Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche 911 Cabrio Turbo S
Porsche 911 Cabrio Turbo S
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
9
Fotogalerie

Nové Porsche 911 Turbo S: Jiný motor a výkon 650 koní

Porsche rozšiřuje nabídku provedení modelové řady 911 generace 992 o její vlajkovou loď v podobě verze s již tradičním označením Turbo S.  

Porsche 911 se ve své nejnovější generaci s interním označením 992 představilo v listopadu roku 2018, když bylo uvedeno ve verzích 911 Carrera S a 911 Carrera 4S. Na začátku roku 2019 byla odhalena jejich provedení se skládací střechou a doplňkovým označením Cabriolet. Základní provedení Porsche 911 Carrera a 911 Carrera Cabriolet byla představena v létě roku 2019 a v první polovině září stejného roku se dočkala sesterských provedení 911 Carrera 4 a 911 Carrera 4 Cabriolet, nabízejících pohon všech kol.

Poměrně pestrou paletu standardních provedení modelové řady 911 nyní rozšiřuje zcela nové Turbo S, které míří na trh rovnou jako kupé a kabriolet. Novinka na první pohled působí dojmem, že se od svých méně exkluzivních a výkonných sourozenců příliš neliší, ale opak je pravdou.

 

Karoserie s novým řešením předního nárazníku se dočkala poměrně výrazného rozšíření v oblasti předních blatníků a to o 45 mm na celkovou šířku 1840 mm, zatímco v případě zadních blatníků došlo k rozšíření o 20 mm na 1900 mm. Změny na karoserii souvisí s rozšířením rozchodu kol vpředu o 42 mm a vzadu o 10 mm.

Mezi novinky postřehnutelné pouhým okem mohou patřit i prvky aktivní aerodynamiky v podobě klapek přívodu chladícího vzduchu v přídi a přítlačného křídla na zádi. Porsche pak nezapomíná vyzdvihnout i použitá kola, která obouvají 20palcové pneumatiky s rozměry 255/35 vpředu a 21palcové pneumatiky o rozměrech 315/30 vzadu. Porsche Active Suspension Management (PASM) stojí za snížením světlé výšky o 10 mm oproti ostatním vozům generace 992 a má samozřejmě i svůj podíl na jízdních vlastnostech a výkonech.

 

Zcela nový je podle materiálů automobilky Porsche plochý šestiválec o objemu 3,8 litru, který vychází z motoru pro standardní model 911 Carrera a je osazen dvojicí větších turbodmychadel VTG. Tato pohonná jednotka s kompletně novými systémy sání, vstřikování paliva, chlazení a výfuků má disponovat nejvyšším výkonem 478 kW (650 k), což je o 51 kW (70 k) více než u předchozí generace. Podobná situace je i v případě točivého momentu s maximem 800 N.m, představujícím nárůst o 50 N.m.

Přeplňovaný šestiválec spolupracuje s osmistupňovou převodovkou PDK a přepracovaným pohonem všech kol, umožňujícím přenos až 500 N.m točivého momentu na přední kola. Porsche 911 Turbo S má ve své nejnovější podobě zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,7 s, což je o 0,2 s rychleji než u předchozí generace. Maximální rychlost novinky je 330 km/h.

V případě interiéru modelu 911 Turbo S automobilka vyzdvihuje propojení sportovního stylu s luxusem a upozorňuje na prošívání na sedadlech, odkazující na první generaci 911 Turbo typ 930 ze sedmdesátých let dvacátého století. Samozřejmostí je moderní multimediální systém s 10,9palcovým displejem.

Porsche 911 Turbo S Coupé má pro německý trh stanovenu cenu na 216.396 Eur (zhruba 5.560.000 Kč), zatímco model 911 Turbo S Cabriolet má základní cenu 229.962 Eur (kolem 5.910.000 Kč).  

Zdroj: Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG