Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford S-MAX: sportovnější Galaxy

Ondřej Láník
Diskuze (39)
Sportovních MPV zatím mnoho není (jedním z prvních bylo Mitsubishi Grandis - viz test v aktuálním čísle magazínu Auto.cz), takže relativně nenáročné změny v konstrukci umožňují Fordu nabídnout další model mezi Mondeem a Galaxy.

Nedávno zřejmě někdo u Fordu zavelel: "Okrajové segmenty musí být vyplněny a co nejdříve zcela obsazeny!" a tak tu máme další velké MPV nového jména. Sportovních MPV zatím mnoho není (jedním z prvních bylo Mitsubishi Grandis - viz test v aktuálním čísle magazínu Auto.cz), takže relativně nenáročné změny v konstrukci umožňují Fordu nabídnout další model mezi Mondeem a Galaxy.

Nový Ford S-MAX není sedmimístný, ale má sedadla uspořádaná podle klíče 5+2. I takovým jazykem může mluví marketing. Skutečných rozdílů oproti novému Galaxy je však celá řada.

Ford S-MAX je o 69 mm nižší (1607 mm vs. 1676 mm) a o více než 50 mm kratší (4768 mm vs. 4820 mm) než sesterský model. Má odlišně zpracovanou masku chladiče a přední nárazník s integrovanými kruhovými světlomety do mlhy. V bočním pohledu jsou jiná až třetí boční okna a sportovně sešikmený E sloupek karoserie. Za předními koly má S-MAX náznak otvoru pro odvětrání motorového prostoru. Záď je opět zcela jiná, s odlišnými svítilnami i celkovým uspořádáním.

Ford uvádí, že od Galaxy je výrazně odlišný nejen exteriér, ale také provedení vnitřního prostoru nového modelu. Některé nové prvky jsou vidět již z fotografií, na konečný výčet si prosím počkejte pár dní, až informaci přivezeme z premiéry v Ženevě. Jedním z výsledků konverze Galaxy na S-MAX je menší počet odkládacích schránek v interiéru (26 schránek o objemu 90 litrů místo 31 schránek o celkovém objemu 110 litrů).

Do prostoru třetí řady sedadel modelu S-MAX si zákazníci mohou objednat výsuvnou podlahu zavazadlového prostoru. Tento prvek výrazně usnadňuje manipulaci s těžšími zavazadly. Po otevření dveří zavazadlového prostoru lze podlahu vysunout o 48 cm směrem ven z vozu. Zavazadlový prostor má objem 285 až 2000 litrů, podle konfigurace sedadel.

Škála motorù pro Ford S-MAX zahrnuje dva zážehové motory řady Duratec a tři vznětové motory Duratorq TDCi. Na samém vrcholu nabídky stojí pětiválcový přeplňovaný motor Duratec o objemu 2,5 l a výkonu 162 kW, který se montuje i do vozů Focus ST, ale původem pochází z dílen sesterského Volva. Úspěšný motor 2.0 Duratec o výkonu 107 kW a hospodárné vznětové motory doplňují nabídku pohonných jednotek: 1.8 Duratorq TDCi (92 kW), 2.0 Duratorq TDCi (96 kW), 2.0 Duratorq TDCi (103 kW).

Ondřej Láník
Diskuze (39)
20. 2. 2006 22:58
Re: OT: TEST Citroën C5
Koukám, že paříš >:D Máš tam víc smajlíků, než písmen :-) No... zejtra je taky den ;-) Vrátíme se k pérování :-) :yes:
20. 2. 2006 22:33
Re: Hand Brake
Jo, ten příčnej úchop, myslíš... parádička...
20. 2. 2006 22:32
Re: OT: TEST Citroën C5
Sakra... a jestli máš ty narozeniny... tak vše nej ;-) :yes: :yes:
20. 2. 2006 22:31
Re: OT: TEST Citroën C5
Klid, brácho, seš jedinej, kterýho tenhle citrouš rozrajcoval do ruda ;-) Já si to pozorně přečet´... je to krutá pravda... kdo nechce aby s ním komunikovalo jeho vlastní auto... ten bude spokojenej... jízda jak na vodě... o tomhle to snad na silnicích bejt nemá, nebo jo? Už jsi v tom jel? Já to zažil... přelit´jsem s tím výmol a ani jsem si toho nevšiml... Tohle ovšem není podle mě jednoznačně přasvedčivej klad... fakt nevím, zda to vlastně tak má bejt... Jestli o tom něco víš víc, prosím vysvětli.