Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche překvapil zájem o 911 GT3 s manuálem, v USA to bylo až 70 procent

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Manuální převodovky to v poslední době nemají lehké, Porsche 911 GT3 však dokazuje, že pro milovníky skutečně sportovní jízdy není automat jedinou volbou.

Není to tak dlouho, co Porsche představilo novou generaci modelu 911 ve verzi GT3. Jedním z milých překvapení přitom byla i nabídka manuální převodovky, která se v posledních letech stává raritou. Německý výrobce sportovních strojů ale dobře ví, že zrovna v případě GT3 představuje manuál i skvělou obchodní příležitost.

Automobilka se o tom přesvědčila již v roce 2017, kdy představila předchozí verzi modelu 911 v provedení GT3. A v nabídce opět nechyběla manuální převodovka, která potěšila zástupy novinářů i zapálených nadšenců. Samotné vedení Porsche však bylo téměř zaskočeno, jak velký zájem byl mezi zákazníky.

Video se připravuje ...

Sázením na to, jak velký prodejní podíl bude mít po svém uvedení manuální převodovka, jsme prohráli několik lahví vína,“ uvedl v rozhovoru pro britský Autocar Frank-Steffen Walliser, šéf Porsche Motorsport. „Byli jsme zaskočeni, jak velký zájem o ni byl.

Z globálního pohledu po manuální převodovce u minulé generace GT3 sáhlo cca 30 procent zákazníků, což nemusí vypadat zrovna oslnivě. V porovnání se zbytkem nabídky modelů 911 je to však o 20 až 25 procent vyšší zájem. A s novou generací by poměr mohl stoupnout až na 40 procent, jak odhaduje Andreas Preuninger, šéf Porsche GT divize.

Snad nejpřekvapivější je ale skutečnost, že největší zájem o manuální převodovky v modelech Porsche 911 GT3 byl v USA. Tiskový mluvčí Porsche totiž pro Bloomberg prozradil, že v USA se prodalo až 70 procent modelů 911 GT3 právě s manuální převodovkou. Evidentně se tak ukazuje, že zájemci o tento typ vozů nehledají jen ty nejlepší parametry.

V oblasti motorsportu jsou totiž manuální převodovky již dalece překonány. A patrné je to i na akceleraci Porsche 911 GT3, kde je rozdíl mezi manuální převodovkou a převodovkou PDK v akceleraci z 0 na 96 km/h až půl sekundy (3,2 vs 3,7 sekundy). Zákazníci ale evidentně preferují pocit propojenosti s vozem a své maximální zapojení do řízení.

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Doporučujeme

28. 2. 2021 06:38
vw disel gate
A je to tady,co dřív bylo normální bude za speciální příplatek a nebo to nepůjde vůbec sehnat:-(
26. 2. 2021 06:52
Re: kdepak je máme
Atmo točivá B6? Jasně, že manuál :D
26. 2. 2021 06:51
Re: Manual
Nebyl spíš touring paket podmíněn MT? ;-) Nicméně i do GT3 s piknikovým stolkem na zádi se u 991.2 nabízel.
Avatar - white label
25. 2. 2021 23:48
Re: kdepak je máme
sf
Souhlas, ale těžko se to vysvětluje některým místním ortodoxním manuálistům, kteří auto typu GT3 RS znají hlavně z obrázků..
Avatar - speedfred
25. 2. 2021 20:35
Re: kdepak je máme
Je fajn že stále ponúkajú manuál aj v tejto dobe, sám BY som ale váhal čo zobrať. S GT3 RS (PDK) som jazdil a keď sa snažíš dávať desatinky z času dolu (od toho to auto je) a do toho ešte kvedlať kutáčom...keď sa ale naučíš správne radiť tak potom je súhra vodiča a stroja paráda.
Na takú okreskovú vychádzku je to ale fajn.