Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Pagani Huayra Roadster BC: extrémní výkony za extrémní cenu

Ondřej Mára Ondřej Mára 1. 8. 2019
26
1
Zobrazit náhledy (26)
Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC

Italská automobilka Pagani představila jeden ze svých dosud nejúchvatnějších a současně nejdražších strojů: Huayra Roadster BC.

Pagani je dobře zavedený výrobce exkluzivních hypersportů, nový Roadster BC však posunuje laťku ještě výš – a to ve všech směrech. Začněme ale tím příjemnějším, což jsou technická vylepšení a dechberoucí parametry.

Pod kapotou je ukryt 6.0 litrový motor AMG V12, ze kterého se podařilo vydolovat 596 kW (810 k) a 1050 Nm točivého momentu. Oproti tradičnímu BC Kupé si tak Roadster celkem výrazně polepšil, neboť kupé nabídne „pouze“ 560 kW (761 k) a 1000 Nm točivého momentu. K navýšení výkonu měly výrazně přispět nová turbodmychadla, čtyři intercoolery nebo upravené sání.

Všechen výkon je jako již tradičně směřován pouze na zadní kola a to skrze sedmistupňovou sekvenční převodovku Xtrac s pouze jednou odlehčenou spojkou. Toto „jednospojkové“ řešení je však podle Pagani až o 35 procent lehčí, než běžnější dvouspojkové převodovky. Váha je přitom dalším působivým parametrem stroje, neboť pohotovostní hmotnost činí pouze 1217 kilogramů.

Pagani sice nezveřejnilo čas akcelerace z 0 na 100 km/h, nicméně kupé zvládá z 0 na 96 km/h za 2,5 sekundy a Roadster by neměl být o moc pomalejší. Huayra BC Roadster však není jen o jízdě po přímce, tohle auto je stavěné i na pořádně rychlé vymetání zatáček.

 Podle výrobce totiž dokáže roadster vyvinout v zatáčkách přetížení až 1,9 G – pro srovnání, Bugatti Chiron zvládne jen 1,5 G. Svou roli v tom však hrají i pneumatiky Pirelli PZero Trofeo R, které byly vyvinuty ve spolupráci s automobilkou přímo pro tento model.

Extrémní stroj, který by měl být oficiálně představen na srpnovém Monterey Car Week, však provází i poměrně extrémní cena. Pagani plánuje výrobu pouze 40 kusů, přičemž jeden by měl vyjít na cca 3,5 milionu dolarů – v přepočtu tedy okolo 81,5 milionu korun.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Zrychlení super, ale...
| 1. 8. 2019
...1,9G je tedy až neuvěřitelný údaj! To tedy klobouk dolů! :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku