Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Elantra: ofenzíva pokračuje

Ondřej Láník
Diskuze (43)
Sedmá novinka za posledních 24 měsíců dělá z korejského Hyundaie na americkém trhu zřejmě nejdravější značku. Nová Elantra je v USA napjatě očekávaný model, který pravděpodobně zásadně ovlivní situaci ve svém tržním segmentu.

Sedmá novinka za posledních 24 měsíců dělá z korejského Hyundaie na americkém trhu zřejmě nejdravější značku. Nová Elantra je v USA napjatě očekávaný model, který pravděpodobně zásadně ovlivní situaci ve svém tržním segmentu. Modelová řada Elantra čeká na nástupce i na evropských trzích...

Nová Elantra pro americký trh má vnější rozměry 4505 x 1775 x 1480 mm a rozvor 2649 mm. Aktuální provedení prodávané na českém trhu má rozměry 4520 x 1720 x 1425 mm, rozvor nyní měří 2610 mm.

V USA bude dodáván pouze čtyřválcový motor 2.0 CVVT (101 kW) v kombinaci s pětistupňovou manuálně řazenou nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Na palubě jsou přitom již dva přední, dva boční a dva hlavové airbagy, ABS, EBD a kotoučové brzdy na všech kolech.

Vnější design rozvíjí styling uvedený nedávno na novém Santa Fe a s předchozím provedením Elantry má jen málo společného. Designéři na několika místech vytvarovali automobil s využitím různých elips, design je opět zaoblený podobně, jako tomu bylo u Elantry ve druhé polovině devadesátých let.

Větší šířka i výška ve srovnání s předchůdcem umožnila zvětšit prostor pro cestující. Karoserie je o 49 procent tužší než dříve, výrobce slibuje důkladně přepracovaný podvozek se vzpěrami McPherson vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu, kde byl také zvětšen průměr stabilizátoru o 5 mm (na 17 mm).

Ondřej Láník
Diskuze (43)
14. 4. 2006 20:18
Re: Jo
Velmi se mýlíš. Obecně sice lze přijmout tvou teorii o účelnosti vynakládaných peněz... , ovšem v konkrétním případě cílíš vedle. Řekněme, že teď píšeme o autu nižší stření třídy... tak nejspíš jsi schopen vyjmenovat všechna auta na světe, která teoreticky připadají v úvahu ke koupi. No, a podle mě přece, když se rozhodneš koupit auto v nižší střední, vybereš to, co se ti líbí, co tě zaujme vzhledem, motorem a tak, a když vybereš, tak až pak si zjistíš, kolik tě bude stát. Je to podobné jako u bot, přece - jdeš do obchodu, vyzkoušíš ty boty, co se ti líbí, co ti padnou... a pak u kasy ti řeknou, co zaplatíš. Obrácenej postup, to je zjištovat, které auto je v tom segmentu nejlevnější (nebo boty, brejle, atd), a to si koupit, je pro mne nepřijatelnou praktikou.