Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Fiat Panda: V Česku od 199.900,- Kč

Aleš Jungmann
Diskuze (58)
Zbrusu nová Panda se odedneška oficiálně prodává, akční ceník začíná pod magickou hranicí 200 tisíc Kč.

V ceníku Pandy najdeme čtveřici motorizací a dva stupně výbavy. V Německu nejvyšší výbavu „Lounge“ zatím v českém katalogu nenajdeme, časem se však objeví.

Levnější „Pop“ se pojí pouze k atmosférickému osmiventilovému čtyřválci o objemu 1,2 litru a s výkonem 51 kW. S ním vyvine Panda maximální rychlost 164 km/h a na stovku zrychlí za 14,2 sekundy, což pro městské účely dostačuje.

Základní výbava zahrnuje nárazníky v barvě karoserie, ocelová kola o velikosti 14", posilovač řízení Dualdrive, airbagy pro řidiče a spolujezdce, okenní airbagy, elektrická okna vpředu, zadní opěrky hlavy nebo přípravu pro rádio (4x repro).

Vyšší specifikace „Easy“ k tomu přidává například přípravu pro rádio (6x repro), aktivní opěrky, podélné střešní ližiny, zpětná zrcátka lakovaná v barvě karoserie, dálkové ovládání centrálního zamykání, dělené zadní sedadlo 60/40 nebo manuální klimatizaci.

Z příplatkové výbavy jmenujme například boční airbagy (5.500,- Kč), volant a hlavici řadicí páky v kůži (5.500,- Kč, jen pro Easy), čtrnáctipalcová litá kola (8.100,- Kč, jen pro Easy), elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka (1.700,- Kč), automatická klimatizace (15.000,- Kč; pro Pop za tuto cenu pouze manuální), výškově stavitelné sedadlo řidiče (2.200,- Kč), mlhovky (3.800,- Kč), přídavné topení (4.900,- Kč, nelze pro Pop a motor 1,2) nebo rádio s CD/MP3 (8.500,- Kč, jen pro Easy). ESP bohužel není součástí výbavy (resp. je standardem jen pro automat), přijde na 7.900,- Kč.

Slabší, nepřeplňovaný 0,9 TwinAir (48 kW) bude u dealerů k dispozici od května. V ceníku dále najdeme i možnost přestavby vozu na LPG a to za 27.600,- Kč. V září se mohou těšit fandové výletů mimo silnice, protože na náš trh dorazí verze Climbing s pohonem 4x4. Tu doplní verze Trekking se systémem Traction+. Ten pomáhá trakci při jízdě na nezpevněných površích a při horších povětrnostních podmínkách; je jakousi nadstavbou ESP. Řídicí jednotka simuluje pomocí speciálních algoritmů pro ovládání brzdového systému chování svorného diferenciálu. Traction+ se aktivuje tlačítkem na přístrojové desce a je v činnosti do rychlosti 30 km/h.

Fiat Panda – Ceny na českém trhu
Motor1,2 8V1,3 MultiJet0,9 85 HP TwinAir0,9 65 HP TwinAir
Převodovka5M5M5A5M
Zdvihový objem [cm3]12421248875964
Válce/ventily4/24/42/42/4
Největší výkon [kW/ot/min]51/550055/400063/550048/6000
Největší toč. mom. [Nm/ot/min]102/3000190/1500145/1900-300089/3500
Max. rychlost [km/h]164168177157
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,212,811,2-
Komb. spotřeba [l/100 km]5,23,94,2 (4,1)4,2
Pohotovostní hmotnost [kg]9401035975-
Cena Pop [Kč]199.900,----
Cena Easy [Kč]224.900,-289.900,-289.900,-239.900,-

Aleš Jungmann
Diskuze (58)
14. 3. 2012 19:04
Motory...
... za mě sklamání, ale auto vypadá super. Je to podle mě jedno z nejlepších mikroaut na trhu, ale co si do toho koupit za motor? Není moc na výběr, v podstatě jen starší benzín 1.2, vhodnou do města nebo drahý multijet 1.3.

Dvouhrnek bych za motor snad radši ani nepovažoval, slabší verze je uplně mimo, to už raději klasiku 1.2 a silnější dvouhrnek zatím, dle různých pramenů, nikoho nepřesvědčil (spotřeba a kultivovanost) a navíc je pekelně drahý, stejná cena jako diesel ;-) Už jen z toho čísla "2", jako počet válců, mi běhá mráz po zádech...

Takže co nakonec zvolit? Fakt nevím, výběr motorů jinak hodně povedenou Pandu zabíjí. Řekl bych, že většina vyjede právě s motorem 1.2 a výbavou Easy + nějaký ten doplněk a oproti dvohrnku ještě pár peněz zbyde >:D
14. 3. 2012 12:33
Re: Panda
S tím souhlasím.Včera jsem si Pandu prohlídl.Sice to byla verze POP,ale moje dojmy jsou tyto:

Dojmy z Pandy 1.2 POP:

Takže inteiér i na základní verzi kvalitní.Závirání dveří vyzkoušeno na zadní dveřích s vytaženým oknem,podle zvuku tipuju dvojité těsnění.Celkově pozitivní dojem.I z té zakladní mám lepší dojem než ze Citigo.Komfortní blikání 5x.Plastový volant nemusím,ale drží se dobře.Palubní deska na omak příjemná.Řazení při zařazení jedničky mě přišlo dobré.
13. 3. 2012 23:01
Re: Cargo Up!
V jiné diskuzi někdo psal, že jde o poloprůhlednou fólii, či co.
13. 3. 2012 22:58
Re: Nezbývá než věřit...
To, že člověk Fiaty nekupuje, ještě neznamená, že si přeje jejich smrt.
13. 3. 2012 18:44
Re: Cargo Up!
Ten stierač na plechových piatych dverách je náhodou cool doplnok... ;-)