Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové SUV Mazda CX-30 odhaluje český ceník. K dispozici je i unikátní motor Skyativ-X

David Bureš David Bureš 18. 7. 2019
74
23
Zobrazit náhledy (74)
Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30

Novinka Mazdy nabízí výběr mezi třemi motory, benzinovým 2.0 Skyactiv-G, naftovým 1.8 Skyactiv-D a 2.0 Skyactiv-X kombinujícím výhody vznětových a zážehových jednotek.

Mazda rozšiřuje českou nabídku o nové SUV. Jmenuje se CX-30 a vyplňuje mezeru mezi modely CX-3 a CX-5. Automobil pořídíte už od 574.900 korun. V takovém případě dostanete zážehový motor 2.0 Skyactiv-G (90 kW) v kombinaci s šestistupňovým manuálem.

Základní výbava je přitom podobně bohatá jako u Mazdy 3. Zahrnuje 16palcová hliníková kola, diodové světlomety, vyhřívaná, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, head-up displej, digitální přístrojový štít, palubní počítač nebo klimatizaci.

Dále ve standardu nechybí multifunkční kožený volant, elektricky ovládaná přední i zadní okna, sedm airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, adaptivní tempomat, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, sledování mrtvého úhlu nebo navigace.

Plus za příplatek 39.000 korun přidává 18palcová kola, vyhřívání volantu a předních sedadel, automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčový vstup, přední parkovací senzory, zadní parkovací kameru nebo elektricky ovládané víko zavazadelníku.

Pro tento stupeň navíc pro zážehový 2.0 Skyactiv-G (90 kW) i turbodiesel 1.8 Skyactiv-D (85 kW) můžete za příplatek pořídit šestistupňový automat nebo pohon všech kol, případně kombinaci obojího. Každý z těchto prvků přijde na 60.000 korun.

Plus navíc nabízí možnost doplnění výbavy o různé pakety. V rámci nich je dostupné kožené čalounění s elektricky ovládaným sedadlem řidiče s pamětí, elektricky ovládané střešní okno nebo třeba hudební systém Bose s 12 reproduktory.

V případě unikátního agregátu 2.0 Skyactiv-X (132 kW), který umí spalovat palivo zažehnutím od svíčky i stlačením, čímž kombinuje charakter zážehového i vznětového motoru, je základem varianta GT za 650.900 korun. Nad rámec základní výbavy přidává 18palcová hliníková kola, adaptivní LED světlomety nebo bezrámové vnitřní zpětné zrcátko.

Mazda CX-30 je 4.395 mm dlouhým SUV, které velikostně zapadá mezi modely CX-3 a CX-5. Automobil využívá nejnovější verzi architektury Skyactiv, design odpovídá aktuálnímu stylu Sleek and Bold (uhlazený a smělý), čímž navazuje na Mazdu 3.

Mazda CX-30 – technická data a české ceny nabízených motorů
Motor 2.0 Skyactiv-G 2.0 Skyactiv-G AWD 1.8 Skyactiv-D 1.8 Skyactiv-D AWD 2.0 Skyacitv-X 2.0 Skyacitv-X AWD
Pohon 4x2 4x4 4x2 4x4 4x2 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 1759 1759 1998 1998
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 90/6000 90/6000 85/4000 85/4000 132 132
Točivý moment [N.m/min]  213/4000 213/4000 270-1600-2600 270-1600-2600 ? ?
Převodovka 6M (6A) 6M (6A) 6M (6A) 6M (6A) 6M (6A) 6M (6A)
Cena základní výbavy [Kč] 574.900 (-) - 623.900 (-) - - -
Cena Plus [Kč] 613.900 (673.900) 673.900 (733.900) 662.900 (722.900) 722.900 (782.900) - -
Cena GT [Kč] - - - - 650.900 (-) -
Cena GT Plus [Kč] - - - - 687.900 (747.900) 747.900 (807.900)

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Zaujímavé
| 19. 7. 2019
Taky mě poslední dobou nabídka elektrického víka kufru pobaví. Ruce mi naštěstí fungují. Když se to porouchalo známému u XC60 a chtěli po něm v servisu 36 000, tak se mu protočily panenky. :D Na cenu CX-30 jsem byl zvědavý kde bude starrtovat. To že bude výš než momentální M3 jsem tipnul dobře.
Re: Re: Re: parametry Sky-X
| 19. 7. 2019
První kusy pro novináře jsou v UK a v DE, takže v Česku to ještě nějaký měsíc potrvá. Oficiální hodnoty jsou 132kW (178bph), 0-100 8,3.
https://www.autoexpress.co.uk/…iv-x-2019-review
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plasty
| 19. 7. 2019
Samozrejme - hlavne prvá 6-ka hrdzavela ako nič iné (možno aj Mercedesy z istého obdobia). Najviac hrdzavé autá, ktoré vidím na ulici sú prvá Mazda 6 a Mercedes Vito.

Ona tá spomínaná Mazda 2 je čierna, jazdí viacmenej po meste, je udržiavaná (parkuje von) a vážne na nej nie je nič vidieť. Možno má druh prevádzky, ktorý málo poškodzuje karosériu. Na druhej strane lupou som ju neskúmal (vyzeralo by to divne).
Sú ale autá, ktoré sú po 10 rokoch ako nové a iné sú už značne opotrebené. Ak sa niekto len vozí s autu nevenuje ani trochu svojho času, tak auto potom aj vyzerá podľa toho.

Ináč tá Mazda 2 je už Mazda. Čistá Fiesta bola predošlá generácia.
Na druhej strane ak už sme pri Forde - Ford Ka = čistá hrôza. Ak niekde vidím auto v hroznom stave, tak je to často KA (1. generácia). Lepšie povedané väčšina Fordov KA je v hroznom stave (samozrejme staré, lacné autá = nikto sa o to nestará). Hrdza je súčasťou.
Re: Re: Re: parametry Sky-X
| 19. 7. 2019
Snad se to brzy dozvíme, právě tento týden probíhají první novinářské jízdy s novým Skyactive-X a novou CX-30.
Videa třeba zde:
https://www.youtube.com/watch?…
nebo
https://www.youtube.com/watch?…

Je zajímavé, že by měl mít Skyactive-X jiný kompresní poměr pro Evropu a Ameriku. (Bylo to v některém z asi 5 videí, které jsem zhlédl, myslím, že to bylo 16:1 pro Evropu a 15:1 pro Ameriku)
viz: https://www.youtube.com/watch?… (čas 2:26)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plasty
| 19. 7. 2019
9 let stary auto a po rzi ani stopa. Jo to jsou ty moudra.

Takovy auto jsem ja nikdy nevidel. Po 9 letech provozu nekde nejaka rez bude. Teda vlastne videl - jedno Ferrari F50 ktere nikdy nevyjelo na silnici :-)

Ale vazne, Mazda mela se rzi velke problemy, to vi kazde male dite.
Prej je to uz pryc. Jenze mi znamej nedavno ukazoval svou 5 let starou Mazdu 6, takze vim zcela jiste, ze ten problem stale existuje :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku