Nové základní Porsche 911 už má českou cenu. Bohatě se vejde do tří milionů
Nabídku nové generace Porsche 911 rozšířila základní varianta Carrera. Pohání ji šestiválec twin-turbo o výkonu 283 kW.
Porsche loni uvedlo nejnovější generaci legendárního modelu 911 (s interním označením 992), jehož nabídku postupně rozšiřuje. Po kupé Carrera S a Carrera 4S s pohonem všech kol jsme se stejných verzí dočkaly také s otevřenou karoserií. Naposledy pak debutovala základní varianta, jednoduše nazvaná Carrera. Nyní už známe i její českou cenu.
Nejnovější generaci Porsche 911 Carrera tak s na českém trhu pořídíte za 2.825.000 korun. Jedná se tak o jedinou nabízenou variantu nové 911, která se vejde do tří milionů korun. 911 Carrera Carbiolet už stojí 3.209.000 korun.
Stejně jako dříve odhalené verze i Carrera je poháněna šestiválcem s protilehlými válci o objemu 2981 cm3, dopovaným dvěma turbodmychadly. Právě turba se proti silnější verzi Carrera S liší, mají menší poloměr turbín a jiné kompresory. Výsledkem je výkon 283 kW, což je sice o 48 kW méně než u Carrery S, zároveň ale o 11 kW více než v předchozí generaci 911 Carrera.
Standardem je osmistupňová převodovka PDK s dvěma spojkami. Síla motoru je posílána výhradně na zadní kola.
Základní výbava Porsche 911 Carrera pak čítá sportovní sedadla, částečně čalouněná kůží, s elektrickým nastavením úhlu opěradla a výšky, diodové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, parkovací senzory vpředu a vzadu, tempomat nebo navigaci. Kola jsou vpředu 19palcová, vzadu o palec větší.
Porsche 911 Carrera se pak od silnější Carrera S liší také dalšími detaily, které ale na první pohled rozezná jen znalec. Carrera má v základu menší brzdové kotouče o průměru 330 mm (Carrera S má 350mm) a o palec menší kola. Výfukový systém je pak standardně zakončen dvěma koncovkami výfuku, zatímco Carrera S má v základu dvě zdvojené koncovky.
Porsche 911 (992) – technická data nabízených verzí | ||||||
Verze | Carrera | Carrera Cabriolet | Carrera S | Cabriolet Carrera S | Carrera 4S | Cabriolet Carrera 4S |
Pohon | zadní | zadní | zadní | zadní | všech | všech |
Zdvihový objem [cm3] | 2981 | 2981 | 2981 | 2981 | 2981 | 2981 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 283/6500 | 283/6500 | 331/6500 | 331/6500 | 331/6500 | 331/6500 |
Točivý moment [N.m/min] | 450/1950-5000 | 450/1950-5000 | 530/2300-5000 | 530/2300-5000 | 530/2300-5000 | 530/2300-5000 |
Převodovka | 8DS | 8DS | 8DS | 8DS | 8DS | 8DS |
Max. rychlost [km/h] | 293 | 291 | 308 | 306 | 306 | 304 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,2 | 4,4 | 3,7 | 3,7 | 3,6 | 3,6 |
Zrychlení 0-160 km/h [s] | 9,3 | 9,7 | 8,1 | 8,5 | 8,3 | 8,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,0 | 9,2 | 8,9 | 9,1 | 9,0 | 9,0 |
Pohotovostní h. [kg] | 1505 | 1575 | 1515 | 1585 | 1565 | 1635 |
Základní cena [Kč] | 2.825.000 | 3.209.000 | 3.239.000 | 3.625.000 | 3.451.000 | 3.837.000 |