Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Smarty ForTwo a ForFour znají své německé ceny

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Smart se pochlubil cenami nové generace ForTwo a většího modelu ForFour. Pochopitelně těmi domácími, tedy německými. Ne, prckové nejsou levní...

Smart sice vyrábí v lotrinském Hambachu, který se nachází na francouzském území, ale je značkou vytvořenou Daimlerem, tedy německou. Vzkříšený ForFour navíc vzniká ve slovinském Novom Mestě v továrně Renaultu. Nezapomínejme, že novotou vonící Smarty jsou technicky spřízněné s třetí generací Twinga. Zatím se nabízí pouze jediná motorizace: atmosférický tříválec zde značený 1.0i s 52 kW spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. První vozy zamíří ke svým zákazníkům v září.

Výbavy jsou k dispozici celkem čtyři: základní Base, Passion, Prime a Proxy, zaváděcí série s luxusnějšími prvky se jmenuje tradičně Edition 1. Všechny ForTwo a ForFour pro Německo mají bez výjimky ve standardu kromě již běžných a povinných ABS včetně brzdového asistentu, elektronické stabilizace a kontroly trakce TCS také čelní a boční airbagy, elektrická okna, dálkové centrální zamykání, palubní počítač s ukazatelem venkovní teploty, tempomat s omezovačem rychlosti a denní diody.

Nejlevnější ForTwo Base s litrovým tříválcem stojí 10.895 eur. V prostém přepočtu se tedy pod magickou třísettisícovou hranici nedostane, přijde na zhruba 301.400 korun. Není to zrovna málo, pravda, ale to se dalo čekat. Má výhradně černý rám, jinak bílý lak a ocelová kola. Specifikace Passion je o 1.390 eur (38.500 korun) dražší a dostanete k ní třeba lité ráfky. Za Prime ovšem klient zaplatí jen dalších 600 eur (16.600 Kč) navíc. Exkluzivní Proxy stojí už 14.285 eur, tedy 395.100 korun. Rám i přední mřížka jsou u ní stříbrné, střecha panoramatická, má sportovní balíček, sedadla čalouněná v kombinaci látky a kůže, nechybí jí ani klimatizace a špičkové audio. Edition 1 je za 13.990 eur, tedy 387 tisíc korun.

Praktičtější čtyřdveřový ForFour je ve dvou nejlevnějších specifikacích o 660 eur (18,5 tisíce korun) dražší než ForTwo, příplatek byl nastaven překvapivě nízko. Za stupeň Prime je nutné vytáhnout z peněženky vyšších 820 eur (22,7 tisíce Kč). Ovšem pozor, cenový rozdíl ForFour Proxy oproti stejně vybavenému prckovi činí zase pouze 770 eur (21.300 korun). Limitovaná Edition 1 stojí pak o tisícovku (27.700 korun) více než dvoudveřový model.

Bude se prodávat jen rok a její součástí jsou sportovní podvozek snížený o 10 mm, černá šestnáctipalcová kola, chromovaná koncovka výfuku, panoramatické okno, tříramenný volant, automatická klimatizace a šedooranžový interiér. Ten pak koresponduje také s jedinou dostupnou barevnou kombinací laků exteriéru, oranžovým rámem a stříbrošedými panely karoserie.

Turbodmychadlem přeplňovaný tříválec 0,9 l/66 kW bude k mání až od prosince, základní motor s pouhými 45 kW zase v prvních měsících příštího roku, zatím bez bližšího určení. Šestistupňová dvouspojková převodovka Twinamic přijde na jaře 2015.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
3. 8. 2014 16:31
Ten hrb
na čumáku je fakt hnus. Jako kdyby to tam přimontovali z jiného auta. Btw. zveřejnil už Renault ceny Twinga?
1. 8. 2014 23:59
Re: To je mazec
Design se moc nezamlouvá ani mně, alespoň na fotkách... Pokud však jde o prodeje, myslete na to, že tohle auto není myšleno jako rodinné auto, není to fabia ;) A jestli se nebude moc prodávat v Čechách, kdo ví, třeba to bude lepší na Moravě či ve Slezsku...
1. 8. 2014 22:18
To je mazec
No v Čechách asi moc nezabodují. 300 k za micro auto asi nebude ta nejlepší nabídka na trhu, navíc design se tak úplně podle mě nepovedl :no: