Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Ioniq 5 N s výkonem 650 koní má českou cenu. Nevyjde tak draho

Ondřej Šámal
Diskuze (15)

Nejvýkonnější sériový hyundai všech dob přichází na český trh. Tahle elektrická střela vyjde jen o něco dráž než sesterská Kia EV6 GT s nižším výkonem. Velký rozdíl nepanuje ani ve srovnání se Škodou Enyaq RS s výkonem nižším o více než polovinu.

Automobilka Hyundai svou evropskou konkurenci zašlapává technicky vyspělými elektromobily s rychlým nabíjením. Toho Korejci dosáhli implementací 800V sítě, díky níž vybrané modely zvládají dobíjecí výkon až 240 kilowattů. Na taková čísla se přitom nezmůžou ani násobně dražší bezemisní BMW či mercedesy. Těm se Hyundai tentokrát vyrovnává výkonem svého vlajkového elektromobilu v podobě sportovně laděné varianty Ioniq 5 N, o kterém si můžete přečíst v našem nedávném článku.

Sourozenec Kie EV6 GT se chlubí výrazněji upraveným vzhledem a technikou, která je přichystaná na dovádění na okruhu, byť to v případě bezemisního auta zní stále trochu šíleně. Ioniq 5 N má ovšem upravený podvozek, spoustu podpůrné elektroniky a výkonnější chlazení, tudíž extrémně náročnou okruhovou zátěž snese.

Zatímco zmíněná kia se 430 kilowatty vyjde na 1.780.980 Kč, Hyundai Ioniq 5 N se 478 kW a zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,4 s stojí jen o chlup víc. V Česku totiž začíná na 1.799.990 Kč. Pro srovnání: Škoda Enyaq RS s novým zadním elektromotorem APP550, systémovým výkonem zvýšeným z 220 na 250 kW a stovkou za 5,5 sekundy stojí 1.644.900 korun se standardní karoserií a 1.704.900 Kč jako Coupé. Korejská nabídka je tudíž více než slušná.

Video se připravuje ...

Ioniq 5 N má již ve standardu elektronicky ovládaný zadní diferenciál e-LSD, 21“ kola, přední brzdy s průměrem 400 milimetrů a zadní s 360mm kotouči, adaptivní podvozek, sportovní sedadla v kombinaci látky s kůží a další prvky. V linii N Everyday za 1.839.990 Kč dostanete čalounění v kombinaci alcantary s kůží a přední sportovní sedadla s odvětráváním. Mezi nemnoha příplatky najdeme volitelné pastelové, metalické i matné laky a panoramatické střešní okno.

Samozřejmostí je tovární záruka 5 let bez omezení kilometrů na vůz a osmiletá garance na trakční akumulátor, která je limitována 160.000 kilometry.

Ondřej Šámal
Diskuze (15)

Doporučujeme

22. 11. 2023 12:15
1.799.990 Kč LEVNÉ???? autor článku žije mimo realitu
auto za 1.799.990 Kč není nic levného pro střední třídu, která uvažuje o novém autě a to již nemluvím o hodnotě auta jenž má jistý benefit přinést majiteli. A dle mého při prodeji se asi majitel auta co stojí tak málo od 1.799.990 Kč půjde v lepším případě pořádně opít a v horším zastřelit.
21. 11. 2023 18:23
Re: Re: IONIQ 5N vs AUDI RS3
Me deti vzbudil i kocarek,ktery se nehybal. A ne,vibrace ne skutecne nevzbudily,benzinova V8 bezi pomerne hladce.
21. 11. 2023 17:56
Re: Proč by si proboha někdo měl kupovat...
sportovni audi :-[] :-[] :no:
Avatar - xxc
21. 11. 2023 16:59
Re: IONIQ 5N vs AUDI RS3
mate to vyskusane, ci je to len uvaha? moje deti stanie elektra nezobudilo, spalovacieho auta ano
21. 11. 2023 14:35
Re: IONIQ 5N vs AUDI RS3
Mne by neposlouzilo: dat na tohle rakev nebo kola a ta baterie i pri velmi obcasnem vyuziti 650k dojede 250 km (coz je pro me hruza nejvetsi, nebot kdyz uz deti usnou, zastavit se mi nechce - stani je spolehlive probere ;) ). 650k v rodinnem aute mi jeste muze davat smysl, ale pokud, tak zpusobem RS6/E63S/Panamera Turbo S Sport Turismo, tj. kdy Te ani vyuziti dynamiky nelimituje.
Tohle je snaha okouzlit parametry, ktere ale nepujde vyuzit bez zasadnich omezeni. Vubec mi tahle hra na giganticke vykony v EV nedava smysl.

A jestli toto ma slouzit jako prerostly HB, pak je RS3 mnohem lepsi volba.