Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2019: Mazda CX-30 vyplní mezeru mezi CX-3 a CX-5

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 6. 3. 2019 • 10:57
21
53
Zobrazit náhledy (21)
Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30

Po Mazdě 3 je zcela nové SUV CX-30 druhým modelem značky Mazda z nové generace. Ideově bude zaplňovat mezeru mezi malou CX-3 a větší CX-5.

Mazdě se i nadále daří vyrábět lehká auta s velmi atraktivním a dynamickým designem, jak sami říkají ve stylu Kodo. A zatímco čtvrtou generaci Mazdy 3 už nějaký ten pátek známe, SUV CX-30 slaví v těchto dnech v Ženevě světovou premiéru. Na rozdíl od celé řady konceptů, které nám mají ukázat, že v blízké budoucnosti si nekoupíte nic jiného než auto na elektřinu, je CX-30 vozem současným a který si navíc zachovává spalovací motor.

S délkou 4395 mm, šířkou 1795 mm a výškou 1540 mm zapadá přesně mezi již zmíněné modely CX-3, respektive CX-5. Tvarově novinka odráží poslední designový trend vozů této značky, přičemž se nese v duchu konceptu „Sleek and Bold“. Vysoké boky pontonu s dalším zvýšením v zadní části karoserie mají navozovat proporce karoserie kupé.

Dynamický celek dotváří přední část, jejíž maska je tvarovaná v typickém duchu nových vozů Mazda připomínající křídlo. Světlomety s technologií LED jsou nízké a protáhlé. V dynamickém duchu je ale také záď, vyznačující se výraznou odtokovou hranou na víku kufru.

Stejně jako exteriér, je také kabina v duchu nové generace modelů této značky a asi nejblíže má k nové Mazdě 3. I přes veškerou modernu si auto stále zachovává klasické prvky jako například „analogové“ ukazatele na přístrojovém štítu či panel s tlačítky k ovládání klimatizace a ventilační soustavy. Tedy žádné sdružené ovládání na dotykovém displeji… Ten centrální má úhlopříčku 8,8 palců a lze jej ovládat pouze otočným ovladačem rozhraní HMI (Human-Machine Interface). Mazda tak odmítá používat ve svých vozech dotykové displeje, které jak víme z vlastních zkušeností někdy, až příliš odvádějí pozornost od řízení. Občas je rovněž obtížné „se trefit“ prstem na požadované „tlačítko“ na displeji.

Čtyřkolka i druhá generace G-Vectoring

Po technické stránce staví Mazda CX-30 na nové generaci architektury Skyactiv. Ta se zaměřila kromě na další snížení hmotnosti a současně zvýšení tuhosti také na potlačení faktoru NVH (Noise Vibration Harshness), tedy mechanického hluku.

Stejně jako malá CX-3 či větší CX-5, nebude ani v tomto případě chybět pohon všech kol pojmenovaný i-Activ AWD. O jeho podrobnostech zatím nejsou informace, nicméně je téměř jisté, že jeho základem bude lamelová spojka, pravděpodobně ovládaná elektromagneticky. Ve snaze snížit mechanické ztráty v pohonu, bude nová CX-30 využívat v zadním diferenciálu olej o snížené viskozitě v kombinaci s kuličkovými ložisky pro uložené rotačních částí diferenciálu.

V nové Mazdě CX-30 se rovněž objeví nové zařízení G-Vectoring Control Plus. Technicky vychází z předchozího G-Vectoring. To znamená, že i v tomto případě bude motor krátkodobě snižovat točivý moment před zatáčkou ve snaze dosáhnout neutrálnějšího průjezdu. Verze Plus ale navíc přináší zásah prostřednictvím brzd. Tím dojde k dalšímu zvýšení stáčivého momentu vozidla kolem jeho svislé osy procházející těžištěm.

Podobně jako u současné Mazdy 3, i v CX-30 se počítá s jednodušší zadní nápravou s torzní příčkou. Dle Mazdy však toto zavěšení prošlo další evolucí, která se zaměřila zejména na tvar uložení nápravy v karoserii. Vpředu vozu postačí modifikovaný McPherson.

Benzin s M-Hybridem

Nová CX-30 dostane motory splňující emisní normu Euro 6d-Temp. A to jak vznětové, tak také zážehové. Chybět nemá ani revoluční motor koncepce SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition), který dokáže při spalování benzínu v některých fázích chodu motoru směs zapalovat vysokou teplotou vzniklou stlačením směsi ve válci. Tedy v podstatě jako u dieselu.

Benzinové motory budou dále vybaveny technologií M-Hybrid. Podrobnosti o tom Mazda zatím neudává. Co víme je, že systém obsahuje elektromotor napájený baterií Lithium-ion s napětím 24 voltů. Mělo by se jednat o mild-hybrid, jak lze ostatně odvozovat z označení.

Pohon Mazdy CX-30 má využívat jak manuální šestistupňovou převodovku, tak také šestistupňovou samočinnou. Kabina pojme pět osob včetně řidiče a rozvor náprav činí 2655 mm. Více podrobností přineseme o Mazdě CX-30 jakmile budou k dispozici kompletní technické údaje.

Související články

Témata

Autosalon Ženeva 2020

Seznam premiér  Zájezdy  Historie  Kia Sorento  Renault Mégane 2020  Seat Leon  Škoda Kamiq Scoutline  Toyota Yaris 

Jubilejní 90. ročník autosalonu Ženeva se koná mezi 2. březnem a 15. březnem 2020. V pondělí 2. března odpoledne bude na výstavišti Palexpo vyhlášeno evropské Auto roku 2020 (COTY). Na úterý 3. a středu 4. března připadají novinářské dny, pro veřejnost je otevřeno od čtvrtka 5. března.

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - kosmonaut
7. 3. 2019 07:56
Re: Plasty
Nezlob se, nedá se to číst. Nerozumím téhle nutnosti odlišovat se tím, že sestavuji text jako blbec. Byť mohu věřit, že tvůj text je na rozdíl od té slepice s rovnítky k věci, číst ho v téhle podobě nebudu.
Avatar - Jaros71
7. 3. 2019 01:27
Re: Kásná, rozumná, atraktivní
hmm..nadšení z Mazdy už mne přešlo. Vypadá pěkně.
Naše druhé firemní vozidlo je CX5 , 2 roky stará , diesel 150 k , druhá nejvyšší verze.
Skvěle jezdí a je taky pěkná.
Bohužel , nekvalitní lak karoserie na kapotě , dva centimetrové kousky se odlouply... podle Mazdy se nedá reklamovat !
Nekvalitní přední sedadla , bohužel ještě nejsou v kůži - textil je v 50 tis km na boku řidiče zcela zdeformovaný.. nejde reklamovat , zjevní konstrukční chyba.
Muselo by se k soudu. :no:
Diesel v automatu si moc nerozumí s převodovkou , předjíždění nic moc , nejede pak to s prodlevou podřadí o dva stupně a kopne...spotřeba vysoká , město kolem 9-10 L , dálnice 9-11 L , auto nemá ad blue a neustále vypaluje PDF filtr... :no:
Spotřeba pak takto roste. 8-s
CX5 žere olej a navíc hlásí jeho výměnu každých cca 7-9 tis km ! :no: ;-\
Děsné !!
Zřejmě je zde lepší volbou , i podle jiných majitelů , vzít benzín.
Spotřeba je podobná a problémy s olejem nejsou.
MAZDU za 2.5 roku doplatíme a už ji rozhodně kupovat nebudeme.
HONDA CR-V 2.2 diesel byla 5 let zcela bez problémů...
Avatar - Ham.
6. 3. 2019 23:25
Re: Ta droboulinkatá zapadlá kolečka
Jj, ani 22" by to nezachránily, hezké auto ty plasty totálně zničily. A až trochu zešednou, tak si to může dát na férovku s Fabkou Junior.
Avatar - speedfred
6. 3. 2019 22:41
Re: Tak nám zabili Mazdu CX-30 paní Müllerová
tá AR je krasna...aj plastove lemy blatnikov ma az citlivo a vkusne prevedene... takto to ma vyzerat ...
6. 3. 2019 20:28
Re: Kásná, rozumná, atraktivní
Spíš nic. 2.5T zkrátka nesplňuje požadavky všemocných úředníků z Bruselu. Co je na tom složitého?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku