Nový Ford S-MAX: sportovnější Galaxy
Nedávno zřejmě někdo u Fordu zavelel: "Okrajové segmenty musí být vyplněny a co nejdříve zcela obsazeny!" a tak tu máme další velké MPV nového jména. Sportovních MPV zatím mnoho není (jedním z prvních bylo Mitsubishi Grandis - viz test v aktuálním čísle magazínu Auto.cz), takže relativně nenáročné změny v konstrukci umožňují Fordu nabídnout další model mezi Mondeem a Galaxy.
Nový Ford S-MAX není sedmimístný, ale má sedadla uspořádaná podle klíče 5+2. I takovým jazykem může mluví marketing. Skutečných rozdílů oproti novému Galaxy je však celá řada.
Ford S-MAX je o 69 mm nižší (1607 mm vs. 1676 mm) a o více než 50 mm kratší (4768 mm vs. 4820 mm) než sesterský model. Má odlišně zpracovanou masku chladiče a přední nárazník s integrovanými kruhovými světlomety do mlhy. V bočním pohledu jsou jiná až třetí boční okna a sportovně sešikmený E sloupek karoserie. Za předními koly má S-MAX náznak otvoru pro odvětrání motorového prostoru. Záď je opět zcela jiná, s odlišnými svítilnami i celkovým uspořádáním.
Ford uvádí, že od Galaxy je výrazně odlišný nejen exteriér, ale také provedení vnitřního prostoru nového modelu. Některé nové prvky jsou vidět již z fotografií, na konečný výčet si prosím počkejte pár dní, až informaci přivezeme z premiéry v Ženevě. Jedním z výsledků konverze Galaxy na S-MAX je menší počet odkládacích schránek v interiéru (26 schránek o objemu 90 litrů místo 31 schránek o celkovém objemu 110 litrů).
Do prostoru třetí řady sedadel modelu S-MAX si zákazníci mohou objednat výsuvnou podlahu zavazadlového prostoru. Tento prvek výrazně usnadňuje manipulaci s těžšími zavazadly. Po otevření dveří zavazadlového prostoru lze podlahu vysunout o 48 cm směrem ven z vozu. Zavazadlový prostor má objem 285 až 2000 litrů, podle konfigurace sedadel.
Škála motorù pro Ford S-MAX zahrnuje dva zážehové motory řady Duratec a tři vznětové motory Duratorq TDCi. Na samém vrcholu nabídky stojí pětiválcový přeplňovaný motor Duratec o objemu 2,5 l a výkonu 162 kW, který se montuje i do vozů Focus ST, ale původem pochází z dílen sesterského Volva. Úspěšný motor 2.0 Duratec o výkonu 107 kW a hospodárné vznětové motory doplňují nabídku pohonných jednotek: 1.8 Duratorq TDCi (92 kW), 2.0 Duratorq TDCi (96 kW), 2.0 Duratorq TDCi (103 kW).