Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky škodovky pro modelový rok 2007: ABS sériově pro Fabii

Libor Zezulka
Diskuze (202)
Do modelového roku 2007 vstoupí Fabia, Octavia a Octavia Tour s několika změnami. Jde o drobnosti, ale i poměrně zásadní inovace.

Škoda Fabia, Octavia, Octavia RS, Octavia 4x4 a Octavia Tour vstoupí do nového modelového 2007 s několika změnami. Zatímco například u Octavie Tour nebo Octavie RS jde spíše o drobnosti, u Fabie nebo Octavie najdeme poměrně zásadní inovace. Většina zmíněných modelů si do nového modelového roku přiveze rozšířenou standardní výbavu.

Octavia: více komfortu i bezpečí

skoda fabia octavia novemodely skoda fabia octavia novemodely Zatímco se však Octavia Tour bude moci pochlubit pouze Audio systémem Stream s CD a MP3 přehrávačem a Octavia RS tónovanými skly vnějších zpětných zrcátek či dvěma novými barevnými odstíny (žlutou a bílou), Octavia nabídne celou řadu nových prvků – tak například automatickou aktivaci výstražných světel při prudkém brzdění. Tento prvek známe např. z modelů koncernu PSA.

Funguje tak, že při panickém brzdění systém aktivuje výstražná světla a tím upozorní ostatní řidiče na hrozící nebezpečí. Zajímavou novinkou bude dvojitá sluneční clona, která zastíní jednak část čelního, ale také bočního předního okna. Jak to známe například z japonských automobilů, tepomat dostane svou ikonku, která se rozsvítí po jeho aktivaci v prostoru rychloměru.

V případě, že bude Octavia vybavena displejem Maxi-DOT, bude možné nastavit automatické zamykání dveří, ovládání pouze okna řidiče nebo všech oken či automatické zavírání střešního okna při dešti. Autorádio Stream přehraje kromě klasického hudebního CD také MP3 soubory a ve schránce Jumbo box bude nachystán konektor pro připojení externího zdroje (např. iPODU).

skoda fabia octavia novemodely skoda fabia octavia novemodely Za příplatek si bude možné dokoupit vyhřívání zadních sedadel. Octavia Combi 4x4 se v modelovém roce 2007 bude nabízet v novém stupni výbavy Elegance. Výbava Elegance v tomto případě obsahuje navíc automatickou klimatizaci, elektrické ovládání zadních oken, Jumbo box s nastavitelnou loketní opěrkou, tempomat, další čtyři reproduktory vzadu a také síť pro upevnění zavazadel v zavazadlovém prostoru.

Fabia končí v prosinci 2006

Zásadní inovací u modelu Fabia bude rozšíření standardní výbavy o systém ABS s MSR a Dual Rate, navrch Škoda přidá čtyři nové barvy karoserie – metalickou béžovou, dvě metalické šedé a žlutou. Není žádným tajemstvím, že Škodu Fabia čeká několik posledních měsíců na trhu a na konci letošního, nebo začátku příštího roku se dočkáme nové generace.

Do Paříže Škoda Auto údajně chystá překvapení, ale premiéra nové fabie to podle všeho nebude. Každopádně výroba současné generace Škody Fabia v karosářské variantě hatchback skončí v prosinci letošního roku, což znamená, že s představením novinky mladoboleslavská automobilka nemůže dlouho otálet.

Více výkonu a filtry pevných částic

skoda fabia octavia novemodely skoda fabia octavia novemodely Slabší verze populární zážehové čtrnáctistovky 1.4 16V vyvine ve Škodě Fabia Combi, Fabia Sedan, Octavia a Octavia Combi nově maximální výkon 59 kW, to znamená o 4 kW více než v současnosti. Ve fabii ponese motor označení 1.4 16V zatímco v octavii 1.4 MPI. Vznětové jednotky 1.9 TDI 77 kW a 2.0 TDI bude možné objednat s bezúdržbovým filtrem pevných částic.

Definitivně se rovněž potvrzuje nasazení turbodieselu 2.0 TDI 125 kW v Octavii RS a Octavii Combi RS, který bude standardně doplněn o filtr pevných částic. Jednotka vyvine maximální výkon 125 kW při 4200 otáčkách a točivý moment 350 Nm při 1800 otáčkách (maximum bude dostupné mezi 1800 – 2500 otáčkami).

Vozy modelového roku 2007 budou dostupné od 27. týdne roku 2006, tedy od druhého červencového týdne. Děkujeme tímto za zajímavé informace našemu čtenáři.

Libor Zezulka
Diskuze (202)
31. 5. 2006 22:45
Re: ŠKODA JEDE
Také ovšem získáváš překrásný vůz... Nesmíme již čekat, že Škoda bude prodávat levně (na úrovni Korei své produkty) No, slevu bych viděl tak v rovině 30-40tisíc. Zkus to jinde, není jen jeden prodejce Škodovek. Ten motor je vynikající. :yes:
29. 5. 2006 18:47
Re: TAK, JAK TO JE?
:-) :yes:
29. 5. 2006 18:47
Re: OT: Roomster live poprvé - a naposled.
Možná, že na to, aby byl člověk fandou a držel palce k co nejvyšším prodejům, nemusí být ausgerechnet akcionář ;-) Jinak s tím vývozem souhlas :-) Všechny se asi nevyvezou... ale bude o ně zájem určitě i tam...
29. 5. 2006 18:19
TAK, JAK TO JE?
Je to dobrý. Je to výborný. Velkej šmrnc, úchvatná linie střechy, všechno na kastli dotažené. Za volantem - poměrně skromná sedadla, ovšem výborně se na nich sedí. Přístrojovka přesně ják má být, žádné pentle, vše účelné, praktické. Rámovací guma, tvořící tu parádičku na bočním okně je zcela přirozeně zakomponovaná do okna. Ohledneš se a fakt vidíš krásně ven. Vystoupím - zadní dveře, okno, paráda, paráda, opět zde akcentuji střechu auta :yes: Optické těžiště auta zboku je právě až v zadních dveřích... přesně, jak se nám to líbilo na konceptu... Vzadu je trochu víc místa než v prodloužené verzi A8 :-) Fakt... sednu dozadu - a mohu si dát takřka nohu přes nohu... na šíři je to ovšem jen pro dva, logicky. Uprostřed jen s anorektičkou... Krásný výhled do stran i dopředu... vystupuji a uvědomím si, že sedadla jsou pěkně vysoko... je to moc pohodlné. Odklopím víko kufru - velkej, velkej prostor. Je ve stříbrné... šíleně mu to sluší. Úplně se vidím, jak tam dozadu letěj věci na víkend někde v horách... Roomster je vynikající trefa. Nejde ani tak o to, jestli se ti dnes líbí, nýbrž o to, zda tě sejme za tři roky... A v tomto úhlu je Roomster stylotvorný, jak málo co, zde. Ano, souhlasím s testem, Roomster vlastně vytváří novou třídu - trochu menší než MPV, praktičtěšjší než bežnej hatch v malých vozech. Ptám se jaká je odezva - prý velká, již přijali objednávky... Hlavní poznatek - obrovskej prostor pro nohy vzadu, překrásná přední kapota a střecha... boky budem milovat a bude je napodobovat konkurence, velmi podařený posaz za volantem. P.S. Být ve verzi ROOMSTER-CROSS (plasty a 4x4), nestačej ho vyrábět...