Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche 911 se představuje jako kabriolet. Má opravdu velký zadek!

David Bureš
Diskuze (12)
Stejně jako kupé také otevřená verze nové 911 generace 992 bude zatím dostupná ve verzích Carrera S a Carrera 4S.

Porsche v listopadu odhalilo novou generaci dnes už legendárního modelu 911 a jen krátce nato rozšiřuje jeho nabídku. Pouhých šest týdnů od premiéry kupé debutuje otevřená verze, 911 Cabriolet, která přebírá techniku výchozí verze.

To znamená, že i kabriolet bude zpočátku dostupný jen ve dvou variantách, Carrera S a Carrera 4S, na silnější i slabší modely si teprve budeme muset počkat. Oba jsou poháněny přeplňovaným šestiválcem typu boxer o objemu 2981 cm3, který je naladěn na 331 kW a 530 N.m. Spárován je s novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, rozdílem mezi Carrerou S a Carrerou 4S je pohon všech kol u druhého zmíněného.

Video se připravuje ...

Nové upevnění motoru přitom zajišťuje vyšší torzní tuhost než u minulé generace, čemuž dále pomáhá u kabria poprvé dostupné aktivní sportovní zavěšení, využívající kratší a tužší pružiny a tužší stabilizátory. Výsledkem je neutrálnější chování i lepší rozložení hmotnosti.

Také design odpovídá kupé, přičemž v případě kabria působí záď minimálně na fotografiích poněkud otyle. Model s pohonem zadních kol nově odpovídá čtyřkolce, což znamená rozšíření zadní nápravy o 44 mm. Rozšířila se ale také přední náprava, o 45 mm, výsledkem čehož je dynamičtější vzezření. Až na přední a zadní partie jsou panely karoserie hliníkové.

Palubní deska základním tvarem evokuje první generaci 911. Před řidičem v kapličce přístrojů se nachází centrálně umístěný otáčkoměr, doplněný o dva displeje po stranách s důležitými informacemi pro řidiče. Na středovém panelu je pak umístěna obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 10,9 palce.

Specialitou je však samozřejmě střecha kabrioletu. Je plátěná, elektricky ovládaná, přičemž využívá novou hydrauliku, která ji otevře a zavře rychleji než u předchůdce, a to už za nějakých 12 sekund. Proces přitom může probíhat až do rychlosti 50 km/h. Do plátěné střechy je integrováno skleněné zadní okno, přičemž do konstrukce jsou přidány hořčíkové prvky evokující luky, které zabraňují nafukování střechy při jízdě vysokou rychlostí. Je tu i elektricky ovládaný deflektor, chránící posádku před vanoucím okolním vzduchem.

Standardní výbava zahrnuje parkovací asistent včetně zadní parkovací kamery, automatický brzdný asistent s rozpoznáním vozidel, chodců i cyklistů nebo speciální režim Wet Mode, který rozpozná mokrý povrch, upraví nastavení vozidla a upozorní na něj řidiče, jež pak může vůz dále přepnout do jiného jízdního režimu. Za příplatek je tu pak třeba adaptivní tempomat s funkcí stop & go nebo noční vidění využívající termální kameru.

Porsche 911 (992) – technická data představených verzí
VerzeCabriolet Carrera SCabriolet Carrera 4SCarrera SCarrera 4S
Pohonzadnívšechzadnívšech
Zdvihový objem [cm3]2981298129812981
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min]331/6500331/6500331/6500331/6500
Točivý moment [N.m/min]530/2300-5000530/2300-5000530/2300-5000530/2300-5000
Převodovka8DS8DS8DS8DS
Max. rychlost [km/h]306304308306
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,73,63,73,6
Zrychlení 0-160 km/h [s]8,58,78,18,3
Komb. spotřeba [l/100 km]9,19,08,99,0
Pohotovostní h. [kg]??15151565

David Bureš
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - white label
10. 1. 2019 10:06
Re: Krásné auto, ale škoda toho turba
Je to tak. A co se přeplňování/turba týče, tak tam samozřejmě žádnými nováčky nejsou, ba právě naopak. ;-)
10. 1. 2019 08:06
Re: Krásné auto, ale škoda toho turba
To je prostě Porsche - do jakékoli koncepce se pustí, udělají ji skvěle, ne-li nejlépe :yes:
Avatar - white label
9. 1. 2019 21:11
Re: Krásné auto, ale škoda toho turba
Ad poslední věta, jel jsem nedávno s přeplňovaným B6 3.0/450PS v 991/2 GTS Coupé (tedy ještě bez zmiňovaných OPF) a tlemil jsem se taky. Je to sice turbo, ale přesto je ten motor fantastický, i když trochu jinak, než atmo, ale i tak to má do průměrného třílitrového přeplňovaného benzínu dost daleko, samozřejmě nejen výkonově. :-)
Avatar - CHerokee
9. 1. 2019 18:13
Re: Krásné auto, ale škoda toho turba
Bohužel. :'-(
Avatar - white label
9. 1. 2019 17:30
Re: Krásné auto, ale škoda toho turba
Atmosferická byla 991 CS jen před faceliftem, nikoli po něm, takže v tomto ohledu už se o nic nového nejedná, "pouze" přibyl výkon na úroveň minulé GTS a dva filtry pevných částic, no a s těmi se (bohužel) můžeš s ryzím zvukem posledních sportovních atmosfér také pomalu rozloučit.