Nový Hyundai Genesis se bude od jara prodávat i u nás
Během prvního dne přijali prodejci rekordních 3500 objednávek, doma je tedy o tento luxusní model zájem velký. Hyundai hodlá v příštím roce prodat po celém světě 62.000 vozů, z toho 32.000 v Koreji a 30.000 na zahraničních trzích. Mezi ně patří i ten náš, české zastoupení začne druhou generaci Genesis prodávat v 2. čtvrtletí roku 2014.
S délkou 4990 mm a rozvorem 3010 mm (mezigeneračně +70 mm) míří na horní okraj vyšší střední třídy a bude jistě lovit zákazníky i v segmentu luxusních pětimetrových sedanů.
Vývoj nového modelu trval čtyři roky a stál v přepočtu 9,5 miliardy korun. Jednou z hlavních inovací je pohon všech kol 4x4 HTRAC, který používá pro rozdělení točivého momentu mezi zadní a přední kola elektronicky řízenou mezinápravovou vícelamelovou spojku. Řidič si může zvolit ze dvou režimů činnosti systému – Normal a Sport. Podvozek využívá elektronicky řízené tlumiče, k tomu dostal elektronicky řízené brzdy, variabilní převod řízení a elektrický posilovač umístěný na hřebenové tyči (R-MDPS). Karoserie je z poloviny vyrobena z vysokopevnostních ocelí, torzní tuhost skeletu vzrostla o 16 % a tuhost v ohybu o 40%.
Čtveřice motorů využívá přímé vstřikování GDI, jedná se o zážehové agregáty V6 a V8 o objemu 3,0 až 5,0 litru. Motor 3.8 GDI/232 kW se prodává i na českém trhu v modernizovaném modelu Genesis Coupé první generace, to samé platí o osmistupňové automatické převodovce, která je pro nový sedan Genesis standardem. Vrcholem nabídky je osmiválec 5.0 GDI s nadstandardními parametry 312 kW a 519 N.m.
O bezpečnost se stará mimo jiné adaptivní tempomat ACSS, který kombinuje radar s kamerovými senzory a umí automaticky zpomalit až do úplného zastavení. Dále Genesis dostal radarový systém sledování mrtvého úhlu (BSD), asistenty pro jízdu v pruzích (LCA a LDWS), systém udržování v jízdním pruhu (LKAS) nebo upozornění na křižující vozidla vzadu při couvání (RCTA).
Ke komfortním funkcím patří mimo jiné automatické parkování, bezdotykové otevírání zavazadlového prostoru nebo head-up displej. Multimediální systém AVN 4.5 je vybaven funkcemi Bluetooth, WiFi, hlasovým ovládáním, včetně interaktivního rozhraní Siri Apple, a propojením se službami Google.
Hyundai Genesis (2014) | ||||
Motor | 3.0 V6 | 3.3 V6 | 3.8 V6 | 5.0 V8 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2999 | 3342 | 3778 | 5038 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 189/6000 | 210/6000 | 232/6000 | 313/6000 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 303/5000 | 347/5000 | 397/5000 | 519/5000 |
Max. rychlost [km/h] | 230 | 240 | 240 | 240 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,6 | 7,2 | 6,5 | 5,4 |