Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Subaru Crosstrek míří do náročnějšího terénu. Na střeše můžete stanovat

Filip Melich
Diskuze (2)

Subaru of America na newyorském autosalonu představilo model Crosstrek ve verzi Wilderness zaměřené na jízdu v terénu. Zvýšené schopnosti mimo silnice doplňuje bohatší výbava.

Subaru Crosstrek se představilo v polovině loňského září jako náhrada za dosavadní model XV a nyní americké zastoupení značky v rámci newyorského autosalonu odhalilo provedení Wilderness, které si má poradit s náročnějším terénem. Za tímto účelem došlo na ochranu karoserie, nárůst světlé výšky, úpravu pohonné soustavy nebo rozšíření výbavy.

Crosstrek Wilderness dostal pružiny a tlumiče s delším zdvihem, díky nimž jeho světlá výška narostla zhruba o 15 milimetrů na výsledných 236 mm. Tím zároveň došlo ke zvýšení nájezdového úhlu na 20° (+ 2°), přejezdového na 21,1° (+ 1,4°) a sjezdového na 33° (+ 2,9°). Karoserie se dočkala dodatečného oplastování, zatímco pohonná jednotka je chráněna kluznou deskou pod přídí.

Video se připravuje ...

Pro verzi Wilderness Subaru připravilo specifická 17palcová slitinová kola, na něž budou osazovány terénní pneumatiky Yokohama Geolandar. Průchodnosti terénem má pomoci rovněž kratší převod na zadní nápravě nebo vektorování točivého momentu. Lepší přehled o aktuální situaci řidiči poskytne například ukazatel bočního náklonu, zatímco se sjezdem kopců pomůže Hill Descent Control a při pohybu v terénu bude asistovat režim X-Mode.

O pohon novinky se stará 2,5litrový boxer s přímým vstřikováním, který produkuje 136 kW a 239 Nm. Upraveno je rovněž nastavení převodovky Lineartronic, aby se vůz cítil lépe při delší jízdě nízkou rychlostí a měl lepší trakci na kluzkých površích. Přibyl nový chladič převodovkového oleje, díky čemuž mohl být více než zdvojnásoben limit pro tažení přívěsu (cca 1600 kg).

Aby majitelé mohli vyrazit na delší cesty a třeba i v přírodě přespat, byla zvýšena nosnost střechy. Při jízdě Crosstrek Wilderness zvládne zhruba 80 kg a po zaparkování více než 300 kg, takže si poradí třeba se střešním stanem. Terénní verze modelu Crosstrek dále dostává bohatší výbavu, v níž je více bezpečnostních asistentů, například Automatic Emergency Steering, jenž má pomoci vyhnout se hrozící srážce, a to do rychlosti 80 km/h.

Uvnitř vozu se nachází sedadla čalouněná voděodolným materiálem Subaru StarTex s oranžovým (dle tiskové zprávy značky měděným) stehováním a logem Wilderness na předních hlavových opěrkách. Oranžové („měděné“) detaily se pak nachází také na dalších místech v interiéru a na exteriéru. Karoserie může být lakována odstínem Geyser Blue specifickým pro verzi Wilderness.

Do standardní výbavy patří například bezklíčkový přístup do vozu a startování, infotainment s 11,6palcovým dotykovým displejem a podporou Android Auto i Apple CarPlay, natáčecí LED světlomety, vyhřívaná přední sedadla a další prvky. Prodej Crosstreku Wilderness v Americe odstartuje na podzim a zájemce přijde minimálně na 688 tisíc korun, což je částka bez daně a poplatků.  

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (2)

Doporučujeme

9. 4. 2023 08:04
Tvar karosérie
Vyzera hrozne...paškvil
8. 4. 2023 23:49
kratší převod na zadní nápravě
... Průchodnosti terénem má pomoci rovněž kratší převod na zadní nápravě....

Proč jen na zadní?
To není 4x4 ?? :-O