Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Mustang dorazí v roce 2023. Co od něj čekat?

David Bureš
Diskuze (28)

Aktuální generace Fordu Mustang je na trhu od roku 2015, a tak už se blíží doba příchodu nástupce. Dorazí v roce 2023, byť zatím není zcela jasné, v jaké podobě.

Ford Mustang patří mezi legendy automobilového světa. Vznikl v šedesátých letech jako auto pro mladé a přestože už takovou roli dnes primárně nehraje, v nabídce Fordu zůstává i nadále. A nezmění se to ani v následujících letech. Za dveřmi je totiž nástupce.

Podle zákulisních zpráv dorazí v roce 2023, což zároveň znamená, že letos uvedený derivát Mustang Mach 1 je svým způsobem rozlučka s touto generací. Toto vyplnění mezery mezi běžnou nabídkou a ostrými deriváty Shelby se bude vyrábět pouhé dva roky, v letošním modelovém roce a v tom příštím. Poté už přijde čas nástupce.

Co od něj čekat, zatím pořád není zcela jasné. Aktuální generace sice byla přizpůsobena také Evropě, kde se Mustang vůbec poprvé ve své bohaté historii prodává také oficiálně, a to velice úspěšně, poslední dobou však prodejní čísla silně ovlivňují flotilové emise. Ford totiž uměle omezuje počet dovezených kusů, aby Mustang zbytečně nezvyšoval flotilový průměr. I proto bylo u nás v roce 2018 podle statistik Svazu dovozců automobilů registrováno 283 exemplářů Mustangu, zatímco pro letošní rok má tuzemské zastoupení alokováno jen 85 kusů.

I z toho důvodu se dá očekávat, že minimálně pro Evropu dojde k nějaké formě elektrifikace, nejspíše v podobě plug-in hybridního pohonu, který by doplnil klasický osmiválec. Vyloučen není ani příchod čistě elektrické verze. Už takřka jistotou je pak podle zákulisních zpráv nabídnutí pohonu všech kol.

Vé osmička každopádně v nabídce určitě zůstane, hitem je po celém světě, i u nás. Ostatně českým prodejům Mustangu osmiválec vždy dominoval, výsledkem čehož byl základní čtyřválec v průběhu času vyškrtnut z tuzemské nabídky. I proto se nabízí, že by plug-in hybridní Mustang mohl využít spíše šestiválec nebo dokonce rovnou osmiválec, nízký zájem o čtyřválcové provedení totiž nebylo tak ojedinělé. Také třeba ve Velké Británii se jen 15 % Mustangů prodalo s nabízeným čtyřválcem 2.3 EcoBoost.

Naopak zájem je o supervýkonné verze Shelby, které se na evropský trh dostanou jen prostřednictvím šedého dovozu. Není tak vyloučeno, že se v příští generaci taková provedení dostanou do Evropy také oficiálně. Ford by ale musel nějak zajistit vykompenzování jeho vysokých emisí. Tak snad se elektromobilům značky bude prodejně dařit, aby k nám Shelby mohl dorazit…

David Bureš
Diskuze (28)
5. 8. 2021 23:24
Re: Tak pokud Ford.....
Nikoliv, za pár let si snad (doufám) pořídím současnou generaci. :-)
5. 8. 2021 16:49
Re: Re: Co od něj čekat ?
72% za ochranu dospělých a 32% za ochranu dětí v crashtestu jistě není o jízdních asistentech. Bez ohledu na dobrou kombinaci osmiválce a manuální převodovky.
Avatar - kari.laz
5. 8. 2021 14:25
Re: Pokuď
Nevím no, na jednu stranu asi jo na druhou stranu se drtivá většin aprodá s V8 a než si koupit V6 hybrid, který by nejspíše i cenově šel podstatně víš, sáhnu po americké konkurenci s V8, případně po evropské, nebo japonské také s V(R)6. Pokud by cenově nebyl od konkurence zásadně vzdálen, neviděl bych důvod zrovna pro Mustanga a myslím, že by jeho prodeje značně klesly.
5. 8. 2021 14:18
Re: Pokuď
Zase V6 hybrid by byl lepší než nic nebo EV ale stejně v 2030 máme jezdit jen v EV ci vodíku
Avatar - Ozzman
5. 8. 2021 13:00
Re: Pokuď
To mas samozrejme pravdu