Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Ranger dorazí také ve verzi Raptor, jeho zvuk zní velmi zajímavě

Ondřej Mára
Diskuze (16)

V oficiálních materiálech nebyla o Raptoru ani zmínka, Ford ale informace chytře ukryl do on-line premiéry.

Dnešní odhalení čtvrté generace Fordu Ranger zatím technickými specifikacemi šetřilo, což s ohledem na plánované uvedení na trh až v roce 2023 není zas tak překvapivé. Trochu nás ale udivovalo, že se v oficiálních materiálech neobjevila ani zmínka o modelu Raptor, který je konečně nedílnou součástí i evropské nabídky.

Modrý ovál ovšem s Raptorem stále počítá, což ale nenápadně sdělil až v rámci svého on-line živého přenosu. Během něj totiž zveřejnil QR kód, který po naskenování dovedl diváky na skrytou stránku australského zastoupení Fordu, které bylo vývojem nového Rangeru pověřeno.

Na stránce je přitom umístěno pouze jedno video, které toho zas tak moc neukazuje – pouze datum 02.2022. Na jeho pozadí ale zaznívá velmi zajímavý zvuk motoru, který jasně potvrzuje, že premiéra ostrého Rangeru Raptor proběhne v únoru příštího roku. A evidentně se máme na co těšit.

Zvuk motoru totiž neodpovídal zvuku dvakrát přeplňovaného dieselu, kterým je osazen současný Ranger Raptor, ani zvuku benzínového 2,3litrového čtyřválce, kterým je osazen americký Ford Ranger. Jednotka zněla spíše jako přeplňovaný benzínový motor V6, o kterém se ale zatím v oficiálních materiálech Ford nezmínil.

Video se připravuje ...

Prozatím totiž víme, že nová generace Rangeru bude osazena dvěma verzemi dvoulitrového dieselu, přičemž jeden nabídne dvojité přeplňování, které doplní vrcholný 3,0litrový vznětový vidlicový šestiválec. Američané by pak jako alternativu mohli dostat ještě benzínový 2,3litrový benzínový čtyřválec EcoBoost.

Pokud by se ale potvrdily dojmy z poodhaleného zvuku a nový Ranger Raptor byl skutečně osazen benzínovým vidlicovým šestiválcem, pak by podle zahraničních kolegů mohlo jít buď o 2,7litrový twin-turbo EcoBoost z nového modelu Bronco, nebo o 3,0litrový twin-turbo EcoBoost z Fordu Explorer ST.

Pohonná jednotka z Fordu Bronco by mohla nabídnout nejvyšší výkon okolo 330 koní a až 560 Nm, zatímco větší šestiválec z Exploreru ST by mohl výkon posunout až na 400 koní a 560 Nm. Tedy v závislosti na použitém palivu a samozřejmě také naladění pro potřeby uživatelé pick-upu.

Na spekulace, zda se benzínový Ranger Raptor dostane také do Evropy, nebo dostaneme naftového či plug-in hybridního dinosaura, je zatím brzy. Už tisková zpráva ale naznačovala, že přepracovaná příď umožní zástavbu nových pohonných jednotek. O plug-in hybridním pohonu nového Rangeru se pak mluvilo již s dlouhým předstihem. Nyní ale nezbývá než čekat, co nám Ford v únoru naservíruje.

Ondřej Mára
Diskuze (16)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
25. 11. 2021 23:52
Re: 2.7V6 ecoboost?
5.7 V8 diaľky svižne do 14 (aj menej), mesto 16-17 , 3,5t vozík do 19l
R6 d je do takéhoto auta ideál, čo si budeme hovoriť/písať.
25. 11. 2021 20:58
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste> http://www.fordauto.sk/
Avatar - curwasportiva
25. 11. 2021 20:34
Re: Re: 2.7V6 ecoboost?
A hlavne ten rozdil ve spotrebe je minimalni, litr sem litr tam…
25. 11. 2021 20:31
Re: Re: 2.7V6 ecoboost?
Když při cestování po západním pobřeží řídila přítelkyně, tak měla opakovaně s Dodge Journey 3.6 průměr kolem 9l. A nikdo tomu taky nechtěl věřit. Další roky jsem už pujcoval V8, ale při těch cenách benzínu vtip.
Avatar - curwasportiva
25. 11. 2021 20:15
Re: 2.7V6 ecoboost?
Ano to co rikam je hlavne mimo mesto a v malem mesta a to nic moc. Ja za svym moc netaham, ale cele leto jsem tahal se Sierrou 3500 s 6.6l Duramax a to 8m dlouhy 3m vysoky a 5.5t tezky trailer a dlouhodobe za 17l nafty.
A ano jezdim do 125km/ dalnice 115 okresky a docela predjizdim, pekny kick down a plny a jen si uzivam zrychleni a zvuk motoru