Nový Ford Mustang dostane hybridní čtyřválec, prozradil inženýr
Už několik měsíců se spekuluje o tom, že se Mustang v nové generaci nevyhne elektrifikaci. Ford Mustang Hybrid se nyní začíná skutečně rýsovat.
Ford se už připravuje na příchod nové generace legendárního pony caru Mustang. Ta je připravována pro rok 2023, a tak se už pomalu začínají rýsovat informace o napjatě očekávané novince.
Čile se debatuje hlavně o nabídce motorů, protože se všeobecně předpokládá, že se nový Mustang nevyhne elektrifikaci, což nyní nepřímo potvrdil i jeden z inženýrů automobilky.
Ten totiž na svém profilu na profesní síti Linkedin prozradil, že v rámci své práce se zabýval hybridním ústrojím pro novou generaci Mustangu. Konkrétně zmiňuje analýzu nových derivátů s hybridním čtyřválcem 2.3 EcoBoost a hybridním vidlicovým osmiválcem o objemu pěti litrů.
Pokud jsou tyto informace správné, znamená to, že se Mustang nevyhne elektrifikaci, a to ani v případě vrcholného osmiválce. Na druhou stranu označení „hybrid“ je blíže nespecifikované, v tuto chvíli tak není jasné, zda tu mluvíme o plug-in hybridu schopném dlouhodobé jízdy čistě na elektřinu, nebo naopak „jen“ mildhybridu, u něhož má elektromotor jen pomocnou funkci, pro snížení spotřeby a zvýšení elánu spalovacího motoru. Nabízí se totiž obě možnosti, Ford pracuje jak na mildhybridech, tak na plug-in hybridech, přičemž pro budoucí Mustang jsou reálná obě řešení.
Dobrou zprávou je každopádně fakt, že si Mustang i v nové generaci uchová vidlicový osmiválec. Ten se stal hitem i na evropských trzích, třeba v Česku kvůli nízkému zájmu základní čtyřválec zcela vypadl z nabídky. Na druhou stranu čtyřválcový motor bude potřebný kvůli flotilovým emisím, a tak si ho Mustang nepochybně uchová i do budoucna. Ostatně z toho důvodu se spekuluje o příchodu čistě elektrické verze - elektrický crossover Mustang Mach-E je prodejně úspěšný, elektrický derivát má dostat i tradiční rival Mustanga, Chevrolet Camaro.
Na potvrzení informací o elektrifikovaných motorech budoucího Mustangu si ještě musíme počkat. Už by to ale nemělo trvat dlouho. Rok 2022 by měl být pro aktuální šestou generaci poslední, a tak se v následujících měsících začne nástupce již jistě rýsovat a odhalovat své detaily.