Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche 911 odhalilo české ceny. Připravte si na něj alespoň 3,2 milionu

David Bureš
Diskuze (42)
Nejnovější generace slavné 911 s interním označením 992 je zatím dostupná ve dvou verzích, Carrera S a Carrera 4S.

Porsche v listopadu završilo loňské oslavy 70. výročí od svého založení premiérou nové generace svého klíčového modelu, sporťáku 911. Důležitá novinka má už nyní i české ceny. Nové Porsche 911 Carrera S pořídíte za 3.209.000 korun.

Výměnou za tuto částku dostanete vůz poháněný vzadu uloženým plochým šestiválcem o objemu 2981 cm3, který i díky dvojitému přeplňování disponuje nejvyšším výkonem 331 kW a točivým momentem 530 N.m. Spárován je s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohání zadní kola.

Standardní výbava pak čítá litá kola (20“ vpředu, 21palcová vzadu), parkovací senzory vpředu i vzadu, tempomat, hudební systém s devíti reproduktory o výkonu 235 W, diodové světlomety, navigaci, šest airbagů, automatickou dvouzónovou klimatizaci nebo multifunkční sportovní volant.

Stejný motor je ale možné pořídit také v kombinaci s pohonem všech kol. Takový model se jmenuje 911 Carrera 4S a stojí 3.419.000 korun.

Video se připravuje ...

Takové řešení zkrátí zrychlení z 0-100 km/h proti výchozí Carreře S o desetinu na výsledných 3,6 sekundy, při objednání balíčku Sport Chrono dokonce na 3,4 sekundy. Zároveň však maximální rychlost klesne z 308 na 306 km/h.

Jak je u Porsche 911 zvykem, nabídka se postupně rozšíří, a to oběma směry. K dispozici by měla být slabší (a tedy levnější) Carrera i ostřejší verze jako Turbo nebo GT3. Dorazit by měly i další karosářské verze, kabriolet a Targa. Na další provedení si ale ještě nějaký čas počkáme, vždyť Porsche nemůže vytáhnout všechna esa z rukávu hned na začátku.

Porsche 911 (992) – technická data a české ceny nabízených variant
VerzeCarrera SCarrera 4S
Pohonzadnívšech
Zdvihový objem [cm3]29812981
Válce/ventily6/46/4
Největší výkon [kW/min]331/6500331/6500
Točivý moment [N.m/min]530/2300-5000530/2300-5000
Převodovka8DS8DS
Max. rychlost [km/h]308306
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,73,6
Komb. spotřeba [l/100 km]8,99,0
Pohotovostní h. [kg]15151565
Základní cena [Kč]3.209.0003.419.000

David Bureš
Diskuze (42)

Doporučujeme

Avatar - white label
19. 3. 2019 23:15
Re: radši Lotus Evora
Myšleno ve srovnání s Porsche.
Souhlasit s tím samozřejmě nemusíš, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat.
Avatar - toryu1
19. 3. 2019 22:24
Re: radši Lotus Evora
Jde to velmi snadno, prakticky stejně jako u Porsche... ;-)
Avatar - toryu1
19. 3. 2019 22:21
Re: radši Lotus Evora
Lotus a Porsche jsou zcela rozdílní přístupem. S ubohými materiály a špatným zpracováním u Evory rozhodně nesouhlasím.
Avatar - white label
8. 1. 2019 23:24
0-100
Jinak v článku se sice zmiňuje, že 4(x4) zkrátí zrychlení 0-100 o jednu desetinu, ale chtělo by to jedním dechem dodat, že zrychlení 0-160 a 0-200 naopak prodlužuje.
Doba pokročila a mělo by se zvážit uvádět obecně primárně zrychlení 0-160, místo 0-100.
Avatar - white label
6. 1. 2019 01:17
Re: 991.2
Anglicky GPF, německy OPF (tuto zkratku používá Porsche) = filtr pevných částic pro benzínové (Otto) motory.
GPF - GasolineParticulareFilter
OPF - OttoPartikelFilter

Na gumové medvídky taky nejsem, ale oblibu černé barvy (na auto) nechápu.
Bez nápadu/fantazie a jako bonus nepraktické jaksviňa. Když chci "nebarvu", jsou i zajímavější a praktičtější možnosti.