Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novodobé Diablo je tu! Je modernější, výkonnější a stojí raketu!

Eccentrica Lamborghini Diablo
Eccentrica Lamborghini Diablo
Eccentrica Lamborghini Diablo
Eccentrica Lamborghini Diablo
23 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Nová italská značka Eccentrica představuje nový restomod legendárního Lamborghini Diablo. Jeden z nejslavnějších supersportů všech dob je nově modernější, rychlejší, ovladatelnější a exkluzivnější, ale také výrazně dražší.

Konečně je tady! Koncem letošního května nás Italové namlsali na blížící se debut prvního restomodu kultovního Lamborghini Diablo, který se už oficiálně představil v domovském Miláně. Reinkarnace jednoho z nejslavnějších supersportů všech dob přijíždí s inovovaným designem a modernějšími systémy, díky nimž se kultovní ikona z minulosti přibližuje novějším rychlým plackám.

NovodobéLamborghini Diablo je dílem nové značky Eccentrica, kterou založil italský podnikatel a sběratel vozů Lamborghini jménem Emanuel Colombini. Pro nejmodernější evoluci Diabla se spojil s italskými návrháři z designového studia BorromeodeSilva, zkušenými inženýry a techniky a světoznámými výrobci potřebných komponentů jako Pirelli, Brembo, Capristo nebo Alcantara.

Hlavním cílem bylo spojení kultu originálního býčího supersportu s větší exkluzivitou a moderními jízdními schopnostmi. Eccentrica se inspirovala extrémním Diablem GTR a podle okruhového speciálu začala vylepšovat silniční variantu. Odhaluje, že téměř každý panel karoserie je minimálně lehčí než originál. Při vývoji vsadila zejména na exotické materiály, jakými jsou karbon nebo titan z 3D tiskárny.

Nové Diablo tak je celkově tužší a lehčí než originál. Základem restomodu je původní model s ikonickými vyklápěcími světlomety, kterému technici vylepšili atmosférický 5,7litrový vidlicový dvanáctiválec. Novinkou jsou nové vačkové hřídele, ventily a výfuk Capristo. S výslednými 404 kW (550 koňmi) a 600 Nm je o 42 kW (58 koní) výkonnější než originální Diablo.

Video placeholder
Lamborghini Revuelto • Zdroj: Lamborghini

Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,5 sekundy a slibuje maximální rychlost335 kilometrů v hodině. Tenhle restomod je navíc o celkové ovladatelnosti, a tak se představuje se šestipístovými brzdami Brembo a lepivými pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo R, díky jejichž spolupráci zastaví ze 100 km/h na pouhých 34 metrech. Inženýrům se povedlo dosáhnout dvacetiprocentního zlepšení. Schopnost vyvinout boční přetížení až 1,2 G z vylepšeného „Lamba“ dělá seriózní okruhovou hračku.

Eccentrica zatím dokončila a ukázala první prototyp restomodu a oznámila, že v budoucnu vyrobí celkem devatenáct vozů. Každý z nich bude vznikat šestnáct až osmnáct měsíců a bude stát necelých 29 milionů korun. Zájemci navíc musí počítat s tím, že tato cena nezahrnuje nákup výchozího vozu, na kterém restomod vznikne. Ten na dnešním trhu stojí minimálně 6,5 milionu korun.

Začít diskuzi