Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Abarth F595 sdílí motor s Formulí 4 a má unikátní výfuk

Ondřej Mára Ondřej Mára 16. 7. 2021 • 09:15
21
3
Zobrazit náhledy (21)
Abarth F595 Abarth F595 Abarth F595 Abarth F595 Abarth F595 Abarth F595 Abarth F595 Abarth F595 Abarth F595 Abarth F595 Abarth F595 Abarth F595 Abarth F595 Abarth F595 Abarth F595 Abarth F595

Nová stylovka oslavuje padesáté výročí monopostu Formula Italia, který navrhl Carlo Abarth

Po nedávné limitce Esseesse, která vznikla jako připomínka upraveného modelu z roku 1964, představuje Abarth další speciální model, který tentokrát připomíná o něco mladší stroj. Nový Abarth F595 totiž oslavuje padesát let závodního monopostu Formula Italia, za jehož návrhem stál Carlo Abarth.

Na počest tohoto výročí pak i nový Abarth F595, kde písmenko F odkazuje na výraz Formule, dostal motor ze závodního vozu. Tedy svým způsobem. Pod kapotou je totiž 1,4litrový motor T-Jet, splňující emisní normu Euro 6D Final, který je ale současně i základem pro závodní monopost Tatuus, se kterým se jezdí závody F4 v Itálii a Německu.

Ovšem zatímco motor pro Formuli 4 je naladěn na 160 koní, Abarth F595 slibuje až 123 kW (167 k) a 230 Nm točivého momentu. Motor dostal turbodmychadlo Garrett s kompresí 9:1 a nejvyšší točivý moment slibuje již od 2.250 otáček. Motor je možné kombinovat s manuální převodovkou i pětistupňovým automatem s pádly pod volantem.

Akceleraci z 0 na 100 km/h přitom vůz zvládá s manuální převodovkou za 7,3 sekundy, zatímco se sekvenčním automatem za 7,4 sekundy. Maximální rychlost je pak až 218 km/h.

Zajímavostí je také výfukový systém Record Monza Sovrapposto se čtyřmi koncovkami, které jsou nově umístěny vertikálně nad sebou – po dvou na každé straně. Výfuk je navíc vybaven aktivní klapkou, takže po stisknutí tlačítka škorpiona na palubní desce začne vydávat ještě výraznější sportovní zvuk.

K lepší ovladatelnosti automobilu pak přispívají standardní zadní tlumiče Koni s adaptivní technologií Frequency Selective Damping již ve standardu nebo chlazené kotoučové brzdy navržené přímo v Abarthu, které mají průměr 284 mm vpředu a 240 mm vzadu.

Nový Abarth F595 bude dostupný v karosářském provedení hatchback i kabriolet a snadno rozpoznatelný například díky modře lakovaným zrcátkům nebo linkám v předním i zadním nárazníku. Do podběhů se nastěhovala 17“ matně černá kola Sport a karoserii zdobí i několik plaketek F595.

Interiér dostane kůží obšívaný volant nebo sportovní sedadla Abarth, která však mohou být za příplatek nahrazena sedadly Sabelt. Řada doplňků je pak lakována černou barvou, jako například rámeček infotainmentu.

Související články

Témata
Avatar - Plautus
18. 7. 2021 10:13
Re: nasupená kabela
To tvoje citigo si v dynamike natrie na chlieb už obyčajný Abarth 500. Trochu nadnesene povedané, jazdí to ako motokára. Samozrejme každému podľa chuti, na vozenie detí stačí aj “krabica od sandálov”. Ale vystupovať s úsmevom vyčareným z jazdy nebudú :D
Avatar - xxc
16. 7. 2021 20:36
Re: nasupená kabela
Neviem, na vozenie dietata do skoly mi pride lepsie Citigo. Je to tiche a pruznost je celkom v pohode. To iste Mustang. Mozno keby som ho mal v garazi a jazdil s kamaratmi nejaky okruh, mal by som iny nazor :-) Ale do mesta na nakupy a rozvoz to uz bude prekonane.
Avatar - lamal
16. 7. 2021 17:37
nasupená kabela
Potesi.. Vzdy ked ho vidim v reale, tak vykuzli pozitivne myslienky... tymi 4mi pidi rurkami si nie som isty, ale zvuk bude dobry. Viac ako s casom 0-100 presvedci v pruznosti na kvalty a mozno tie Koniny budu lepsie aj na horsie cesty, kde 500fka dost trpi.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud