Nový Hyundai Ioniq 5 N s výkonem 650 koní má českou cenu. Nevyjde tak draho
Nejvýkonnější sériový hyundai všech dob přichází na český trh. Tahle elektrická střela vyjde jen o něco dráž než sesterská Kia EV6 GT s nižším výkonem. Velký rozdíl nepanuje ani ve srovnání se Škodou Enyaq RS s výkonem nižším o více než polovinu.
Automobilka Hyundai svou evropskou konkurenci zašlapává technicky vyspělými elektromobily s rychlým nabíjením. Toho Korejci dosáhli implementací 800V sítě, díky níž vybrané modely zvládají dobíjecí výkon až 240 kilowattů. Na taková čísla se přitom nezmůžou ani násobně dražší bezemisní BMW či mercedesy. Těm se Hyundai tentokrát vyrovnává výkonem svého vlajkového elektromobilu v podobě sportovně laděné varianty Ioniq 5 N, o kterém si můžete přečíst v našem nedávném článku.
Sourozenec Kie EV6 GT se chlubí výrazněji upraveným vzhledem a technikou, která je přichystaná na dovádění na okruhu, byť to v případě bezemisního auta zní stále trochu šíleně. Ioniq 5 N má ovšem upravený podvozek, spoustu podpůrné elektroniky a výkonnější chlazení, tudíž extrémně náročnou okruhovou zátěž snese.
Zatímco zmíněná kia se 430 kilowatty vyjde na 1.780.980 Kč, Hyundai Ioniq 5 N se 478 kW a zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,4 s stojí jen o chlup víc. V Česku totiž začíná na 1.799.990 Kč. Pro srovnání: Škoda Enyaq RS s novým zadním elektromotorem APP550, systémovým výkonem zvýšeným z 220 na 250 kW a stovkou za 5,5 sekundy stojí 1.644.900 korun se standardní karoserií a 1.704.900 Kč jako Coupé. Korejská nabídka je tudíž více než slušná.
Ioniq 5 N má již ve standardu elektronicky ovládaný zadní diferenciál e-LSD, 21“ kola, přední brzdy s průměrem 400 milimetrů a zadní s 360mm kotouči, adaptivní podvozek, sportovní sedadla v kombinaci látky s kůží a další prvky. V linii N Everyday za 1.839.990 Kč dostanete čalounění v kombinaci alcantary s kůží a přední sportovní sedadla s odvětráváním. Mezi nemnoha příplatky najdeme volitelné pastelové, metalické i matné laky a panoramatické střešní okno.
Samozřejmostí je tovární záruka 5 let bez omezení kilometrů na vůz a osmiletá garance na trakční akumulátor, která je limitována 160.000 kilometry.