Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Mustang GTD má přes 800 koní a může na silnice. Chce porazit ty nejlepší

Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD
68 Fotogalerie
Diskuze (0)

Extrémní supersport má výkon přes 800 koní, speciální podvozek i aerodynamiku a slavný německý okruh má zajet v čase pod 7 minut.

Automobilka Ford dnes představila svůj zatím nejostřejší silniční Mustang, nesoucí pro Evropany možná lehce úsměvné označení GTD. Při jeho vývoji přitom zužitkovala i technologie z konceptu GT3, který se v příštím roce postaví na start závodu 24 hodin Le Mans.

Novinka modrého oválu sice nabízí i silniční značky, jak už je ale asi na první pohled zřejmé, Mustang GTD vznikal především s důrazem na okruhové ježdění. Ostatně podle automobilky by měl zajet slavný německý Nürburgring v čase pod 7 minut. Bavíme se tak o teritoriu skutečných supersportů.

Video placeholder
Nový Ford Mustang GTD • Zdroj: Ford Motor Company

Mustang GTD boří všechny zažité představy o supersportu. Je to pro nás nový přístup. Nevytvořili jsme silniční vůz pro okruh, ale závodní vůz pro silnici. Mustang GTD přebírá závodní technologie z našeho závodního vozu Mustang GT3, vkládá je do karbonové karoserie Mustangu a vypouští je na silnici,“ uvedl Farley.

Srdcem nejostřejšího silničního Mustangu je 5,2litrový kompresorem přeplňovaný motor V8, vyvinutý speciálně pro tento model, který má omezovač až u 7500 otáček a nabízí výkon přes 800 koní. Přesná čísla zatím automobilka nezveřejnila, bezpečně však půjde o historicky nejvýkonnější silniční Mustang. Motor je navíc spojen s titanovým výfukem s aktivní klapkou.

Zajímavostí je také uspořádání transaxle, kdy převodovka není za motorem, ale u zadní nápravy, díky čemuž se povedlo dosáhnout rozložení hmotnosti téměř 50:50. Jedná se přitom o osmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která je s motorem spojena karbonovým kardanem. Vůz navíc dostal nový systém variabilní kontroly trakce se speciálním režimem Track Mode.

Další specialitou nového Mustangu GTD je semi-aktivní podvozek, který umožňuje nastavit tuhost pružin a světlou výšku. Navíc je podvozek vybaven i adaptivními tlumiči. V rámci Track Mode se pak světlá výška vozu snižuje o 40 mm.

Vpředu je lichoběžníková náprava s nestejně dlouhými rameny, zajímavější je však zadní náprava s konstrukcí typu push-rod. Kvůli tomuto nezvyklému řešení, v kombinaci s hydraulickým systémem a systémem chlazení transaxle, tak Mustang GTD postrádá klasický zavazadelník. Ostatně před zadními blatníky vidíme výrazné nasávací otvory, které směřují vzduch k chlazení komponent.

Podběhy vyplňují 20“ kola, standardně kovaná hliníková, volitelně však mohou být i kovaná hořčíková, obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 2 o šířce 325 mm vpředu a 345 mm vzadu. O bezpečné zpomalení se standardně starají karbon-keramické brzdy Brembo.

Výrazně upravená karoserie dostala řadu nových karbonových komponent, které mají snižovat hmotnost i zlepšovat aerodynamiku. Z nových či upravených dílů můžeme jmenovat například přední splitter, kapotu, blatníky, prahy dveří, střechu, víko kufru nebo zadní difuzor. Tedy ve standardu.

Zákazníci si však budou moci připlatit i za další karbonové doplňky, včetně speciálního aerodynamického balíčku. Ten obsahuje aktivní zadní křídlo, zakrytování podvozku nebo hydraulické klapky v předním nárazníku, jejichž úhel je nastaven v optimální kombinaci se zadním křídlem. Zákazníci navíc budou mít na výběr z několika druhů barev, do kterých mohou nechat vůz nalakovat.

Video placeholder
Svět motorů (upoutávka) • Zdroj: Auto.cz

Z interiéru zmizela zadní lavice, řidič a spolujezdec se však mohou těšit na speciální závodní sedačky Recaro, karbonové doplňky a čalounění v kombinaci kůže a semiše Miko. V rámci příplatkové výbavy pak zákazníci dostanou 3D-vytištěné titanové doplňky jako pádla řazení, otočný volič převodovky nebo sériové číslo vozu. Titan by přitom měl pocházet z vyřazených strojů F-22 Raptor.

Ruční výroba speciálního Fordu Mustang bude probíhat v kanadském závodu Multimatic, kam bude dopravena karoserie z Flat Rock Assembly Plant a motor z Dearborn Engine Plant. Cena vozu by pak měla startovat od částky zhruba 300.000 dolarů, což je asi 6,64 milionu korun. Bližší informace automobilka uvolní časem.

"Mustang GTD představuje to nejlepší z Ford Motor Company a to, co náš tým potřebuje dělat každý den. Tak to dopadá, když vezmeme to, v čem jsme dobří, a posuneme hranice, abychom zjistili, kde se bublina zastaví. Představuje podstatu transformace, kterou ve Fordu procházíme, od softwaru po speciální edice vozů,“ uvedl Jim Farley, prezident a generální ředitel společnosti Ford.

Začít diskuzi