Nové Porsche 911 se představuje jako kabriolet. Má opravdu velký zadek!
Porsche v listopadu odhalilo novou generaci dnes už legendárního modelu 911 a jen krátce nato rozšiřuje jeho nabídku. Pouhých šest týdnů od premiéry kupé debutuje otevřená verze, 911 Cabriolet, která přebírá techniku výchozí verze.
To znamená, že i kabriolet bude zpočátku dostupný jen ve dvou variantách, Carrera S a Carrera 4S, na silnější i slabší modely si teprve budeme muset počkat. Oba jsou poháněny přeplňovaným šestiválcem typu boxer o objemu 2981 cm3, který je naladěn na 331 kW a 530 N.m. Spárován je s novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, rozdílem mezi Carrerou S a Carrerou 4S je pohon všech kol u druhého zmíněného.
Nové upevnění motoru přitom zajišťuje vyšší torzní tuhost než u minulé generace, čemuž dále pomáhá u kabria poprvé dostupné aktivní sportovní zavěšení, využívající kratší a tužší pružiny a tužší stabilizátory. Výsledkem je neutrálnější chování i lepší rozložení hmotnosti.
Také design odpovídá kupé, přičemž v případě kabria působí záď minimálně na fotografiích poněkud otyle. Model s pohonem zadních kol nově odpovídá čtyřkolce, což znamená rozšíření zadní nápravy o 44 mm. Rozšířila se ale také přední náprava, o 45 mm, výsledkem čehož je dynamičtější vzezření. Až na přední a zadní partie jsou panely karoserie hliníkové.
Palubní deska základním tvarem evokuje první generaci 911. Před řidičem v kapličce přístrojů se nachází centrálně umístěný otáčkoměr, doplněný o dva displeje po stranách s důležitými informacemi pro řidiče. Na středovém panelu je pak umístěna obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 10,9 palce.
Specialitou je však samozřejmě střecha kabrioletu. Je plátěná, elektricky ovládaná, přičemž využívá novou hydrauliku, která ji otevře a zavře rychleji než u předchůdce, a to už za nějakých 12 sekund. Proces přitom může probíhat až do rychlosti 50 km/h. Do plátěné střechy je integrováno skleněné zadní okno, přičemž do konstrukce jsou přidány hořčíkové prvky evokující luky, které zabraňují nafukování střechy při jízdě vysokou rychlostí. Je tu i elektricky ovládaný deflektor, chránící posádku před vanoucím okolním vzduchem.
Standardní výbava zahrnuje parkovací asistent včetně zadní parkovací kamery, automatický brzdný asistent s rozpoznáním vozidel, chodců i cyklistů nebo speciální režim Wet Mode, který rozpozná mokrý povrch, upraví nastavení vozidla a upozorní na něj řidiče, jež pak může vůz dále přepnout do jiného jízdního režimu. Za příplatek je tu pak třeba adaptivní tempomat s funkcí stop & go nebo noční vidění využívající termální kameru.
Porsche 911 (992) – technická data představených verzí | ||||
Verze | Cabriolet Carrera S | Cabriolet Carrera 4S | Carrera S | Carrera 4S |
Pohon | zadní | všech | zadní | všech |
Zdvihový objem [cm3] | 2981 | 2981 | 2981 | 2981 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 331/6500 | 331/6500 | 331/6500 | 331/6500 |
Točivý moment [N.m/min] | 530/2300-5000 | 530/2300-5000 | 530/2300-5000 | 530/2300-5000 |
Převodovka | 8DS | 8DS | 8DS | 8DS |
Max. rychlost [km/h] | 306 | 304 | 308 | 306 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,7 | 3,6 | 3,7 | 3,6 |
Zrychlení 0-160 km/h [s] | 8,5 | 8,7 | 8,1 | 8,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,1 | 9,0 | 8,9 | 9,0 |
Pohotovostní h. [kg] | ? | ? | 1515 | 1565 |