Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Kona se odhaluje světu: Povyrostl, na spalovací motory nezapomněl

Stanislav Kolman
Diskuze (20)

Nová generace crossoveru Kona dorazí v elektrické, hybridní i spalovací verzi. Sportovní „enko“ se naopak loučí.

Korejská automobilka dnes oficiálně představila Hyundai Kona nové generace. Technické informace se sice dozvíme až za nějaký čas, tvůrci ale prozrazují alespoň hrstku. Zároveň nám představují podobu zbrusu nového crossoveru. Tedy několik podob… Kona přijíždí se svébytným designem pro různé verze.

Ty budou u nové Kony opět rozmanité. Počítá se s elektromobilem, hybridem i klasickým spalovacím motorem. Všechny varianty sdílí stejnou architekturu. Korejci však coby zajímavost uvádějí, že práce na nové generaci odstartovala elektrickým provedením, až posléze se začalo se spalováky. To je v dnešní době vcelku neobvyklý postup.

Novinka oproti předchůdci značně povyrostla. Elektrické provedení má na délku 4355 mm, což je o 150 milimetrů více než generace předchozí. Zároveň se o pětadvacet milimetrů zvětšila šířka, rozvor náprav si polepšil o 60 mm. Zatímco dříve měla Kona blíže k menšímu crossoveru Bayon, v novém provedení by mohla být menší alternativou Tucsonu.

Video se připravuje ...

Proměnil se také design. Kona dostává čistý moderní design s horizontální a nepřerušenou linkou světlometů, které používají u elektromobilu technologii parametrických pixelů. Jednotlivé verze se od sebe vzhledově odlišují. Elektrická varianta má například pixelové grafické detaily na masce a zadním nárazníku, devatenáctipalcová kola či aerodynamické boční prahy.

Verze se spalovacími motory poznáte díky černým lemům podběhů kol, jinými nárazníky či spodním ochranným krytem. Zákazníci budou moci sáhnout také po výbavě N Line s volitelnými černými zrcátky, černou střechou, spoilerem s motivem křídla či agresivnější přídí. Na bocích zaujmou obouvané devatenáctky, vzadu zase dvojitá koncovka výfuku. Naopak ostrá Kona N se současnou generací končí.

Zásadní jsou i novinky v kabině. Kona disponuje „plovoucím“, horizontálně umístěným ovládacím panelem. Multimediální dění bude posádka vpředu obsluhovat skrz 12,3palcový displej infotainmentu. Volič převodovky se ze středu posunul za volant, což ještě víc umocňuje vnitřní prostor. Podrobnější informace o novince mají být zveřejněny v příštích měsících.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (20)

Doporučujeme

21. 12. 2022 00:14
Re: Jakou výhodu mají
staci nepouzivat adaptivni dalkovy svetla a je po problemu
20. 12. 2022 18:43
Re: Kona je svá...
Mě třeba nevadí ani před FL verze a klidně bych si ji jako druhé auto do rodiny koupil ;-)
Avatar - twistedTSD
20. 12. 2022 16:34
Hmm
Horší už to být nemohlo, takže asi whatever. Já spíš doufám v nový Ioniq.
Avatar - WinDiesel
20. 12. 2022 12:55
Re: Kona je svá...
čím méně nafťáků budou prodávat, tím více elektronesmyslů budou muset nějak vnutit trhu, protože benzíny mají velmi vysoké emise CO2
takže je to obtížnější a náročnější, ale volba je jejich
Mazda jde snazší cestou - diesely s MHEV a nízkými emisemi a k tomu je zapotřebí prodat jen pár PHEV, aby se vešli ...
Avatar - 3_diamanty
20. 12. 2022 10:59
Re: Kona je svá...
Po facelifte je sucasna kona uz kusok umiernenejsia a menej oplastovana.... a konecne pekna