Nový Fiat Panda: V Česku od 199.900,- Kč
V ceníku Pandy najdeme čtveřici motorizací a dva stupně výbavy. V Německu nejvyšší výbavu „Lounge“ zatím v českém katalogu nenajdeme, časem se však objeví.
Levnější „Pop“ se pojí pouze k atmosférickému osmiventilovému čtyřválci o objemu 1,2 litru a s výkonem 51 kW. S ním vyvine Panda maximální rychlost 164 km/h a na stovku zrychlí za 14,2 sekundy, což pro městské účely dostačuje.
Základní výbava zahrnuje nárazníky v barvě karoserie, ocelová kola o velikosti 14", posilovač řízení Dualdrive, airbagy pro řidiče a spolujezdce, okenní airbagy, elektrická okna vpředu, zadní opěrky hlavy nebo přípravu pro rádio (4x repro).
Vyšší specifikace „Easy“ k tomu přidává například přípravu pro rádio (6x repro), aktivní opěrky, podélné střešní ližiny, zpětná zrcátka lakovaná v barvě karoserie, dálkové ovládání centrálního zamykání, dělené zadní sedadlo 60/40 nebo manuální klimatizaci.
Z příplatkové výbavy jmenujme například boční airbagy (5.500,- Kč), volant a hlavici řadicí páky v kůži (5.500,- Kč, jen pro Easy), čtrnáctipalcová litá kola (8.100,- Kč, jen pro Easy), elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka (1.700,- Kč), automatická klimatizace (15.000,- Kč; pro Pop za tuto cenu pouze manuální), výškově stavitelné sedadlo řidiče (2.200,- Kč), mlhovky (3.800,- Kč), přídavné topení (4.900,- Kč, nelze pro Pop a motor 1,2) nebo rádio s CD/MP3 (8.500,- Kč, jen pro Easy). ESP bohužel není součástí výbavy (resp. je standardem jen pro automat), přijde na 7.900,- Kč.
Slabší, nepřeplňovaný 0,9 TwinAir (48 kW) bude u dealerů k dispozici od května. V ceníku dále najdeme i možnost přestavby vozu na LPG a to za 27.600,- Kč. V září se mohou těšit fandové výletů mimo silnice, protože na náš trh dorazí verze Climbing s pohonem 4x4. Tu doplní verze Trekking se systémem Traction+. Ten pomáhá trakci při jízdě na nezpevněných površích a při horších povětrnostních podmínkách; je jakousi nadstavbou ESP. Řídicí jednotka simuluje pomocí speciálních algoritmů pro ovládání brzdového systému chování svorného diferenciálu. Traction+ se aktivuje tlačítkem na přístrojové desce a je v činnosti do rychlosti 30 km/h.
Fiat Panda – Ceny na českém trhu | ||||
Motor | 1,2 8V | 1,3 MultiJet | 0,9 85 HP TwinAir | 0,9 65 HP TwinAir |
Převodovka | 5M | 5M | 5A | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1242 | 1248 | 875 | 964 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/4 | 2/4 | 2/4 |
Největší výkon [kW/ot/min] | 51/5500 | 55/4000 | 63/5500 | 48/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/ot/min] | 102/3000 | 190/1500 | 145/1900-3000 | 89/3500 |
Max. rychlost [km/h] | 164 | 168 | 177 | 157 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,2 | 12,8 | 11,2 | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,2 | 3,9 | 4,2 (4,1) | 4,2 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 940 | 1035 | 975 | - |
Cena Pop [Kč] | 199.900,- | - | - | - |
Cena Easy [Kč] | 224.900,- | 289.900,- | 289.900,- | 239.900,- |