Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Nissan X-Trail je tady. Láká na kabinu pro rodinu

Nissan Rogue/Nissan X-Trail
Nissan Rogue/Nissan X-Trail
Nissan Rogue/Nissan X-Trail
Nissan Rogue/Nissan X-Trail
40 Fotogalerie
Diskuze (43)

Nissan pokračuje v mezigenerační obměně svých SUV. Po malém Juku přišla řada na až sedmimístný X-Trail, který se na vybraných trzích prodává pod označením Rogue.

Automobilka Nissan konečně řeší svoji zastaralou paletu modelů, když v těchto měsících postupně oživuje svoje SUV modely. Začalo to malým Juke, pokračuje novým X-Trailem a pokračovat bude novou generaci Qashqaie, které doplní i nový elektrický crossover vycházející z konceptu Ariya. Po Juku se už světu ukázal také velký X-Trail, který se třeba na americkém trhu prodává pod označením Nissan Rogue.

Design už dříve naznačily uniklé snímky z patentovaného úřadu, které poprvé prozradily příď s rozdělenými světlomety. Na rozdíl od podobně řešených přední partií Juku však X-Trail nepůsobí tak mladistvě, jako spíše drsňácky díky výrazné masce chladiče. Auto je mimochodem o 38 mm kratší a pět milimetrů nižší než předchůdce.

Video placeholder
Nissan X-Trail: Představení nové generace • Zdroj: Nissan

Interiér výrobce popisuje jako rodinné centrum, v jeho případě byl totiž kladen důraz nejen na přední sedadla, ale také na prostor pro další cestující. K dispozici jsou zadní vyhřívané sedačky nebo třízónová klimatizace, umožňující nastavení separátní teploty pro zadní sedačky. Praktické je i „motýlové“ otevírání schránky v loketní opěrce mezi předními sedadly – umožňuje totiž snadný přístup ze zadních sedaček. V zadních oknech se zase objevují sluneční roletky jako praktická ochrana před slunečními paprsky.

Zadní sedačky jsou pak přístupné pomocí široce otevíraných dveří (skoro v úhlu 90°), které usnadňují nástup i výstup, stejně jako třeba manipulaci s autosedačkou. Tu je mimochodem možné nainstalovat na každou ze tří zadních sedaček.

Samozřejmě se ale nezapomnělo ani na prostor vpředu. Před voličem převodovky se tak objevuje bezdrátová nabíječka chytrého telefonu, nechybí tu ani dokovací stanice se vstupy USB-A a USB-C. Zajímavostí je volný odkládací prostor pod voličem automatu - díky využití elektronického voliče a nikoliv mechanického. Přístrojový štít je v duchu doby za příplatek digitální, volně stojící obrazovka multimediálního systému má pak úhlopříčku devíti palců. Nechybí ani head-up displej, který díky úhlopříčce 10,8“ patří mezi největší v segmentu.

Nabídku motorů v tuto chvíli Nissan nezveřejnil, respektive víme pouze to, že na americkém trhu bude novinka dostupná s nově vyvinutým zážehovým čtyřválcem 2.5 DOHC s přímým vstřikováním o výkonu 133 kW a točivém momentu 245 N.m. K dispozici je pohon všech kol s elektrohydraulickou spojkou, který umožňuje různé režimy chování.

Nissan se však chlubí nabídkou asistenčních systémů. Ty se ukrývají pod hlavičkou systému ProPilot Assist, jehož součástí je adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu nebo asistent pro jízdu na dálnici. Adaptivní tempomat přitom využívá data z navigace, a tak umí zpomalit i před křižovatkami nebo zatáčkami. Nissan navíc slibuje jemnější chování díky využití nejnovější generace radarového a kamerového systému.

Na detaily ohledně evropské specifikace si ještě počkáme, stejně jako na datum zahájení zdejšího prodeje. V USA se každopádně nový Nissan Rogue začne prodávat na podzim.

Vstoupit do diskuze (43)