Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové modely Volkswagenu na cestě…

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Nedávno zveřejněné výsledky automobilky Volkswagen nejsou příliš optimistické, ale nové modely mají v následujících letech vše změnit.


Nedávno zveřejněné výsledky automobilky Volkswagen nejsou příliš optimistické, ale nové modely mají v následujících letech vše změnit.

Volkswagen C1

Německý časopis Auto Motor und Sport (AMS) píše v aktuálním čísle, že i přes ne zrovna povzbuzující výsledky velkého Phaetonu, se Volkswagen nechce velkých vozů vzdát. Mezi Passat a Phaeton se nejdříve v roce 2007 vydá další modelová řada, která je zatím označována pouze kódem C1. Sportovní kombi má podle AMS nést znaky v Ženevě představené studie Concept C . Jaká technika se objeví pod líbivým kabátem C1 zatím není vůbec jisté. Spekuluje se o hnacím ústrojí transaxle od Maserati, ale vzhledem k vysoké ceně je možné, že to nakonec dopadne úplně jinak. Šéf Volkswagenu Berndt Pischetsrieder se však údajně v žádném případě nechce vydat pro hnací ústrojí k Audi. Předpokládáme, že motory budou vypůjčeny z koncernového regálu, kde se nyní nachází moderní šestiválce a osmiválce. Samozřejmá je možnost volby mezi naftou a benzínem.

Volkswagen Passat za rok

Nová generace Volkswagenu Passat příjde zřejmě příští jaro (očekává se premiéra v Ženevě), nejdříve jako limuzína a na podzimním IAA 2005 by se měla představit verze Variant. Také Passat bude sdílet některé prvky Conceptu C, zásadní změna se odehraje ve stavbě vozu, protože motor bude uložen ne podélně jako je tomu nyní, ale napříč. To umožní snazší unifikaci s právě dorostlým Golfem, šetří se místo a rozšiřují se možnosti výroby různých karosérií na obdobné platformě. Jako příklad může sloužit avizované čtyřmístné kupé-kabrio.

Golf Variant ne, ale máme tu Golf Plus

Volkswagen dohání prostorový handicap nejen zvětšeným rozvorem nového Golfu, ale také zavedením vysokého kombi. Klasická varianta s „přilepeným“ prostorem pro náklad se neplánuje. Místo toho příjde na přelomu let 2004 a 2005 o 5 cm vyšší automobil, s prostorovou koncepcí, jakou již několik let nabízí například Peugeot u modelu 307 SW. Volkswagen k tomu přidává variabilitu interiéru ze Seatu Altea. Pracovní název Golf Plus se asi ještě změní.

Golf by se mohl brzy objevit také jako lehké SUV, Polo má na příští jaro nachystaný facelift.

Lupo v létě 2005

Nejmenší Volkswagen dostane podle AMS nástupce v létě roku 2005. Španělské dvojče Seat Arosa, se zřejmě druhé generace nedočká. Nové Lupo má techniku brazilského Volkswagenu Fox. Později se má na trh dostat také minivan, který bude konkurovat Toyotě Yaris Verso. „Třílitrové“ auto Lupo 3L TDI bude pravděpodobně zachováno v původní podobě, ale za nižší cenu, což by mohlo z unikátního maloobjemového dieselu udělat zajímavou alternativu pro šetřílky.

Concept R-malý otevřený automobil s motorem uprostřed by se dost dobře mohl v sériové podobě objevit v roce 2006, podobně jako na stejném základě dvojice Polo/Golf postavené kupé, navazující na modely Scirocco.

Ondřej Láník
Diskuze (19)