Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novodobé Diablo je tu! Je modernější, výkonnější a stojí raketu!

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Nová italská značka Eccentrica představuje nový restomod legendárního Lamborghini Diablo. Jeden z nejslavnějších supersportů všech dob je nově modernější, rychlejší, ovladatelnější a exkluzivnější, ale také výrazně dražší.

Konečně je tady! Koncem letošního května nás Italové namlsali na blížící se debut prvního restomodu kultovního Lamborghini Diablo, který se už oficiálně představil v domovském Miláně. Reinkarnace jednoho z nejslavnějších supersportů všech dob přijíždí s inovovaným designem a modernějšími systémy, díky nimž se kultovní ikona z minulosti přibližuje novějším rychlým plackám.

Novodobé Lamborghini Diablo je dílem nové značky Eccentrica, kterou založil italský podnikatel a sběratel vozů Lamborghini jménem Emanuel Colombini. Pro nejmodernější evoluci Diabla se spojil s italskými návrháři z designového studia BorromeodeSilva, zkušenými inženýry a techniky a světoznámými výrobci potřebných komponentů jako Pirelli, Brembo, Capristo nebo Alcantara.

Hlavním cílem bylo spojení kultu originálního býčího supersportu s větší exkluzivitou a moderními jízdními schopnostmi. Eccentrica se inspirovala extrémním Diablem GTR a podle okruhového speciálu začala vylepšovat silniční variantu. Odhaluje, že téměř každý panel karoserie je minimálně lehčí než originál. Při vývoji vsadila zejména na exotické materiály, jakými jsou karbon nebo titan z 3D tiskárny.

Nové Diablo tak je celkově tužší a lehčí než originál. Základem restomodu je původní model s ikonickými vyklápěcími světlomety, kterému technici vylepšili atmosférický 5,7litrový vidlicový dvanáctiválec. Novinkou jsou nové vačkové hřídele, ventily a výfuk Capristo. S výslednými 404 kW (550 koňmi) a 600 Nm je o 42 kW (58 koní) výkonnější než originální Diablo.

Video se připravuje ...

Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,5 sekundy a slibuje maximální rychlost 335 kilometrů v hodině. Tenhle restomod je navíc o celkové ovladatelnosti, a tak se představuje se šestipístovými brzdami Brembo a lepivými pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo R, díky jejichž spolupráci zastaví ze 100 km/h na pouhých 34 metrech. Inženýrům se povedlo dosáhnout dvacetiprocentního zlepšení. Schopnost vyvinout boční přetížení až 1,2 G z vylepšeného „Lamba“ dělá seriózní okruhovou hračku.

Eccentrica zatím dokončila a ukázala první prototyp restomodu a oznámila, že v budoucnu vyrobí celkem devatenáct vozů. Každý z nich bude vznikat šestnáct až osmnáct měsíců a bude stát necelých 29 milionů korun. Zájemci navíc musí počítat s tím, že tato cena nezahrnuje nákup výchozího vozu, na kterém restomod vznikne. Ten na dnešním trhu stojí minimálně 6,5 milionu korun.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme