Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Ranger na českém trhu od 629.990,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Pětimetrový pick-up Ranger se dočkal zcela nového provedení, které se právě začíná prodávat i na českém trhu.

Nový Ranger přijíždí po necelém roce od thajské světové premiéry na český trh. Nový model je nabízen ve třech různých karosářských variantách. Čtyřdveřový Double Cab poskytuje dostatek prostoru pěti dospělým cestujícím. Čtyřdveřový Super Cab si zachovává karoserii bez B-sloupku s vzadu uchycenými zadními dveřmi. Dvoudveřový Regular Cab má dvě místa k sezení a největší nákladový prostor ve své třídě.

Přídi vozu dominují rozlehlá kapota a velká mřížka chladiče, zatímco výrazné lemy blatníků chrání karoserii a zdůrazňují masivní profil Rangeru. Dělený přední nárazník s integrovanými světlomety do mlhy byl navržen tak, aby nedošlo k jeho poškození při jízdě mimo zpevněné komunikace. Hlavní světlomety mají nyní čirou optiku a propracované detaily.

Při pohledu zboku je patrný nový, aerodynamičtější tvar karoserie s výrazným klínovitým profilem. Bočnice nákladového prostoru jsou o 60 mm vyšší a nabízejí tak ještě více prostoru pro všechno, co do něj naložíte. Objem korby narostl o 166 litrů na současných 1266 a majitelé mohou počítat s užitečným zatížením až 1 t.

Zadní čelo bylo navrženo tak, aby s ním mohl snadno manipulovat i dělník se silnými rukavicemi. Z obou stran ho lemují větší sdružené svítilny, které zajišťují lepší viditelnost vozu.

Prostor pro cestující byl v novém Rangeru zcela přepracován. Sedadla mají nově tvarovaná opěradla, vylepšené čalounění a větší opěrky hlavy, nejdražší verze nabídne posádce komfortní sedadla s koženým čalouněním. Paket Thunder/Limited nyní obsahuje informační systém pro jízdu v terénu, sestávající ze kompasu, příčného i podélného sklonoměru a ukazatele venkovní teploty. Středová konzola dostala atraktivní stříbřité provedení.

V novém Rangeru lze nalézt celou řadu odkládacích prostor a revoluční pracovní stolek, který se vysouvá z palubní desky nad rozměrnou schránkou před spolujezdcem. Další dvě přihrádky jsou ve středové konzole. V sériové výbavě nového Rangeru nechybí rádio a přehrávač CD s možností přehrávání skladeb ve formátu MP3. Na přání je dodáván měnič na 6 CD a přídavné reproduktory.

Nový Ford Ranger je poháněn novým turbodieselem Duratorq TDCi 2,5 l se vstřikováním common-rail. Motor dosahuje vyššího výkonu 105 kW při 3500 ot./min i točivého momentu (330 Nm v 1800 ot./min.) při nižší spotřebě (8,9 l/100 km). Turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola poskytuje plošší křivku točivého momentu a rychlejší odezvu na plyn. Nová pohonná jednotka je také výrazně kultivovanější díky vysokotlakému vstřikování paliva (max. tlak 160 MPa) a dvojici vyvažovacích hřídelů.

Za normálních podmínek je točivý moment přenášen pouze na zadní tuhou nápravu, což pomáhá šetřit palivo a snižovat opotřebení hnacího ústrojí. Pro jízdu v terénu či po kluzké vozovce může řidič zvolit pomocí ovladače na palubní desce pohon 4x4 a pro ty nejobtížnější podmínky je k dispozici i redukce.

K lepšímu přenosu výkonu na površích s horší trakcí významně přispívá rovněž diferenciál se zvýšenou svorností. Velkorysé nájezdové úhly (32° vpředu, 21° vzadu, přechodový úhel 28°) v kombinaci se světlou výškou 205 mm umožňují bezproblémový průjezd náročným terénem, pohon všech kol lze aktivovat i za jízdy. Délka Rangeru 5077 mm je, podobně jako rozvor 3000 mm, úctyhodná.

Na českém trhu je základní provedení Rangeru Single Cab prodáváno za 629.990,-Kč bez DPH, Double Cab příjde na 669.990,-Kč a luxusně vybavený Double Cab XLT Upgrade příjde na 864.990,-Kč bez DPH.

Ondřej Láník
Diskuze (9)
16. 1. 2007 12:33
Re: Prodeje?
No s prechozi generaci jezdil vodafoun(oskar), ty meli jich meli docela dost. Nevim kolik jich pujde do soukromeho sektoru (asi mene), ale ranger je predevsim pracant. Pokud podnikas a potrebujes jezdit mimo silnice, je to vyborna volba. A cena je myslim na auto takovych kvalit vic nez dobra.
16. 1. 2007 11:30
Prodeje?
By mě zajímalo,kolik se jich u nás prodá?Určitě to není špatné auto,ale jeho zaměření,jako rodilý evropan moc nechápu... :-O