Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Kimera EVO37 Martini 7
Kimera EVO37 Martini 7
Kimera EVO37 Martini 7
Kimera EVO37 Martini 7
8 Fotogalerie

Kimera EVO37 dostává edici Martini 7. Odkazuje na závodní úspěchy

Společnost Kimera Automobili oslavuje sedm vítězství týmu Martini Racing Team ve světové rallye představením speciální edice Martini 7 modelu EVO37. Vznikne v limitovaném počtu.

Přede dvěma lety se vynořila společnost Kimera Automobili, která světu vrátila úchvatnou Lancii 037. První kusy již zamířily za zákazníky, tak se firma italského závodníka Luca Bettiho rozhodla připravit další specialitku – verzi Martini 7, která oslavuje sedm vítězství týmu Martini Racing Team ve světovém šampionátu v rallye. Opět vznikne v omezeném počtu.

Závodní tým Martini ve světovém rallyeovém šampionátu v 80. a 90. letech vybojoval sedm vítězství, přičemž to první z nich měla na svědomí právě Lancia 037. Tu postupně nahradila závodní Delta, která získala dalších šest prvenství. Páté a šesté vítězství Delty v šampionátu Lancia oslavila speciálními verzemi Martini 5 a Martini 6 vycházejícími z provedení Delta Evoluzione.

Video placeholder
Svět motorů (upoutávka) • Auto.cz

Na celkový počet vítězství týmu Martini se Kimera Automobili rozhodla navázat speciální verzí svého modelu EVO37, analogicky nazvanou Martini 7. K vývoji svými zkušenostmi přispěli také Claudio Lombardi, Sergio Limone, Vittorio Roberti a Miki Biasion. Právě Miki Biasion byl podle společnosti skutečným pojítkem mezi minulostí a současností. V tiskové zprávě italského dvojnásobného šampiona v rallye označila za nositele kulturního, sportovního a technického odkazu.

Na palubu skočilo i Martini, které oficiálně posvětilo použití svého jména a barevných pruhů na karoserii Kimery EVO37 Martini 7. Totiž i barevné provedení karoserie, polepy a nápisy odkazují na historické úspěchy v rallye a oslavné edice Martini 5 a 6 modelu Delta. Chybět pochopitelně nemohou ani slova World Rally Champion na bocích.

Exteriér krom barevného provedení a nápisů definují také aerodynamické prvky vyrobené z karbonu, včetně předního splitteru a bočních prahů. Na bocích a na víku motoru si můžeme všimnout vstupů vzduchu nebo karbonových výdechů po stranách zadního okna. Zadní nárazník je vybaven rychloupínáky, takže jej lze snadno odstranit a umocnit rallyeový vzhled vozu. Oproti předchozím verzím Kimery EVO37 byla kompletně přepracována kola, která svým vzhledem odkazují na Deltu Evoluzione, ale mají být kvalitněji zpracovaná a především lehčí.

Interiér vozu se dočkal širokého použití karbonu a modré perforované Alcantary s červeným stehováním, přičemž sedadla svým tvarem odkazují na Lancii Delta S4. Na historické závodní Lancie odkazuje také přístrojová deska, a to jak svým provedením, tak barvou podsvícení nebo popisky tlačítek. Na moderní techniku zase odkazují ovladače na středovém tunelu, kterými se nastavuje ABS a kontrola trakce.

Ve srovnání s dosavadními verzemi modelu EVO37 mají být vylepšené také jízdní vlastnosti, čemuž dopomáhá nižší hmotnost. Té bylo dosaženo rozsáhlým použitím karbonových vláken a kevlaru. Konkrétní hodnotu Kimera Automobili neuvádí, víme jen, že EVO37 váží lehce přes jednu tunu. S touto hmotností cvičí zhruba 550 koní (+ 50), které produkuje 2,1litrový přeplňovaný čtyřválec. Převodovka zároveň dostala kratší, „rallyeové“ převody.

Podobně jako výchozí Kimera EVO37, také speciální verze Martini 7 vznikne v přísně omezeném počtu 37 kusů, které odkazují na název vozu. Cena zatím zveřejněna nebyla, ale předpokládáme, že ve srovnání s EVO37 dojde k jejímu nárůstu. Původní vůz přitom startuje v přepočtu zhruba na 12 milionech korun.

Video placeholder
Kimera EVO37 Martini 7 (2023) • Kimera Automobili/YouTube