla stát platforma CMF-B, využívaná také modely Renault Captur a Nissaj Juke. Právě s Capturem by toho však nové ASX mělo mít společného mnohem víc.

Podle zahraničních kolegů totiž německé zastoupení automobilky s třemi diamanty ve znaku nedávno odhalilo plánovanou nabídku motorizací, které víceméně kopírují nabídku francouzského příbuzného. Na co se tedy můžeme těšit?

Základem nabídky by měl být litrový přeplňovaný tříválec MPI-T, naladěný na nejvyšší výkon 67 kW (91 k), který bude dostupný pouze s manuální šestistupňovou převodovkou. Alternativou pak bude 1,3litrový přeplňovaný tříválec, který má být dostupný ve dvou výkonnostních naladěních.

Video se připravuje ...

V základu by měl motor nabízet nejvyšší výkon 103 kW (140 k) a spojen by měl být s manuální šestistupňovou převodovkou. Ve vyšší verzi už se ale bavíme o výkonu 116 kW (158 k) a přenos výkonu na přední kola by měla obstarávat sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Kromě čistě spalovacích motorů by v nabídce měly být také dvě elektrifikované motorizace, které mají vycházet z modelu Captur E-Tech. Základem je v obou případech atmosférický 1,6litrový zážehový motor, kombinovaný s tzv. multimódovou převodovkou, který spolupracuje s odlišnými komponenty elektrického systému.

V hybridní verzi by mělo ASX nabídnout kombinovaný výkon 107 kW (145 k) a baterii s kapacitou 1,3 kWh. V plug-in hybridní verzi už se ale bavíme o kombinovaném výkonu 118 kW (160 k) a baterii s kapacitou 10,5 kWh, která u modelu Captur E-Tech zajistí dojezd až 50 km čistě na elektřinu.

Nejde tedy o žádná velká překvapení, je však příjemné vědět, co konkrétního automobilka chystá. Po designové stránce totiž značka poodkryla karty již před časem, kdy zveřejnila siluetu vozu s několika zajímavými detaily.

Za pozornost stojí především maska s výrazným logem značky, kterou po stranách lemují světlomety s důraznou grafikou. Zajímavé jsou také silné tvary kapoty a odvážně vystouplé podběhy. Na jedné z ukázek jsme mohli vidět také záď vozu s výrazným jménem automobilky na pátých dveřích a kousky koncových světel.

Více bychom se o nové generaci Mitsubishi ASX měli dozvědět již letos v září, kdy se očekává oficiální premiéra. Na evropské trhy by pak nové kompaktní SUV Mitsubishi ASX mělo dorazit začátkem roku 2023. Všechny pohonné jednotky by přitom měly být k dispozici již od začátku výroby.

Kromě nové generace Mitsubishi ASX se navíc očekává také nové generace modelu Mitsubishi Colt, která by zřejmě měla vyházet z techniky Renaultu Clio.

Doporučujeme

Témata
Avatar - xxc
10. 6. 2022 16:16
Re: Re: Mitsubishi versus Ssangyong
Tyčky mení každý, je to presne o platforme. Kto nemenil, tak mu to asi nevadí, že auto búcha a potom mu nevadia ani iné vlastnosti.
10. 6. 2022 15:44
Re: Mitsubishi versus Ssangyong
EDIT: SY, ne SS samozřejmě, mea culpa ;-)
10. 6. 2022 11:11
Re: Mitsubishi versus Ssangyong
SS jsou korea a velmi dlouho spolupracoval s Mercedesem. Projížděl jsem Tivoli a Korando a zejména to druhé je výborné auto, beze srandy.
To první je naopak relativně levné, prodloužená verze za cca 450, kufr přes 700l, zvýšený spodek - ideál českého chalupáře. A k tomu - v základu (!!!) 1.5 turbo 165 hp!

A na těch autech fakt, ale fakt není vidět, že by se šetřilo. Někdy schválně projeď, já by v šoku - velmi příjemném.

Ps.: Na konec jsem koupil jinou značku, takže věř že nemám důvod být zaujatý. Ale že Korando bude v mém top3, to bych před vyzkoušením fakt nevěřil.
10. 6. 2022 10:58
Re: Mitsubishi versus Ssangyong
První generace ale byla čistokrevný japonec, ne? (Ptám se, nejsem si 100% jistý).

Jinak s tvým původním příspěvkem souhlasím, to číselné srovnání je tristní. Díky za něj!

Osobně mi mix automobilových škol nevadí, když se povede. Ale francie+japonsko se evidentně ne a ne povést, nebo to R ani nechce.

Jo a možná vysvětlení k propadu Nissanu, který je fakt brutální. Na začátku 2021 jsem byl v showroomu v Liberci, kde mají dohromady Nissan, Fiat a Jeep (bizár, vím). Stál tam nový Juke, tzn. SUV B segmentu, s litrovým tříhrnkem za cca 670. Vedle něj 500X Sport (automat, Firefly 150 hp, sportovní podvozek) za cca 530 a za ním 3 Jeepy Compass NightEagle za 550, 580 a 620.
V tu chvíli mi došlo, že Juka by koupil za tu cenu jen d*bil. Podotýkám, že jsem se dostal i k cenám po slevě u těch aut a opakuji - jen d*bil. Prodejce mi potvrdil, že to asi bude ležák. A že jsou z Nissanu nešťastní. :-!

Ps.: Co Rexton, spokojenost?
10. 6. 2022 10:44
Re: Ta 1,3ka
Esper má recht, byl jsem na tom úplně stejně, obě dvě jsem jel a souhlasím s ním. Jednoduše řečeno - platforma Nissan (pokud se pletu, někdo mě opravte), motory Renault. Další generace - už je to vše technicky francouz.

A jen poznámka - Kadjar objektivně fajn, ale jako lidé léta zvyklí na francouze nám na tom pořád něco vadilo, až to shrnula manželka - "víš, přijde mi to jako přebouchanej japonec" (v rodině X Subaru, známe). A měla recht - ve francouzském autě chceš francouze, v japonském japonce. Znám i příklady povedených mixů dvou automobilových škol (jeden máme doma), ale tady se to nepovedlo a vadilo to.
Takže - esper má recht, kadjar byl objektivně lepším vozem. Ale chápu ty jeho nižší prodeje.

A teď je to opačně - nový Q je francouz.
Jediné, co je na tom pozitivní je 1.3 TCe - vynikající motor.

Ps.: Není současné ASX o třídu větší auto?